1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford kondigt mild-hybride Fiesta en Focus aan

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door BasSport, 26 mrt 2019.

  1. Ford kondigt mild-hybride Fiesta en Focus aan

    Fords Europese hoofdkantoor staat onder hoogspanning, want voor volgende week kondigt het merk een hele reeks geëlektrificeerd nieuws aan. Belangrijk nieuws verstopt Ford in de bodem van komende Fiesta’s en Focussen.

    Ford heeft voor volgend jaar geëlektrificeerde ondersteuning in petto voor de Fiesta en Focus. Met mild-hybride-technieken wil het merk het brandstofverbruik terugdringen. Voor de Fiesta wordt een gecombineerd verbruik van 4,9 liter op 100 kilometer voorspeld. De Focus zou door de nieuwe techniek 4,7 liter benzine nodig hebben om 100 kilometer ver te komen. Per kilometer stoot de Fiesta 112 gram CO2 uit, de Focus 106 gram. Een generator wordt aan de EcoBoost-motoren gekoppeld waardoor tijdens het remmen energie wordt geregenereerd en de 48-volt lithium-ionaccu wordt opgeladen. Met deze zogenoemde ‘BISG’-technologie voorspelt Ford tevens, vooral bij lagere snelheden, betere prestaties. Deze techniek moeten we echter niet verwarren met de volledig hybride-aangedreven Mondeo Hybrid en Mondeo Wagon Hybrid.

    De optionele mild-hybride aandrijvingsoptie wordt ook leverbaar voor de Transit en Transit Custom. De personenversie van de Transit, de Tourneo Custom, volgt ook met een elektrisch steuntje in de rug. Ford maakte eerder bekend dat van alle modellen die na de huidige Focus worden gelanceerd geëlektrificeerde versies komen; van mild-hybride tot volledig elektrisch.

    Volgende week trekt Ford in onze eigen hoofdstad het doek van de Fiesta en Focus EcoBoost Hybrid.
     
  2. Goede ontwikkeling. In een tijd waar een volledig elektrische auto voor de particulier nog veel te duur is, is dit een slimme zet om je auto's zuiniger te maken zonder al te dure ingrepen en investeringen.
     
  3. beetje laat maar toch altijd fijn. dit soort technieken waren betere opties dan start/stop systeem. ja is iets duurder maar werkt fijner.
    wat ik hier uit ophaal is dus dan de fiesta en de focus nooit elektrisch kunnen rijden. alleen elektrisch hulp kunnen krijgen zodat brandstofverbruik iets lager uit zal gaan komen.

    grootste voordeel van elektrisch rijden is dat bij afremmen je op de motor doet, dit kan zelfs zo hoog zijn dat het gelijk staat met normaal afremmen op de remblok met normale auto.
     
  4. Deze generatie blijkbaar niet. Een volledig elektrische auto moet je vanaf de basis ontwerpen. Het aanpassen van bestaande modellen gaat altijd gepaard met compromissen. Vooral in kleinere modellen gaat dit altijd gepaard met verlies aan laad en binnenruimte en daar zit niemand op te wachten in deze segmenten
     
  5. #5 trucker0werner, 26 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2019
    dat klopt helemaal verminderde laadruimte is gevolg van hybride. wetende dat een lithium accu van 200volt (5.5Ah, dus 1.1KWH ongeveer) zo breed als de binnenruimte(1.5m) is en 40cm diep klein 25cm hoog. Levert een geweldige 2km electrisch rijden. dan hebben we nog niet over de extra electromotor en generator op de motor (dit kan dan inplaats van dynamo, scheelt niet veel qua ruimte)
    48volt lithium accu zegt niks, wattage zeg meer. boven genoemde accu zat aan een 40kw electromotor. heeft een 9kw generator.

    Systeem van ford is gelijk aan wat ik gewend ben. de dynamo wordt een 48volt generator. deze kan de motor starten maar ook dus extra remvermogen leveren tijdens het uitrollen.
    deze generator levert dan extra vermogen onderin. gevolg dat er minder turbolag is. Waardoor de 1.0ecoboost een grotere turbo krijgt ivm de koppel van de nieuwe motor bij lage toeren wordt verhoogd door deze BISG systeem (Belt-Driven Integrated Starter/Generator)

    Ben wel benieuwd naar de specs, nog even wachten dus. als gelijk is aan transit dan moeten we aan het volgende denken
    https://fordmediacenter.nl/wp-content/uploads/2018/09/Ford-Transit-MHEV.pdf
    zou dit dan de componenten van de focus kunnen worden
    https://twitter.com/x_engineer_org/status/886718823851864065
    55nm extra koppel als het een valeo systeem is, dat zou althans tot de mogelijkheid behoren.
     

Deel Deze Pagina