Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus MK4 ST line 125 pk problematiek

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door DaveB, 6 mrt 2019.

  1. #1 DaveB, 6 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 8 mei 2019
    Sinds 16 februari ben ik de (tot nu toe nog niet zo) trotse eigenaar van een Ford Focus MK4 ST Line.
    Vanaf aankoop is er namelijk nog geen dag geweest dat er niets meer aan de hand was.

    16-02
    Bij de aankoop viel het mij gelijk op dat het een plastic interieur stuk op de B-stijl, achter de gordelband, niet juist gemonteerd was. Niet een groot probleem, maar wel vervelend als je trots je nieuw voertuig gaat ophalen.

    17-02
    Tijdens het bezoek aan een vriend, om de nieuwe auto te showen, probeerde ik het active park assist systeem uit.
    De auto parkeert zichzelf netjes in het vak, maar daarna is het gedaan. Het systeem laat zich middels het sync systeem niet sluiten (kruisje op het touch-screen) nog middels de knop naast de versnellingspook. Hierop het voertuig uigeschakeld in de hoop dat het systeem een soort van harde reset zou krijgen..... Jammer maar helaas

    28-02
    Eerste mogelijkheid om de Ford te laten nakijken.
    Het plastic van de B-stijl moet een nieuw onderdeel voor besteld worden.
    Heb er wel vertrouwen in dat dit opgelost zal gaan worden. Maar tot nu toe (06-03 status: niet opgelost).

    Probleem wat het active park assist veroorzaakt is niet onderkent. Receptie medewerker is niet bijzonder helder in de communicatie. Mij is zodoende onduidelijk of het gehele systeem een echte harde reset heeft gehad. Dit, zoals ik hier op het forum gelezen heb, zou een oplossing voor het probleem kunnen zijn. (06-03 status: niet opgelost).

    Zij geeft verder aan dat er vanuit Ford aan een update hiervoor gewerkt wordt..? Is hiervan iets bij een van jullie bekend, of zijn er andere oplossingen behalve de harde reset waar jullie vanaf weten. Alle hulp is welkom.

    02-03
    Na het afleggen van een examen in Utrecht richting huis gereden. Na even te zijn gestopt op een tankstation, motor laten draaien, om een trui uit te doen, weer mijn weg vervolgd. Bij het accelereren, normaal want km-stand is 1484, om de snelweg weer op te kunnen gaat er een motorstoringslampje branden.
    Omdat het carnaval is de ANWB (gesmeekt) om toch even de stekker aan de computer te hangen: hier komt een storing uit mbt een sensor achter de katalysator. (foutcode is mij onbekend)

    06-03
    Mijzelf wederom aangemeld bij de receptie van de Ford werkplaats.
    Na het uitlezen bevestigen zij het verhaal van de ANWB.
    Probleem kunnen ze niet verhelpen, hiervoor moeten ze hem "aan de computer hangen", ik heb er geen verstand van maar dit schijnt anders te zijn dan het uitlezen dat ze vandaag gedaan hebben.
    Maandag 11-03 willen ze de auto weer hebben (eerste open plek in de agenda van de werkplaats)
    Ze gaan dan ook gelijk kijken of ze het probleem met de active park assist opgelost krijgen.

    11-03: Door Jos Bogman Beek vermoedelijk alleen een reset uitgevoerd waarna voertuig is meegegeven met de mededeling dat ze niet weten waar het in zit en ik maar moest doorrijden tot het weer terug kwam

    28-03: Tijdens werkbezoek in Amsterdam. Storing: Controlelamp motorstoring - regelgeving. Telefonisch contact gezocht met Ford assistance. Omdat de lamp brand en niet knippert mocht ik doorrijden

    01-04: Werkzaamheden verricht om storing te verhelpen. Door Jos Bogman Heerlen. Jos Bogman Beek wilde hiervoor een afspraak maken op 12 april.

    04-04: Storing: Controlelamp motorstoring - regelgeving. Telefonisch contact gezocht met dealer. Ford Fiesta als leenauto ontvangen

    09-04 of 10-04: eigen voertuig weer mogen ontvangen. I.o.m. Ford Nederland is er een injector vervangen.
    Bij het wegrijden viel het gelijk al op dat het voertuig inhield bij bepaalde toerentallen maar in overleg met de dealer is besloten door te rijden.

    14-04: Storing: Controlelamp motorstoring – regelgeving LAMP KNIPPERT.
    Afgesleept door sleepbedrijf omstreeks 04:30 uur in de nacht.

    15-04: Leenauto van sleepbedrijf retour gebracht en wederom Ford Fiesta van dealer mogen ontvangen.

