1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford vestigingen

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Berrychello, 27 dec 2019.

  1. Het dealerlandschap verandert voortdurend. Het is inmiddels een jaar of 13 terug dat ik stage liep bij de importeur en het dealerbestand is sinds die tijd aardig veranderd. Het is geen ontwikkeling die alleen bij Ford plaatsvindt. Onlangs zag ik een dealer-overzicht uit 1997 van Skoda, die lijkt in niets op het huidige dealernetwerk.

    Zojuist lees ik over de sluiting van weer twee Ford vestigingen: Ardea Amstelveen en Ardea Sliedrecht.
    bron: Automotive Management
     
  2. Er blijven straks alleen een paar grote vestigingen van grote dealerbedrijven over.
    Dat is de wens van alle importeurschappen ze willen met zo weinig mogelijk partijen zaken doen. Dat daarbij vooral de particuliere klant de dupe is door grotere afstanden en minder persoonlijk contact interesseert ze niet.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  3. Ford Gijsbertse in Barneveld is gestopt per 21 december 2019.
     
  4. Ik heb begrepen dat Ford vd Ven in Vessem ook dealer af gaat zijn, nog niets officieel van gehoord,
     
  5. Maar dan zullen ze toch wel service vestiging blijven? Zo kom ik wel eens bij Stoof in Vinkeveen. Heerlijk is dat, zo'n dorpse service vestiging.
     
  6. Is vrees ik een uitstervend ras.

    In België zie je veel van dit soort bedrijven (concessies) op de meest bijzondere plekken. Vooral bij de Franse merken. Vele van die ‘papa/mama bedrijven zijn nu erkend hersteller of simpelweg uit het bestand gedonderd. De rust is er nu nog niet veel sinds Opel met PSA is gefuseerd.

    Samenvoegen is het toverwoord!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  7. Nog effe en dan kan je met je Ford ook bij een VW dealer terecht voor onderhoud.....:)
     
  8. Niet nog effe @jason101 , is al pak van mossel deze verkoopt bijna elk merk en bij de ford dealer hangen zelfs foto van werk aan dacht audi.
    Het jammere is als je ergens een inruil prijs vraagt deze door half nederland staat geregistreed.
     
  9. zolang de 'kleine' dealers goed blijven verkopen en er een opvolger is, zal het wel loslopen.
    veel mensen waarderen of zoeken toch de service op die bij de grote bedrijven soms ver te zoeken is.
     
  10. Service is zo ongelooflijk belangrijk. Echter snap ik ook dat daar een prijskaartje aan hangt.
     
    meeder vindt dit leuk.
  11. Zelfs als ze goed draaien worden ze nog wel eens uit het netwerk gegooid ten faveure van de grote bedrijven.
    Kijk maar eens naar wat Pon gedaan heeft, veel goede maar kleine dealers hebben ze gewoon de nek omgedraaid.
    Dat is de weg die alle importeurs aan het volgen zijn.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  12. Ik wil ook prima betalen voor goede service. Nou ben ik misschien wel wat eerder bereid om voor goede service te betalen aangezien ik zelf servicemonteur ben.
    Bij de grote organisaties ben je vaak niet meer dan een nummer. Het is dat onze Ford dealer goede monteurs heeft maar qua verkoop en servicebalie is het een ramp. Wat dat aan gaat ben ik blij dat ik zakelijk nu een Toyota heb aangezien de lokale Toyota dealer ondanks dat ze bij Louwman horen wel erg goed is op alle aspecten.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     


  13. Helaas waar. Ik hoop dat mijn dealer (vd Burgh:cheer:) blijft doen wat ze doen in de vorm die ze nu zijn.
     
  14. kleine dealers schieten nogal eens onder veren van de importeur door veel auto's uit buitenland te halen.
    Ik denk dat dat ook meespeelt, je hebt straks, net als Louwman, vestigingen die rechtstreeks onder importeur vallen.
    en wat betreft van Mossel, als de rente op zijn leningen stijgt valt heel van mossel om.

    veranderingen gaan hard!
     
  15. Waar wij onze C-Max hebben gekocht is een Ford dealer die onder consignatie van Wensink werkt dus niet direct autos bij de importeur kan bestellen. Die halen ook erg veel auto's uit Duitsland. Dat was voor ons ook zo ongeveer de enige optie om een Ford te kunnen kopen privé. Onze specifieke configuratie is erg zeldzaam in Nederland vanwege de hoge BPM door de hoge uitstoot van de 1.5 Ecoboost met automaat. Maar goed, het zal Ford Nederland niet interesseren of wij wel of geen Ford rijden, zolang de fleetsales naar goed gaan.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  16. Was ook maar als geintje bedoelt aangezien Ford en VW gaan samenwerken ( let wel, geen fusie).

    https://www.automobielmanagement.nl...12/11/ford-en-vw-alles-samen-maar-geen-fusie/
     
  17. Bedrijven die het hardst roepen dat er van een fusie geen sprake is speelt er vaak op de achtergrond wel vanalles. Opzich zouden Ford en VW best logische fusiepartners zijn.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  18. wat is goed draaien?
    als ze hun targets halen qua verkoop zal je de importeur niet horen klagen.
    vaak zijn ze service gericht en hebben ze een (te) kleine klantenkring om genoeg nieuwe auto's te verkopen in een jaar.
     
  19. Ford In Sliedrecht is vanaf gisteren ook gesloten
     

Deel Deze Pagina