1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 Ford focus MK1 vermogen verlies

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Melanie, 11 okt 2018.

  1. Hoi allen,

    Al bijna twee jaar lang rijd ik rond in mijn trouwe Ford Focus 1.4 uit 2002 met 165,000 op de teller. Ongeveer anderhalve week geleden is mijn focus op de snelweg zijn vermogen kwijtgeraakt, dus direct aan de kant gezet bij het tankstation. Rook sloeg onder de motorkap vandaan.

    Thuis geconstateerd dat de bougies vervangen moesten worden, 1 van de vier bougies was doorgebrand of iets in die richting. Om het maar gelijk goed te doen ook maar de bougiekabels en bobine vervangen. Helaas loste dit het probleem niet op, auto liep stationair (eindelijk) erg goed maar miste nog steeds ontzettend veel vermogen.

    Er werd mij in eerste instantie verteld dat de koppakking lek was, zelf al geconstateerd dat de koppakking niet lek was. Als actie hierop heb ik de focus naar de garage gebracht. Zij vertelde mij dat de 2e cilinder geen compressie meer had, dit kwam waarschijnlijk door slijtage en de bougie die doorgebrand was. Omdat hij op de 2e cilinder geen compressie heeft verliest hij dus zijn vermogen. Dit kon volgens de garage komen door de kleppen, zij gaven mij aan dat het repareren hiervan erg duur zou worden en ik beter een andere auto kon kopen.

    Mijn vraag nu is, is het waar dat het hele blok gereviseerd moet worden of een ruilmotor omdat, waarschijnlijk, de kleppen niet meer goed zijn? Persoonlijk houd ik het liefst gewoon mijn Ford Focus en ik weet dat de garage mij al langere tijd van Ford af wil hebben dus ik heb zo mijn twijfels over wat handig is om te doen.
     
  2. Auto uit 2002... zal zon 400 euro opbrengen indien deze netjes is, zeker omdat het ook nog een 1.4 is, ruilmotor kost vast meer als 400 euro, dus een goedkope, eventueel nieuwere focus aanschaffen is verstandig, er staan er zat op marktplaats...
     
  3. Als een garage je al van een auto af wil hebben zal hij in mijn ogen geen fatsoenlijk onderzoek doen.
    Als je inderdaad geen compressie meer op 1 cilinder hebt zal er inderdaad weinig anders op zitten dan een revisie van deze motor of de motor vervangen. In beide gevallen ben je duur uit, 1500 euro is zeker niet vreemd en waarschijnlijk zelfs nog goedkoop.
     
    Melanie en JelleL vinden dit leuk.
  4. Bedankt voor jullie snelle antwoord! Helaas na bijna twee jaar mijn eerste auto weg doen dan maar met pijn in mijn hart.
     
  5. Ken je niemand die een beetje handig is?
    Waarschijnlijk klep verbrand.
    Heb ik 2 keer meegemaakt bij een focus , is nu niet echt heel erg lastig om dat te herstellen.
     
    Melanie vindt dit leuk.
  6. Ik ken wel mensen die er handig mee zijn, maar een hele motor reviseren gaat wat te ver ook voor de mensen die dan aan mijn auto gaan werken. Maar top ik ga vandaag kijken of de klep verbrand is! Hopelijk is hij nog te redden! :)
     
  7. Wanneer er 1 klep verbrand is dan hoeft niet heel de motor gereviseerd te worden. Wanneer er een zuiger kapot is dan heb je wel echt een probleem daar dan vaak de cilinderwand is beschadigd . In dat geval is het beter om er een andere motor in te leggen. Klep vervangen betekend kop er af, nieuwe of gebruikte klep er in, inslijpen, goede klepspeling bepalen en rijden maar weer. Let wel op dan is het verstandig om de distributie riem te vervangen en de koppakking moet vervangen worden.
     
  8. heb hier nog een mooie st voor je te koop staan ;)
     

Deel Deze Pagina