    30-04: Ford Focus retour gekregen. Omdat de storing gewist was door de ANWB is er door de dealer gereden moeten worden om weer een storing te creëren. Hierop kon Ford NL hotline weer het voertuig in waarna is aangegeven een injector van een andere cilinder te vervangen.

    03-05: Storing: Controlelamp motorstoring – regelgeving
    Telefonisch contact opgenomen met dealer. Afgesproken door te mogen rijden zolang de motorstoringslamp niet knippert of er vermogen verlies optreedt.
    Gelijk contact opgenomen met verkoper om aankoop te ontbinden

    06-05: Ford Focus ingeleverd bij dealer en leenauto Ford ecosport ontvangen.

    Alle hulde en lof voor verkoper van Ardea Rotterdam-zuid en de chefmonteur van Bogman Heerlen.
    De eerste om gelijk mijn zaak serieus te nemen en stappen te maken. De tweede door elke keer mij netjes te voorzien van leenvoertuig en mijn probleem serieus te nemen.
     
  2. Sow niet mis zeg:angry:
     
  3. Volgens mij is NL het 1e land waar de Focus 4 werd uitgebracht. Komt er op neer dat je dan een beetje een proefkonijn bent.
    Kleaute is het wel.
     
  4. Is ook niet heel erg, zolang de problemen maar netjes opgelost worden. Ik hoop hier ook oplossingen te kunnenposten zodat iedereen er voordeel van kan hebben.
     
  5. dat ze de 2de keer niet konden uitlezen is mogelijk de schuld van de anwb
    als je uitleest en je gaat daarna de storing wissen dan kan de dealer deze storing niet meer vinden.
    er wordt helaas na het wissen geen lijst bijgehouden wanneer welke storing op getreden is.
    tevens bij elke storing zitten de sensorwaardes bij, deze geven een indicatie aan wat er precies is gebeurt.

    sensor op de katalysator meet de werking van de katalysator.
    storing met betrekking op de lambda-sonde.dit kan zowel de sonde als katalysator zelf zijn. maar ook goed mogelijk dat het software te scherp de controles doet.
     
  6. De Ford garage heeft de auto kunnen uitlezen. De ANWB heeft expres de melding laten staan. Hij heeft helder en duidelijk benoemd dat hij dit voor de garage heeft gedaan. De Ford garage stelt alleen dat ze met het uitlezen niet meer kunnen doen en hem aan de computer moeten hangen, wat het verschil is weet ik ook niet. Hopelijk weet ik na maandag meer. I’ll keep you posted.
     
  7. Het het 'aan de computer hangen' willen ze denk ik zeggen dat er diagnose gesteld gaat worden. Dus wat er nou daadwerkelijk aan de hand is. Iets vervangen of een mismeting oid.

    Dat vergt natuurlijk wat tijd en zoiets vraagt wel de concentratie van de desbetreffende monteur en kan dus niet ff tussendoor. Zeker niet bij een nieuw model.
     
  8. Ben benieuwd wat er uit gaan komen. Hoop ook dat ze gelijk het probleem met de active park assist opgelost krijgen.
     
  9. Ik heb het e.e.a. aangevuld in de eerste post.

    Intussen zijn we vanaf 02 maart bezig met motorstoringen en al het rijplezier en vertrouwen in de auto zijn weg. Besloten de koop te ontbinden of een vervangend voertuig te krijgen van Ford. Er wordt gelukkig serieus omgegaan met onze problematiek. Ik zal t.z.t. weer op het net komen.
     
  10. Dit is niet leuk meer zeg, ik hoop dat het uiteindelijk toch nog netjes voor je opgelost gaat worden kerel.
    Succes !
     
  11. Ik snap dat je niet zo’n fijn gevoel hebt bij de auto. Echter helemaal toe te kennen aan de auto is dat niet. Het lijkt mij er meer op dat er 1 storing is, die Bogman niet opgelost krijgt en jij daardoor als proefkonijn wordt gebruikt.
     
  12. Zou zeggen ga naar een goede chipper ermee!!
     
  13. Uhmmm... want? Als ik het verhaal goed lees en interpreteer gaf de auto een storing op de 2e lambdasonde als gevolg van een onvolledige verbranding. Vermoedelijk de reden dat er verstuivers/injectoren vervangen zijn. Dat is niet iets wat een softwareboer kan oplossen. Sterker nog, de kans is groot wanneer de verbranding niet goed is, de motor juist gaat hemelen als ie “getuned” wordt. Daarbij zit er garantie op, lijkt me voor je portemonnee niet handig om dat soort dingen uit te proberen.
     
  14. Sorry, maar dat is echt het domste advies ooit.
     

Deel Deze Pagina