1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fordpass connect werkt niet?

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Ras72, 20 jan 2023.

  1. Of we zijn te enthousiast, maar de ford app geeft aan dat de auto zakelijk is waardoor we de fordpass connect niet kunnen activeren.

    De auto staat sinds vandaag op onze naam. Zit hier vertraging in bij Ford? Bij RDW is alles bijgewerkt.
     
  2. Nu krijg ik deze error. De zakelijke auto error is met een master restet eruit. Waarom kan ik of lukt het niet om zelf mijn 'modem' te activeren?


    [​IMG]
     
  3. Als dit het probleem is, dan zal er zeker wat tijd tussen zitten. Ford heeft echt geen directe connectie met RDW om direct en minute de switch om te zetten. Maar geen zorgen ook, je mist werkelijk niets zonder die app. Dus ik zou gewoon heel even geduld hebben.
     
  4. Wel een interessant verhaal, de reden dat ik dat zeg is:

    Op ons werk hebben ze een Ford Transit Connect nieuw gekocht, aangezien de dealer niks kon leveren, is het via
    een gerenommeerde importeur gebeurd, deze komt dus nieuw uit Duitsland, maar wat we ook doen, er is geen verbinding
    te leggen zodat je wat opties met de telefoon kan bedienen, bv op afstand starten.

    Ligt dit aan hetzelfde verhaal als de TS?
     

  5. Interessant. Heb je dezelfde error?
    Ik ben 2 uur bezig geweest. Alles geprobeerd, app verwijderd opnieuw geinstalleerd, master reset op auto etc etc.
    Maar krijg hem niet verbonden met de auto.
    Ik zie wel dat er iets gebeurd, want zodra ik het vin nr invul in de app dan kan ik verder in de connect app in de auto ( dwz aan of uit zetten), maar de app op de telefoon blijft errors geven zoals mijn laatste screenshot.
     
  6. Zag nog in een filmpje dat ze android auto uitzetten in de auto app. Helaas deed dat ook niks bij mij.

    Onze is trouwens ook uit duitsland.
     
  7. Geen idee of deze een error geeft, diegene die erin rijd is nu een tijdje afwezig
     
  8. Mijn auto is ook Duits, maar het werkt gewoon. Dus dat zal niet perse de reden zijn. Dat hele Ford Pass werkt sowieso echt enorm slecht, dus dikke kans dat er gewoon wat mis is in de app.
     
  9. Mogelijk dat vorige eigenaar de auto niet verwijderd heeft uit zijn account.
     
  10. ik begrijp de vraag in dit topic wel maar zie niet zo het nut er van in om zoveel moeite te steken in een app die jou veel minder oplevert en de importeur heel veel.
    call me stupid :shrug:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Kun je dit toelichten? Wat is de meerwaarde voor de importeur? De auto geschiedenis?
    Zelf verwacht ik ook niet dat ik 'm veel gebruik maar kan er niet tegen als het niet werkt. Wil op z'n minst even zien dat ik m op slot kan zetten en bandenspanning enz kan zien in de app.
     
  12. Mijn huidige Focus is ook een import uit Duitsland. In het begin had ik de zelfde problemen als jij aangeeft. Ik kwam er toen achter dat je sync master reset moet geven. Daarna connectiviteit instellingen opnieuw activeren en verbinden met telefoon zie link hoe ik het destijds het probleem de baas ben geworden.
    https://www.fordservicecontent.com/...D&div=f&vFilteringEnabled=False&buildtype=web
     
  13. Dit is opgelost door het uitvoeren van een hard reset volgens mij.
     
  14. Ook door een harde reset van Sync blijft de auto in je account staan en dus gekoppeld.
    Dus de (oud) eigenaar van de auto moet echt inloggen op zijn account en de auto verwijderen om vrij te geven.
     
  15. dat bijvoorbeeld en je laatste ritten, oliekwaliteit enz.
    ik begrijp dat je het werkend wilt hebben, zelf zie ik de meerwaarde er niet van in om op de bank mijn bandenspanning te checken.
    en als die de app al verwijderd heeft en nu mss wel een ander merk rijdt?
    dat zou toch bij een dealer of importeur gereset kunnen worden.
     
  16. Toen ik ZA ford service belde zeiden ze dat er geen email of ander account meer gekoppeld was, dit zou het dan niet kunnen zijn.
     
  17. Als hybride kuga eigenaar heeft de app wel wat toepassingen die fijn zijn zoals het instellen van de voorverwarming, accu niveau, en oplaad functies
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. Inmiddels contact gehad met ford IT.
    Blijkbaar is het VIN nr geblokkeerd. Geen idee waarom, maar met kentekenbewijs konden ze deze deblokkeren. Deze hebben we nog niet ontvangen dus wachten even af.

    Ga er van uit dat deblokkatie het probleem moet oplossen... bijzonder.
     
  19. lijkt wel Tesla :D

    hopen dat het met de nieuwe kentekencard het probleem is opgelost.
     
  20. [​IMG]

    Opgelost.. blokkade van VIN nr eraf was dus de oplossing.
     
    DexterXL en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina