1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Fusion - start problemen, en valt uit tijdens rijden.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Species, 15 okt 2019.

  1. Beste forum leden,

    het betreft in deze geen Focus, maar een Fusion. Ik hoop toch dat jullie mij kunnen helpen.

    Het probleem is het volgende. Bij het (vooral 's morgens) starten van de auto valt deze meteen weer uit. De toeren lopen even op tot ongeveer 1000, en zakt dan meteen weer in zodat de auto afslaat. Na 3-5x proberen kan ik eindelijk wegrijden. Maar wanneer ik moet remmen voor b.v. een drempel, dan slaat de auto weer af.

    De ellende begon na een grote beurt. De auto startte toen moeilijk, en haperde in toeren. Daarop zijn de bougies en een slang vervangen (er was een vacuum lek?). Tevens is de gashuisklep gereinigd en opnieuw ingeregeld.

    Toen ging het 2 weken goed. Daarna start problemen gekregen, en het uitvallen na remmen. Dit werd met de dag erger: mijn eigen garage kreeg de auto nauwelijks meer naar de Ford Garage 10 km verderop gereden. Mijn eigen garage heeft de auto eerst uitgelezen, maar zag geen storingen. Wel hebben ze opnieuw de gashuisklep ingeregeld, maar zonder resultaat. Toen dus door naar de Ford dealer. Deze hebben het KAM geheugen gereset, waardoor het probleem opgelost leek.

    Nu zijn we weer 2-3 weken verder, en van de een op de andere dag dus weer problemen. De auto start pas na 3-5x, en tevens valt deze uit bij het remmen.

    Mijn garage geeft aan het niet meer te weten, en ook de Ford garage moet gaan zoeken. Hebben jullie nog tips?
    Het vreemde is dat het steeds een periode goed gaat voordat de ellende weer begint. Hoor het graag, want ik zit flink in de stress :(.

    Gr,

    Ramon

    p.s. nog wat extra info van de auto:

    Cilinderinhoud 1596 cm³

    Aantal cilinders 4

    Bouwjaar 2005
     
  2. Welkom..

    Brandstofpomp ok? bougies, bobines etc ok? er zijn zoveel dingen..
     
  3. Stationair regelklep?
     
  4. Bedankt voor het meedenken. Er zijn inderdaad erg veel dingen :(. Vreemde is wel dat de klachten steeds een tijdje weg zijn, en dan weer de kop opsteken.
    Dacht al 2x dat het opgelost was, maar helaas. Wellicht dat het (vochtige) weer een factor speelt in deze?

    @Sloeber Ik heb dit inderdaad ook aangegeven bij mijn garage (had al wat Google werk verricht) maar ze zeggen dat ze het niet weten, en dat het in dat geval vreemd is dat de klachten er niet continue zijn.
     
  5. Denk dat meneer is naar een goede garage moet gaan en niet op div fora,s zijn probleem voorleggen !!
     
  6. Huh ?? Daar zijn forums voor onder andere........:think::think:
     
    BasSport en jeroenbreuer vinden dit leuk.
  7. Stationair regelklep en de carterventilatie. En dan niet alleen het slangetje vervangen, maar ook het kunststofklepje wat ertussen zit. Als het de brandstofpomp is, dan kun je die uitlezen. Bij een slechte brandstofpomp, wil de auto vaak niet starten. Wanneer de auto niet wil starten en het de pomp is, dan hoor je de pomp ook niet zoemen.
     
  8. Jazeker helemaal waar echter de manier waarop , info krijgen en dan hoor je die nooit meer wat Dit verhaal staat ook een op een op het fiesta forum
    Maar dat is mijn mening
     
  9. Welkom op het Www.
     
  10. Heb de zelfde klachteb gehad met de focus 1 van mijn vrouw, daar bleek uiteindelijk de brandstofpomp slecht en de dag dat ik hem verkocht had hij helemaal de geest gegeven.
    Heb er een andere op gezet en nog een week mee gereden zonder problemen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  11. #11 Species, 24 okt 2019
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
    Bedankt voor het meedenken allemaal.

    Hierbij een update. Ben naar de Ford dealer geweest. Gashuisklep is vervangen (800 euro). Vandaag de auto opgehaald. Echter merk ik nog steeds een flinke dip in het toerental na gas geven. Dit heb ik ook geprobeerd in z'n vrij op de oprit. De motor loopt stationair rond de 600-700 toeren. Dan geef ik gas tot 1500 toeren, laat gas los, en de toeren zakken tot onder de 500. Auto slaat net niet af.
    Wegrijden alleen op de koppeling lukt niet, dan slaat de auto af. Dit lukte voorheen wel gewoon.

    De garage heb ik meteen terug gebeld. Er is mij verteld dat het een kwestie van inleren zou (kunnen) zijn. Moet het even een week aankijken en terugkomen mocht het probleem blijven bestaan.
    Ikzelf heb er een hard hoofd in (is al 3de keer nu dat we denken dat het opgelost is). Het is nu ook wat warmer weer, en niet zo vochtig als vorige week.

    Ik zal de suggesties zeker aandragen mochten de problemen volgende week nog steeds bestaan.

    Edit:
    Auto had weer zelfde problemen, en heb ik terug naar de garage gebracht.
    Ik heb de auto zojuist weer opgehaald. Nu loopt de auto goed, hopen dat het zo blijft.

    Het verhaal van de monteur was als volgt: eerst werd er gedacht aan een vacuüm lek, maar dit is uitgesloten.
    Vervolgens is het gasklephuis opnieuw ingeregeld en is er een proefrit gemaakt door de monteur. Alles was goed. Bij terugkomst de auto van het contact gehaald en gestart, toen waren de problemen weer terug. Dat nogmaals herhaald met zelfde resultaat. Vervolgens is de PCM met nieuwe software geupdated en toen was het probleem verholpen.
    Hij gaf aan dat er oude waardes in het geheugen zijn blijven hangen, en dat met een PCM software update deze zijn verwijderd, waardoor het gasklephuis wel goed ingeregeld kon worden.

    Mocht dit het probleem niet oplossen, denkt hij aan de PCM te vervangen.

    Ik ben benieuwd de komende week / weken :).

    ALvast een fijn weekend!
     
  12. Ik heb de auto zojuist weer opgehaald. Nu loopt de auto goed, hopen dat het zo blijft.

    Het verhaal van de monteur was als volgt: eerst werd er gedacht aan een vacuüm lek, maar dit is uitgesloten.
    Vervolgens is het gasklephuis opnieuw ingeregeld en is er een proefrit gemaakt door de monteur. Alles was goed. Bij terugkomst de auto van het contact gehaald en gestart, toen waren de problemen weer terug. Dat nogmaals herhaald met zelfde resultaat. Vervolgens is de PCM met nieuwe software geupdated en toen was het probleem verholpen.
    Hij gaf aan dat er oude waardes in het geheugen zijn blijven hangen, en dat met een PCM software update deze zijn verwijderd, waardoor het gasklephuis wel goed ingeregeld kon worden.

    Mocht dit het probleem niet oplossen, denkt hij aan de PCM te vervangen.

    Ik ben benieuwd de komende week / weken [​IMG].

    ALvast een fijn weekend!

    Edit: wat ik me nu wel afvraag is of het hele vervangen van het gasklephuis wel nodig geweest is, en of ik dit hard kan maken?
     
  13. Je zou bijna hopen dat ford dit ook heeft gefilmd.

    het probleem met een gasklep is dat het vaak de diagnose is, maar het blijkt een misvatting te zijn. Zoals je het eerst beschrijft klinkt dat als een vacuüm lekkage.

    Een oud trucje wat ik altijd hanteerde was voorzichtig met remreiniger rond de lucht inlaat sprayen. Let op! Het kan vlam vatten.

    bij een hik-up heb je direct je lekkage punt te pakken.

    mijn ervaring is dat vacuüm lekkages foutmeldingen geven op de gasklep. Er wordt dan klakkeloos een gasklep vervangen om vervolgens erachter te komen dat het niet de gasklep is.

    je brengt een goed werkende auto naar de garage, vervolgens is er een gasklep kapot, wordt elders vervangen waarna die het daarna ook niet doet. Het verhaal van de pcm is ook niet echt krachtig want dat zou toch wel een vast protocol zijn. Al met al zou het kunnen, maar ik vind het erg merkwaardig en helaas kun je het niet hard maken.

    overigens ontstaat een vacuüm lekkage vrij makkelijk bij een grote beurt.
     
  14. hoi ThomasHenry,

    bedankt voor je reactie. Hardmaken was ik al bang voor dat dat moeilijk wordt. Je beschrijft het inderdaad precies goed. De auto werkte, grote beurt gehad, toen begon de ellende 1-2 weken later. Ondertussen al 1200 euro verder.

    Ikzelf dacht inderdaad ook aan een vacuum lek. Dat is overigens ook in eerste instantie het probleem geweest, dat leek opgelost te zijn.
    De Ford garage heeft mij tevens bevestigd dit nogmaals nagekeken te hebben en dat er (verder) geen lek meer is.
    Mocht het probleem nu weer terugkomen dan ga ik zeker zelf eens kijken of ik een eventueel lek kan opsporen. Volgens mij kan je ook met propaan zoeken, althans volgens YouTube :).

    Vreemde in mijn geval is wel dat er 0 foutcodes te vinden zijn. En dat het elke keer rond de 2 weken weer goed gaat, en dan opeens de problemen weer de kop opsteken.
    Zou dat iets met inleren te maken kunnen hebben?

    Ik hoop nu echt dat het opgelost is. Vooralsnog lijkt de auto weer goed te lopen, maar ik wacht nog even 2 weekjes af of het ook daadwerkelijk opgelost blijft.
    Was wel al opgelucht dat de auto nu zonder problemen start ondanks het koudere weer.
     

Deel Deze Pagina