1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus bouwjaar 2000

Discussie in 'Performance' gestart door ajj-jurgen, 3 nov 2017.

  1. Sinds gisteren ben ik in bezit van deze mooie ford focus

    Het viel mij op dat de auto hikt bij het optrekken bij koud als warme motor, de uitlaat rookt een klein beetje het ruikt ook zoet en bij stationair toerental komt hij laag te staan en dan trilt hij

    Verder een top auto.

    Iemand ervaring en of tips dat ik zelf even kan checken

    Misschien ontstekingen?
    Bobbine
    Bougies/kabels

    Info auto

    Bouwjaar 2000
    Type: trend
    1.6 16 klepper
    101pk

    Iemand een idee?
    Alvast bedankt.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  2. Welke kleur heeft de rook?
     
  3. Is koelvloeistofniveau niet laag op die foto?
     
  4. Check of de bougiekabels goed contact maken en er geen water rondom de bougies staat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. als je een zoetige lucht ruikt en rookt wit dan kun je er van uit gaan dat mogelijk de koppakking er tussen uit ligt. kijk hiervoor je koelvloeistof niveau na of deze niet zakt/gezakt is.

    het is idd als je vol gas optrekt en hij bokt/houdt in dat de ontstekking niet goed is.
    dit kan veel redenen hebben. maar paar zijn water rond de bougies. slechte bougies/bougiekabel/bobine

    stationaair toerental te laag kan door verstopte stationaair toerental regelklep komen. deze kan je schoonmaken samen met de gasklep wat al verbetering kan geven. nadeel is wel dat het 500-1000km duurt voor de computer de stationaair toerental weer ingeleerd heeft. met computer zou je het sneller kunnen maar zonder kan het ook.
    toerental kan dan wel tijdelijk 1500 stationaair zijn.


    maar aangezien je hem pas hebt gekocht zou ik met de verkopende partij even over hebben. weet niet of je met garantie hebt maar zulke klachten/problemen zouden ze mogelijk wel voor je kosteloos op moeten lossen.
    zo aan de foto te zien is het niet particulier, prijs zal te laag zijn voor 6maanden bovag garantie. maar 3maanden garantie op aandrijflijn valt deze klacht er ook onder.
     
  6. Naar nader onderzoek te hebben gedaan
    Heeft de cilinder 2 een te laag compressie die bestaat uit 0,4 bar

    Olie verbruik was 2litr op op geen 100 km
    De rook uit de uitlaat ruikt zoet en heeft een witte aanslag

    Naar mijn idee zouden de olieschraapveren
    en of de zuigerveren een onderdeel kunnen zijn betreft de oorzaak bij cilinder 2" correct?

    De auto heeft al 221*** gelopen
    Daar kun je weinig van zeggen

    Naar veel vragen en inlezen schijnt een 16vZetec-s 1.6 best veel van deze problemen te hebben

    Ik heb een motorblok besteld
    Met 149*** op de teller (nooit met zekerheid vast te stellen)
    Met 12 maanden garantie
    Voor €300,- incl verzendkosten

    Motorcode defect blok is FYDC
    En tweedehands blok is het zelfde maar...
    FYDA en FYDB zou dan ook moeten passen? Zonder een enkel aanpassing
    Betreft de Ecu.?

    Thanks allemaal voor de feedback

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  7. Voor zover ik weet is het handig om het motormanagement van de nieuwe motor er gewoon bij te doen. Dan ben je het meest zeker.
    Zelf zou ik in ieder geval dezelfde motorcode blijven gebruiken. Andere motorcodes zullen vast iets anders zijn omdat er wijzigingen aan het blok zijn gemaakt.
     
  8. De ecu word wordt op de laatste fouten leeg gehaald

    Betreft de motorcode
    Die van mij is een FYDC
    de FYDA en FYDB is zonder enige aanpassing te instaleren
    Maar inderdaad mocht er toch problemen opdoen naar het plaatsen van de motor'' dan is het wellicht de ecu die dat veroorzaakt, nog geen reden tot paniek
    resetten op de laatste gemeten fouten kan altijd

    1500,- is mijn budget voor een volledige swap en naar het inrijden en een olie verversing zal er een stage 1 chip tuning worden toe toegepast

    Besteld

    Motorblok 400,- plus 12maand garantie

    Koppelingset en hydraulische druklager

    Dist set met waterpomp

    Multi set met spanrol

    Pakkingen vloei als voet...

    Oliefilter plus full synthetische olie 5w30

    Luchtfilter

    Bobine bougies en bougie kabels

    Word vervolgt...





    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  9. Chip tuning op een ingeblazen blok? Lijkt me niet heel veel uithalen.
     
  10. Als je voor chiptuning gaat zou ik zeggen lepel er een grotere motor in. Kost waarschijnlijk net zo veel als een 1.6 en chiptuning, maar je hebt meer vermogen dan na de chiptuning van een ongeblazen 1.6.
     
  11. Lekker doen die tuning...en dan na een halfjaar erachter komen dat je blok wederom kapot is omdat de boel slecht afgesteld stond. Daarbij gaat het je echt niks brengen. Koop dan een focus met een 1.8 of 2.0 voor dat geld en bouw het hele spulletje om in je huidige focus.
     
  12. +1 is heb beste voor meer power en dat t heel blijft
     
  13. Voor het aanschaf geld van een focus van 18 jaar oud, de nieuwe motor met alles er op en er aan incl. inbouwen.. Had je toch wel een wat leukere focus kunnen halen in mijn visie :lol: (niet beledigend bedoeld), maar waarom doe je zoiets?
     


  14. +1, dan ik ik er nog wat bij gelegd en een ST170 gehaald.
    Een 1.6 ga je weinig uithalen, ook niet met chiptuning.
    In mijn ogen zonde van het geld en er dan vervolgens achter komen dat het nog niet snel genoeg gaat en alsnog voor een 2.0 gaan kijken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  15. Beetje door sparen dus :lol: Overigens, ik heb ooit een 2.0 gehad. Echter het verschil met de 1.6 vond ik niet van dien aard dat ik bleef rijden in die 2.0. Het enige echte verschil was dat ik met de 2.0 €460,- aan brandstof kwijt was per maand, tegenover €120,- voor de 1.6. En als je in de 2de versnelling beetje gas bij geeft ben je net zo snel weg. ;-)
     
  16. #16 steelmaster, 17 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2017
    Chippen op een 1.6 heeft niet heel bar veel zin max 20pk
    Mijn auto heeft nu 119pk volgens mij
    Maar dat is incl sport cat enzo

    Dus zou bij een motor swap kijken na een 2l of een st blok

    En marco het is naar mijn idee niet altijd Zo dat een auto perse kapot gaat naar tuning
    Die van mij heeft nu 70,000km met de tuning gelopen
    En nog nergens schade aan gehad
     

Deel Deze Pagina