1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Ford ontevreden over verkoopresultaten Europa'

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Harold1, 31 jul 2018.

  1. Aandacht verschuift naar cross-overs
    'Ford ontevreden over verkoopresultaten Europa'
    Slideshow
    [​IMG]

    bron: Autoweek
    Lars Krijgsman
    30 juli 2018 07:41

    Ford is niet tevreden met de manier waarop hun Europese afdeling presteert. Het Europese leveringsgamma lijkt spoedig aangepast te worden.

    Uit berichtgeving van Automotive News, dat gesproken heeft met onder meer CEO Jim Hackett, blijkt dat Ford niet blij is met zijn Europese afdeling. "We zijn zeer ontevreden met de prestaties van Ford in Europa," aldus Hackett. Onlangs kondigde Ford aan zijn winstverwachting voor 2018 terug te schroeven nadat de nettowinst in het tweede kwartaal van dit jaar met 48 procent terugliep naar 1,1 miljard dollar ten opzichte van die in dezelfde periode vorig jaar. In Europa werd afgelopen drie maanden een verlies genoteerd van 73 miljoen euro, terwijl er in het tweede kwartaal vorig jaar een winst van 88 miljoen dollar werd geschreven. Overigens heeft Ford meer problemen, in de regio 'Asia Pacific' had het een verlies van 394 miljoen dollar te verwerken. Een deel van de totale teruggelopen winst wijdt Ford aan 'uitdagingen in China' en productieproblemen met de F-serie in het thuisland. De Europese problemen zouden onder andere met de Brexit te maken hebben.

    Om in ieder geval zijn Europese afdeling weer op de rit te krijgen, moet het modelgamma in ons werelddeel aangepast worden. CFO Bob Shanks verklaart tegenover Automotive News dat een groot deel van het Europese Ford-aanbod slecht presteert, "[...] voornamelijk MPV's als de C-Max". James Farley, Executive Vice President en voorzitter van Ford, zegt dat Ford zijn Europese activiteiten moet hervormen en meer aandacht moet vestigen op bedrijfswagens en SUV's en cross-overs. "We liggen achter op schema als het gaat om de verschuiving van de markt naar SUV's en cross-overs," aldus Farley.

    Het is nog even afwachten wat Ford met modellen als de C-Max, S-Max en Galaxy van plan is. Het merk heeft tegenover zijn aandeelhouders in ieder geval verklaard dat het meer ontwikkelingskosten wil besteden aan SUV's/cross-overs dan aan reguliere modellen en dat het in hogere frequentie nieuwe modellen op de Europese markt wil brengen. We wachten af.
     
  2. Het was toch al bekend dat ze stoppen met de C-Max? Er zou geen opvolger komen op basis van de Focus 4. Er zou wel een cross-over onder de Kuga komen en boven de Ecosport.
     
  3. #3 McGyver, 31 jul 2018
    Laatst bewerkt: 31 jul 2018
    Daar waar Opel het een aantal jaar geleden volledig liet afweten met nieuwe modellen en moderne motoren, laat Ford buiten de Fiesta en Focus, grote steken vallen in compactklasse (Ka en Ecosport) en middenklasse (Mondeo). Allebei de klassen worden gevuld met een (Zuid) Amerikaans model dat licht aangepast is voor Europa. Tsja... Daar win je de oorlog niet mee.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  4. Klopt, maar het is nog niet zo erg als bij Fiat/Alfa waar populaire modellen helemaal geen opvolging krijgen.
     
  5. Inderdaad, ik vind de Ka er echt niet uitzien en die Ecosport idem dito.
    De nieuwe Focus heb ik ook niet zoiets bij van "Da's een mooie bak!" Lelijk is anders maar toch. Het ontwerp is niet dermate dat het me persoonlijk over de streep trekt.
    Ik zou als ik in de directie van Ford zat de ontwerpers een schop onder de kont geven.
    Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening.
     
  6. Als ze er een VW logo opplakken lopen de modellen als een tierelier.
     
  7. Zoals teump zegt amerikaanse autos rijden hier te weinig. De rede omdat wij geen amerikaanse auto willen maar compact sportief auto.

