1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 2 , stottert tijden accelereren.. motor lampje knippert?!!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door heralddegraaf, 16 apr 2010.

  1. gloebougies, idd alleen vervangen, waneer ze stuk zijn
     
  2. Heb ook dit probleem heb bijna dezelfde motor een 1.6 tdci 90pk van 10/2007
    Verleden jaar al problemen gehad met de motor die niet meer goed wilde optrekken, dan hebben ze een update gedaan van de computer. Dit werkte dan weer een tijdje.
    Verleden maand geweest voor groot onderhoud dit toen gezegd. Ze zeiden dan enkel als het nog gebeurt nog eens terug gaan. En ja sedert gisteren is het zeer slecht geworden. De autor trekt niet meer op geraak met zeer veel moeite aan 100 km/u. Dus morgen direct na men werk de auto eens binnen doen.
    Maar na dit hier te lezen betwijfel ik of ze er iets op lange termijn gaan kunnen aan veranderen. Volgens mij is dit een fabricagefout en weten ze dit maar kunnen ze er nog niks aan doen.
     
  3. Auto gisteren binnen gedaan bij mijn concessiehouder.
    Daar zeer lang gezeten zij dachten dat ze het in 123 gingen oplossen. Wat dus niet is gebeurt zelfs niet na 2x bellen naar de fabriek in Duitsland.
    Vandaag hebben ze gebeld dat ze het gevonden hebben en dat er een luchtklep kapot is in de turbo. Die is dus besteld en morgen komt die binnen. Dus hopelijk is hij morgen hersteld.
    Zal waarschijnlijk weer een aardige duit kosten. En is waarschijnlijk fabricage fout. Want dit mag normaal niet voorkomen bij een auto die nog maar 60 000km's heeft.
     
  4. Waarschijnlijk de vacuümregelklep, komt wel is voor. Maar dat de garage zoveel moeite heeft om dit te constateren vind ik niet echt van deskundigheid getuigen. De topic starter heeft geen turbo is een 1.6 benzine.

    Wat is trouwens een concessiehouder? Ik ken het alleen in de context van vergunningverlening:P.
     
  5. Of consessie's doen met de (buste?) houder
     
  6. concessiehouders , onderneming e.d. die in een bep. gebied het uitsluitend recht tot het verkopen van een bep. artikel heeft verkregen, officieel dealer.

    Ja ook nu gezien dat het een benzine was. (sorry hier voor)
    Ze hebben het niet gezien omdat ze gewoon kijken naar de computer waar het probleem ligt. En omdat dit normaal ook blijkbaar niet voorkomt bij zo'n jonge wagen. Zelfs de ingenieur van de fabriek had dit blijkbaar niet voor mogelijk gehouden de eerste keer.
    Maar ja ik denk dat het nog zal gebeuren want de motor hapert nog altijd in het begin als de motor koud is. En rijdt ook niet meer zo lekker als vroeger.
    Dus deze auto gaat weg.

    Na wat verdere info ben ik te weten gekomen dat ford z'n 1.6 diesel motor aankoopt bij psa. Enkel de 1.8 diesel is nog van ford zelf maar die verdwijnt binnekort ook. Dus als ik een psa motor zou willen dan koop ik wel een peugeot.
    En blijkbaar zijn er nog die dit hebben met deze psa motoren.
     

Deel Deze Pagina