Na wat sneeuw foto's en met de ST lekker lopen slippen in de sneeuw, dit weekend maar eens de auto gewassen. Meteen de banden ook schoongemaakt met Gyeon Tire Cleaner en vervolgens behandeld met Gyeon Tire Express. Had die spullen nog niet eerder geprobeerd, maar ik ben erg tevreden! Sneeuw foto's Afgelopen weekend
Nadat ik de nieuwe Focus ST een aantal keren bij de Ford dealer hier had zien staan, begreep ik laatst dat het mogelijk was om een proefrit te maken. Dat heb ik dan gisteren ook gedaan en dat beviel erg goed moet ik zeggen! Betreft het rijden merk je echt een verschil tegenover de MK3. Vanuit stilstand flink wegrijden geen last van wheelspin en torque steering. Standaard heeft de ST ook een lekker geluid! Qua wegligging etc. weer een stap verder dan de MK3. Ligt nog strakker in de bochten. En de power is ook heerlijk. Nu heeft mijn eigen ST wel meer vermogen en koppel omdat die een remap heeft, maar dat maakte de beleving in de nieuwe er niet minder op! Kortom rijd echt heerlijk en de automaat heeft me erg verbaasd! Is een DSG. Natuurlijk ook nog een paar foto's gemaakt.
Juist andersom. De automaat is sneller. Zoek maar op joeptoep. Er zijn verschillende vergelijkende filmpjes te vinden.
Dacht juist in een test gelezen te hebben dat de handbak snelste is van 0-100. Maakt het ook uit automaat of handbak blijft een geweldig auto
Haha ze laten niet zo maar iedereen een proefrit maken. Maar deze staat bij Ford in Breda. Ja ik zeg doen haha Ik vind schakelen juist heerlijk, maar deze automaat heeft me wel verrast. Als ik hem zou samenstellen zou ik ook niet weten of ik een handbak of automaat zou kiezen. Ja dat is wat ik bij de dealer ook aangaf maar het reed toch wel lekker. En je hebt ook een manual stand dan kan je met de soort flippers zelf schakelen. En voor degene die houden van uitlaat geluid, maar dat niet altijd goed willen horen, in het uitlaatsysteem zet een klep. Bij de sportstand gaat die open. Ik heb 2 keer geswitched van normaal naar sport en weer naar normaal. Maar ik wilde niet meer uit de sportstand. Stuurde lekkerder ook en de adaptive vering werd stugger, zoals ik mijn huidige ST zou willen.
Jazeker de MK4 ST heeft LC De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het wel snel verveeld, maar dat komt misschien omdat het in de RS een heel gedoe is om het te activeren. Ik weet niet of je in de ST ook zoveel handelingen moet verrichten.
Alleen de handbak heeft launch control. Zoals ik het in een filmpje zag is het niet lastig om die te activeren.
Bij mijn Mk3.1 met Accessport is LC heel simpel: in z'n 1, koppeling ingetrapt houden, gaspedaal tot de vloer, toerental stuitert vervolgens tegen de 3.5k aan (instelbaar) en bij koppeling los, is het gaan. Als je daarna echt voluit wilt gaan gewoon tijdens het schakelen en koppelen het gaspedaal ingedrukt houden (flatfoot shifting). Niet standaard Ford of ST, maar met dank aan de Accessport
Ik weet het, maar om nu een tuning aan te schaffen alleen om de onhandige TC werkwijze te vereenvoudigen vind ik weer te veel van het goede. Die extra PK's heb ik nl. niet nodig, vind het best zo