    Buiten dat hebben we hogere standaard als amerika. Daar is het als het maar rijdt. Hier is het direct terug naar dealer ivm chrome een krasje heeft.

    Kort gezegd jappaners hebben berer idee wat we willen. Al zou ik het liefst ford willen. Ja ik heb alle focus gehad. Maar als tegen de tijd geen goeie deal is. Dan lopen we net zo makkelijk over
     
  8. Als ik de berichtgeving moet geloven gaat ook de stekker uit de Mondeo. :loco:
     
  9. Doodzonde dat Ford de Ka mk1 nooit een waardige opvolger heeft gegeven. De mk2 was een halve Fiat 500 en de mk3 is niet echt bedoeld voor de Europese markt.
     
  10. Zijn nu wel foto's opgedoken van een facelift. Maarja ook hier loopt Ford weer achter. De Amerikaanse variant Fusion heeft de facelift al 2 jaar geleden gekregen.

    Laten we hopen dat de Mondeo nog mag blijven bestaan.
     
  11. Ik neem aan dat dit een andere facelift zal zijn dan die van de Fusion. Wat is anders het nut van het afplakken als het model in een ander werelddeel al 2 jaar te koop is?
     
  12. Nou ik denk dat er heel wat mensen zullen wezen in nederland die graag een (echt) amerikaanse auto willen rijden in nederland.
    Maar zodra het daar op aan zou komen dan is het gewoon niet meer leuk door de wegenbelasting, brandstofgebruik en al die euro normen.

    De reden waarom de meeste voor compact en sportief kiezen (in mijn ogen) is omdat groot en sportief praktisch onbetaalbaar is voor de gewone particulier

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
    fofo3sw en focusguy vinden dit leuk.
  13. Hoop dat ie er anders uit gaat zien..
     
  14. Ik heb van een kameraad gehoord dat Ford schijnbaar samen wilt gaan met een ander groot merk en dat de naam Ford dan gaat verdwijnen in Europa.
    En dan zouden meer modellen worden geschrapt.
    En toen vroeg ik natuurlijk of zijn bron betrouwbaar was en zei die dat hij het had gehoord van iemand die bij de Ford fabriek werkt in Belgie.

    Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.
     
  15. Ik wil best wel een asociale Amerikaanse auto rijden, alleen met de BPM is het gewoon niet te doen. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is.
     
    StephenV vindt dit leuk.
  16. Als je alleen al kijkt naar de Edge… bijna 60 K ….. dat gaat toch nergens meer over? Ik kan hem niet betalen..

    Vind het serieus jammer dat er (nog) geen opvolger komt voor de C-Max
     
  17. Ik kom voor het werk vaak in de VS en heb dus al aardig wat amerikaanse huurauto's gereden: ze zijn vaak erg goedkoop afgewerkt, veel plastic, weinig isolatiemateriaal (bv kofferbakkleppen zit bijna nooit iets aan de binnenkant), etc. Plus natuurlijk de wegligging, helemaal afgestemd op comfort, geen fijn weggedrag. Ik zou er geen moment over denken om een amerikaanse auto te kopen, kwaliteit in Europa ligt echt een stukje hoger.
     
  18. Ford is de crisis doorgekomen met de "one Ford" strategie, dezelfde auto's leveren in verschillende werelddelen om productie- en ontwikkelingkosten te drukken.

    Dit heeft als resultaat dat je op geen enkele van deze werelddelen een auto neerzet die echt in de markt past. Bijvoorbeeld het feit dat Ford in Europa geen A-segment auto heeft is een enorme misser. Kijk eens om je heen hoeveel Up/107/Aygo etc er rijden.

    Hoewel ze de crisis goed zijn doorgekomen is het nu de hoogste tijd om heeeeel snel afscheid te nemen van "one Ford"

    Jammer dat elke Jan boerenlul (ik refereer aan mezelf) dat snapt maar hoge heren bij Ford niet.
     

Deel Deze Pagina