1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford: vanaf 2030 alleen elektrische auto's in Europa

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door BasSport, 17 feb 2021.

  1. @jjonkie
    als er meer electrische kms worden gereden dan hoeven we idd niet zoveel olie uit de grond te halen en om te zetten naar de benodigde stoffen.
    dus wordt er minder benzine/diesel gemaakt. de energie voor de auto moet dus dan uit wind/zon komen als het uit kolen of gas komt is dat ook weer slecht voor mileu (al is wel 60% van energie omgezet naar stroom)

    @HarrieD
    klopt electrische auto's kunnen met gemak de extra gewicht trekken. echter model x kan maar 200km rijden als je 2200kg erachter hangt.
    en model3 mag max 910 trekken. dit ivm anders de belasting op de achterbanden te groot zijn.
    al moet ik zeggen dat ik regelmatig aanhanger achter heb van 250kg met laadgewicht van 500kg dan heb ik hem vol liggen met ijzer.
    met aanhanger dubbelasser haal ik 1op10 als ik 80 rijd. zonder haal ik 1op20 terwijl ik 80 rijd.

    @Patman
    inductief laden doen we al met de gsm. we leggen hem erop en laad bij. echter van de 25watt dat het kost gaat er maar 15watt naar je gsm. Als je dit keer duizend doet wil dus zeggen dat je 10kw weggooit, wat mogelijk dus in hitte wordt omgezet. Dat is zonde kun je beter laadkabel gebruiken.
    Alleen zoals je zegt wie weet wat de toekomst bied.
    grote voordeel van electrische auto is dat je zonder rempedaal aan te raken net zo hard afremt als jij met normaal afremmen van de snelweg tot stilstand doet. al die remenergie wordt omgezet naar stroom en wordt de accu weer iets opgeladen.
    ideaal als je van de berg naar beneden rijdt. echter als je accu vol is dan stopt het ook met afremmen op de electromotor. gevolg dat je dus wel gewoon moet remmen. als je dan nog flinke afdaling hebt is dat minder fijn voor de remmen ivm het hogere gewicht
     
  2. Even een knuppel in het hok: ik heb helemaal niks met die elektrische meuk.
    Onlangs gereden met een Tesla 3: geen enkele rijbeleving. Ook een dag een Puma mee gehad. Werd helemaal gestoord van dat sterke afremmen om accu te laden bij gas los.
    Het kan mij dus niet lang genoeg duren.
     
  3. We hebben het over 2030, een kleine 10 jaar van nu. De techniek is net een sneeuwbaleffect wat iedere keer sneller gaat. Dus het zal me niets verbazen als ze tegen die tijd andere cq betere energiebronnen hebben.
     
  4. #24 focusp, 24 feb 2021
    Laatst bewerkt: 24 feb 2021
    Ah kijk, fijn dat Ford besloten heeft om ook na 2030 nog auto’s te willen verkopen. Nu maar hopen dat het een beetje lukt om de achterstand in te halen. Want moet je zien waar Hyundai mee komt...

    [​IMG]

    Ruime kofferbak (500+ liter), 1600kg trekgewicht, van 10-80% laden in 18 minuten. (Voor dat laatste moet je wel een heel dikke laadkabel hebben[emoji6]).
    Ik las in een nieuwsberichtje dat het model is geïnspireerd op de ‘Pony’, het moet niet gekker worden!
     
  5. nou is Hyundai ook wel de koploper in het segment EV's.
    en ja, ik zie er wel wat in van die pony, hebben wij ook nog gehad vroeger (1995)
     
  6. Dan pakt Ford het dus veel groter aan aangezien de eerste 'serieuze' EV van Ford geïnspireerd is op een MUSTANG :rofl: :schater:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Flinke auto ook met zijn 4,64 meter lengte en een wielbasis van 3 meter..
     
  8. Ik vraag me af hoe het tzt zal zijn met het trekgewicht..
     
  9. @jaapd
    Sterk afremmen klopt. Echter door met gaspedaal te spelen. Kun je het behersen dat afremmen.
    Grote voordeel ervan is dat remblokken wel 150.000km meegaan. Nadeel is dat je blokken gangbaar moet maken een keer.

    Rijbeleving is anders. Stoplicht sprintjes is leuk om 3sec naar de 100 te gaan. Alleen je mist het motorgeluid en het schakelen.

    @Patman
    Met trekgewicht komt het wel goed verwacht ik.
    Ja de eersre hybride en evochten maar 75kilo trekken.
    Alleen model x mag 2300kg trekken.
    De grote vraag is waar het moet het aan voldoen.
    Dacht helling van 12% moet hij op kunnen trekken.
    Als alle fabrikanten doen zoals tesla. 2 drive unit. Eentje voor vermogen en koppel om op te trekken. Waar de andere puur voor efficiëntie is gemaakt. Zou een idee zijn.

    Hoe dan ook zal idd techniek nog wel sprongetje kunnen maken. Time wil tell us that
     
  10. Er komen steeds meer EV's met bruikbare trekgewichten. Het is een kwestie van tijd wanneer er ook bij de kleinere EV's fatsoenlijke trekgewichten te vinden zijn (1300 tot 1500kg bijvoorbeeld).

    Op een caravan forum wordt een overzicht bijgehouden met trekgewichten van EV's:
    [​IMG]
     
  11. Ik heb mijn keuze gemaakt, ik blijf bij Ford.
     
    gerardTDCI en meeder vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina