1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 focusfanrossum's focus st170 project; even afstoffen!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door focusfanrossum, 29 aug 2014.

  1. #181 focusfanrossum, 29 dec 2017
    Laatst bewerkt: 8 feb 2019
    updates vele updates 2017 samenvatting

    zo hier maar eventjes de updates van 2017 nog maar even online zetten. iets met een schone lei beginnen:schater:

    tja waar moet ik beginnen..


    de st170 remmen voldeden niet echt aan mijn verwachtingen, trw blokken en schijven waren geen erg goeie combinatie met mij. deze setup werd heel gauw sponzig en hadden veel last van fading. toen ala beun maar halfversleten brembo remblokken van een sloper er op gezet, veel slechter kon het toch niet :schater:
    dat remde veel beter maar ik was nog niet tevreden over het remgedrag.
    ook vond ik dat de st170 remmen alsnog wat ielig oogden achter de 17" st170 velgen. dus...

    dan toch maar weer een remupgrade :mrgreen:



    keuze is gevallen op st225 remmen. deze waren aardig plug en play en oogden veel 'dikker' achter de velgen. ook past hier het orginele st170 reservewiel nog overheen. mooi bijkomend voordeel aangezien mun ouders soms ook mijn wagen meenemen(mijne is 2e wagen zeg maar) natuurlijk is het niet goed om hem voorop te leggen maar als het stordregend en ik moet nog maar een stukkie naar huis ga ik niet staan k#tt#n in de regen.:nocheer:
    de remschijven passen perfect met een 5mm spacer achter de schijf en naar 4x 108 omgeboord. klauwen passen dan 1 op 1 op de fuse delen zonder adaper. ook geen gezeur met andere costum remslangen of zo.
    voor deze setup heb ik mtec schijven met brembo blokken rondom gekocht. het oog wil ook wat zegmaar :mrgreen:

    [​IMG]

    ook omdat er wel wat massa bij zou komen heb ik ook maar andere schokdemper gekocht.
    keuze is gevallen op bilstein b8 demper (icm de eibach veren die ik al er onder heb)
    [​IMG]

    natuurlijk had ik weer wat te zeiken. vond hele gele dempers 3x niks :schater:
    dus even de dempers naar mijn smaak gemaakt.

    [​IMG][​IMG]

    naar wat wikken en wegen besloten om ook maar even wat meer te doen dan de remmen en dempers...

    fotos grote opmaak[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    even samengevat:
    alle keeringen en pakkingen vernieuw net als de distibutie, waterpomp, vliegwiel, condensor, sappen en vast nog wat wat mij is ontgaan.
    motor is nu helemaal naar smaak gemaakt qwa uiterlijk.
    ook hangt de moter, bak en subframe 15mm lager in de wagen(omdat het kan):baeh:
    alle fase 1 electra is verwijderd.
    wagen is nu compleet fase 2 met
    esp, gem,dubbelock en alle andere fase 2 eigenschappen.
    ook wat verbeteringen aangebracht om meer vermogen in de focus te kunnen krijgen :mrgreen:

    dit is allemaal rond/in de voorjaarsvakantie gebeurt

    moest wel beetje gang zetten want het weekend erna was de dyno meeting
    met als resultaat: 162pk

    dyno uitdraai:[​IMG]


    beestje heeft [MENTION=1802]hoomer[/MENTION] jeroen goed voor de gek gehouden(hij had maar 161pk:schater:)

    toen de laatste spullentjes voor de oem xenon gevonden en ingebouwd. compleet zelfhoogtestellend. de sproeiers heb ik de electra voor maar mis nog paar kleine delen. echter vind ik de meerwaarde zo weinig dat het op het lijstje staat van als ik het tegen kom.

    toen ook maar weer de decat die mijn vader ooit gelast had vermaakt voor een 2e sonde en een spacer gemaak #braaaiedbykees

    ook miste ik wel een armsteun in de focus. ik hielt het lang tegen omdat in mijn ogen geen enkele armsteun de focus eer aan doet. dus toen maar de orginele armsteun van een ghia op mijn recaros gemaakt. is ook aardig plug en play al zeg ik het zelf:schater:
    netjes laten bekleden in dezelfde kleur.

    armsteun [​IMG]

    zo vrolijk rondgereden tot ik bij n maatje in zijn wagen(suzuki baleno 1999) had gereden met warm weer en het open dakje open.
    dit idee spookte soms al vaker door mijn hooft om te doen.

    dusss...

    donor auto gevonden met een opendakje

    eest alles gedemonteerd wat er verkocht of bewaard moest worden.
    toen hebben wevan deze hebben we het dak afgepeld door de puntlassen uit te boren.


    toen de planning van een schade bedrijf en een maatje(jordy) langs elkaar gelegd.

    toen begonnen aan mijn wagen.

    Brain heeft de voorruit netjes gedemonteerd en zou later de nieuwe leveren(ouwe was t mooie af)

    daarna de wagen gestript van zijn dak:

    fotos focus cabrio[​IMG]

    dak is vastgelijmt die hiervoor bedoelt is. toch hebben we voor de zekerheid mijn neeft een paar lasjes laten leggen(beter safe than sorry)

    [​IMG]

    toen op de ambu naar het schadebedrijf om het strak/in kleur te krijgen.
    veel zelf gedaan met Jordy om zo kosten te besparen.

    fotos voorbewekingen:[​IMG]

    toen ook maar besloten om de a stylen/dakstylen en een spoiler die ik nog had liggen te spuiten.

    focus in cabine [​IMG][​IMG][​IMG]
    enkele dagen de focus met rust gelaten om de lak was rust te geven.
    toen begonnen met opbouwen (electra is dankzij de fase 2 electra plug en play nu). kokers getectylerd want nu kon je er bij. afwatering orgineel gemonteerd.

    opbouw fotos [​IMG][​IMG]

    focus met nieuw verwarmd voorraam met blauwe zonneband. deze is is geplaatst door brain [MENTION=1060]braaierd[/MENTION] keurig werk :thumbs:[​IMG][​IMG]

    dakraam werkt geweldig en er komt veel meer licht in de wagen:cheer:[​IMG]
    diezelfde weken ook powerflex geplaatst in het onderstel (rubbers waren niet helemaal 100 meer)
    vooras is compleet powerflex (inc kantelsteun)
    achteras alleen de aslagers gedaanen met pu rubbers van sjoerd [MENTION=2913]Tigershark[/MENTION] de stab stokkies bijna masief gemaakt.

    powerflex fotos [​IMG][​IMG]

    Ook tussendoor nog een k&n filter geplaatst samen met een connect snorkel
    [​IMG]
    En een veerpootbrug

    [​IMG]

    focus stuurt nu als een malle, rem als een malle, en heeft luxe als een malle:schater:

    zo hoop nu ben ik helemaal bij met mijn focus.
    [​IMG]



    [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION] nu happy?:mrgreen:


    Graag wil ik mijn zusje vader en maaten bedanken via deze weg.
    Wendy, Kees, Jordy en Thom bedankt!
    Zonder jullie hulp was de focus nooit zo geworden!! :thumbs:
     
  2. Zo zeg, dat is niet zomaar wat klein werk wat gedaan wordt. Goed bezig
     
  3. Credits voor het gedane werk!:thumbs: Je hebt je eigen ST gebouwd, dat moet een ontzettend leuke ervaring zijn!:) Wel valt me op dat veel ST170 hun piekvermogen niet halen.
     
  4. Helemaal top, heel veel plezier er mee
     
  5. Zo, dat is geen half werk zeg! :thumbs: leuk om het hele verhaal te lezen en te zien.
     
  6. Leuk project om te lezen en te zien. Ontzettend knap gedaan en daar heb ik met mijn 2 linkerhanden veel respect voor.
     
  7. heheh heeft ie eindelijk z'n topic weer eens bijgewerkt :) ziet er allemaal goed uit!

    ik had btw 162PK JA!
    [MENTION=1846]ST130[/MENTION] ik haalde de vorige run netjes 175pk totdat ik aan de auto ging kloten....daar werd het niet beter van... maargoed als het goed is is dat nu hersteld en zou ik gewoon weer rond de 175 moeten kunnen komen ;)
     
