1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 2 , stottert tijden accelereren.. motor lampje knippert?!!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door heralddegraaf, 16 apr 2010.

  1. #1 heralddegraaf, 16 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2010
    Ford focus 2 , 1.6 Benzine.. sinds gisteren stottert de motor even kort als je b.v. in de 2-3 goed gas geeft (meestal bij c.a 3000 toeren?of ik verbeeld het me),
    vanavond op de snelweg tijden het snelheid maken op de invoegstrook ging zelfs het motor storings lampje (oranje) een paar seconden knipperen...:(

    Heeft iemand ervaring ? Ik neem aan naar de garage maandag.. maar als iemand een suggestie heeft.. ??
     
  2. De motor houdt iets in bedoel je?
     
  3. stotteren ... net alsof de motor kort (1sec?)even stopt/slipt(koppel)..een paar keer achter elkaar.. als je gas blijft geven... een gevoel alsof de branstof toevoer even stopt.. is dat een betere omschrijving?
     
  4. het knipperen van de MIL (motor storings lampje) wijst op een dus danig probleeem met de ontsteking, waardoor de katalysator dus danig beschadigt kan wortden, dat deze vervangen moet worden. En deze zijn nou niet bepaald goedkoop

    Storing uitlezen is het advies Probleem zit waarschijnlijk in de bobine, of bougie kabels.
     
  5. hij doet het weer prima tot nu toe

    Vanochtend even naar de dealer gereden... computer er aan.. uitval van de 4e cylinder... bougie vervangen van cylinder 4 (was 6 weken geleden ook gedaan bij grote beurt ! dus waarschijnlijk een slechte geweest).. hierna heeft
    het probleem zich niet meer voorgedaan vandaag ! :thumbs:
     
  6. Nou das mooi. Of ze zijn niet vervangen geweest.
     
  7. Oei en dat is een ervaringsdeskundige die dat zegt Ford monteur? doen ze dat vaker bij de Fordgarage?

    @ TS: goed voor jou, blij dat het probleem is opgelost! :thumbs:
     
  8. Bij ons worden ze gewoon keurig elke 60.000 vervangen, tenzij de klant dit niet wil. Van andere garage kan ik het uiteraard niet zeggen
     
  9. Hallo ik heb dit probleem dus ook en de katalysator inmiddels vervangen.
    Het probleem doet zich nog voor als de dealer uitleest zegt ie dat de katalysator vervangen moet worden,dus niet kost maar € 350.00 echter ik heb de ford c-max 2.0 diesel tdci ghia heeft iemand een idee wat de volgende stap kan zijn.
    Als ik stop onderweg en dan een paar keer de sleutel eruit haal en opnieuw start gaat het moterlampje weer uit en doet ie het weer een tijdje normaal.
    Ik hoop op een reactie alvast bedankt Marcel
     
  10. geen idee

    Op de factuur van de grote beurt staan 4 bougies... dus we gaan er van uit dat ze dat netjes vervangen hebben :cool:

    Ik ben al blij dat het met 1 bougie opgelost is.. en het is best mogelijk dat er toevallig een slechte tussen heeft gezeten.. je weet het niet met die rotzooi tegenwoordig..

    (de diesel >> iets met de EGR klep? dat kan ook.. computers vertellen niet altijd de waarheid ;-) )
     
  11. of te strak vast gezet, waardoor de porseleinen buitenkant barst...


    maar goed het is opgelost.
     
  12. Dan moet je toch wel heel enthousiast zijn:P.
     
  13. @m.weis: Zou makkelijk(er) zijn als je de foutcode(s) weet te vermelden.
     
  14. Ik heb het probleem zelf ook meegemaakt en bij mij was het ook een bougie die los had gelaten... Ze hadden de kabels en al vervangen, maar daardoor was die dus ook losgesprongen... de kabels zijn namelijk van silicone en dat kan als ze nieuw zijn nog wel eens "zweten" en daardoor is die van mij toen losgeschoten... Heb er tot heden trouwens geen last meer van ondervonden:rock:.
     
  15. Ik heb hetzelfde probleem. Speelt bij goed doortrekken, houdt hij even in en rond de 1800 toeren in 2 en 3.
    Heb vanmiddag bougies laten vervangen en een reiniger voor de injectoren in de tank gegooid.
    Met de nieuwe bougies is het probleem niet verholpen. Van de oude bougies was er 1 droog en de anderen wat vochtig.
    Hoop dat de injectorreiniger zijn werk doet en dat dat het probleem is geweest. Anders wellicht iets met de bobine? Kan dat? En wat kost dat ongeveer?
     
  16. Knippert het MIL (Malfunction Indicator Light), of brandt hij?

    Bij het knipperen heeft de motor ECU een fout in het brandstof/onstekings systeem of een mengseel probleem ontdekt, waardoor de katalysator beschadigt kan worden ! EN deze zijn niet bepaald goedkoop.
     
  17. Hoe zit dit bij een TDCi?? wanneer moeten hier nieuwe gloeibougies in???
     
  18. Staat toch in het onderhoudsboekje.
     
  19. Gloeibougie's staat geen interval voor, vervangen als hij niet goed meer start 's winters..
     

Deel Deze Pagina