Hier is'tie dan: sinds een paar dagen mijn nieuwe/2e-handse Kuga Vignale PHEV. In een ander topic had ik beloofd een paar foto's te plaatsen. Bijna 40.000 op de teller dus deze is al mooi ingereden. Enige dat er niet op zit is een panorama dak. Deze zou overigens nooit op mijn wensenlijst staan dus missen zal ik het niet. Inmiddels een wallbox en een bumper protectie besteld. Wallbox om iets sneller te kunnen laden en de protectie om de bumper te beschermen tegen 12 honden poten. 1: 2: 3: 4:
Ja, ik heb een fase 3, 16 Ampere voor 11 kW; voor 3.7 kW 1 fase besteld. Voorbereid op de toekomst mochten we over moeten naar volledig elektrisch.
Maar had je dan al fase 3? Heb je een totaal prijs? (mag ook prive) Mijn offerte voor een wallbox en het omschakelen naar fase 3 in de meterkast was ruim 3000 euro. Dat zijn veel elektrische kilometers.
Fase 3 hoeft bij deze auto niet. Fase 1 - 3,7 op een eigen groep is meer dan genoeg. En omdat ik toch al zonnepanelen krijg heb ik de groepenkast ook moeten laten vervangen. Meterkast zit verdisconteerd in de totale prijs van de panelen. Heb ik eigenlijk geen inzicht in. De meterkast is nu wel voorbereid op Fase 3. Kwestie van de netbeheerder inschakelen als het naar Fase 3 moet.
Niet juist, de Vignale heeft standaard ook 18”. De Titanium en lagere versies hebben 17’. Dit zijn de standaard Vignale velgen dus 18’.
Idd, helemaal waar. Dank allen! Het is genieten. B&O boxen, noise canceling....auto rijdt haast vanzelf.
Als je volledig elektrisch wilt gaan rijden dan heeft Ford eigenlijk niet voldoende keus daarom afscheid genomen van de Kuga en overgestapt naar een Volvo XC40.
Ik denk dat ze een slagje missen. Heel fraai die Mustang en Explorer maar die zul je heel sporadisch gaan zien in het elektrische straatbeeld.