  8. SUPER, dat zie ik graag Henry, mooi verslag en diep :respect: voor jou (jullie) dat je het allemaal doet :thumbs: :rock: :worship:
     
  9. Mooi verslag Henry!
     
  10. Lekker bezig, Henry. Dit zijn wel de betere updates. Ook dat dak. :thumbsup:

    Maar wel een paar vraagjes:
    Die remmen... waarom heb je geen RS MkI remmen opgezocht? Al ben jij de eerste die de ST170 remmen ondermaats vindt :grin: Of je moet echt van bocht naar bocht knappen. Maar jouw blok mist nogal wat paardjes. Heeft ie de laatste software wel en de variabele kleptiming werkt wel?

    Die PU rubbers... hopelijk houden ze het bij jou langer vol dan een half jaar.
     
  11. Lekker bezig, Henry. Dit zijn wel de betere updates. Ook dat dak. :thumbs:

    Maar wel een paar vraagjes:
    Die remmen... waarom heb je geen RS MkI remmen opgezocht? Al ben jij de eerste die de ST170 remmen ondermaats vindt :grin: Of je moet echt van bocht naar bocht knappen. Maar jouw blok mist nogal wat paardjes. Heeft ie de laatste software wel en de variabele kleptiming werkt wel?

    Die PU rubbers... hopelijk houden ze het bij jou langer vol dan een half jaar.
     
  12. Mooi geworden man! Groetjes aan rachel :gayfight:
     
  13. Zo wat een werk verzet zeg.. Mooi verslag

    Wel jammer dat hij het spuiten niet direct ook de voorbumper hebt laten bijwerken.
    Dat is wel een lelijke plek op zo'n mooie focus.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  14. Niet stil gezeten zie ik wel! Klasse werk kerel, dat dak vind ik helemaal RESPECT! :thumbs:
     
  15. St225 remmen omdat ik die in het schap had liggen en het te mooi paste om niet te doen. En het reservewiel past mooi voorop als iemand anders er n lekke band mee krijgt.

    Blokkie lag er letterlijk 2 dagen goed draaient in. De 1e grote rit met t blokje was naar de dyno(planning was wat uitgelopen:schater:) ook heeft deze dik anderhalf jaar stil gelegen in de schuur. Voor mijn gevoel loopt hij ook veel beter nu dan met de dyno meeting.

    En wat powerflex betreft. Het zit er al n half jaar in zonder problemen. Heb expres niet de hele achteras gedaan, helemaal als je de hoeken ziet waarin de rubber staan. Zitte er nu +- 10k kms in
     
  16. Deze bumper is sws al scrap dus mij maakt het weinig uit eigelijk :schater: miss ooit wel n andere maar ik hecht er geen prio aan
     
  17. #197 jjonkie, 30 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2017
    Dat snap ik niet, zo veel tijd en moeite erin en het dan afmaken op een goedkoop bumpertje na.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  18. [emoji41] Respect hoor [emoji106]
     
  19. Netjes Henry. Maar inderdaad, die voorbumper begrijp ik ook niet zo goed. Auto is qua electra helemaal fase 2. Klap er dan meteen een setje fase 2 bumpers en koplampen op. Dan ben je klaar.
     
  20. Focus geeft wel meerdere plekjes dus vind het zo wel even goed. Vind de battlescars wel bij bij het concept sleeper passen.
    Lijkt nu mooi op een opa auto die nu van de kleinzoon is.
    Fase 2 bumpers vind ik de moeite niet waard. Ook niet met st170 delen want het is geen echte st en zal het nooit worden. Het is mijn focusje.

    Koplampen zijn al fase 2, de oem xenons. Deze lijken als je snel kijkt op fase 1 lampen.
    Normale fase 2 lampen en st170 lampen heeft hij ook even gehad maar vond het niet echt passen bij de wagen. De xenons zijn mooi chrome zonder oranje lens net zoals de fase 1 koplampe.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina