1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kom ik vanmiddag even op terug.

    Ook jullie bedankt voor het warme welkom heren!
     
  2. Van harte welkom bij onze club!
     
  3. Beste Johan,

    Moet er voor een Ecoboost 182pk nog licentiekosten betaald worden? Of doe je die voor de genoemde 400 euro? En wat zullen de nieuwe waarden worden?

    Nog een andere vraag: ik zie op jullie site dat een K&N filter 6 pk extra levert. Wat kost zo'n filter? En gaat je motor dan meer geluid maken?
     
  4. Caroden,

    Bij deze motoren worden geen licentiekosten meer afgedragen, deze chippen wij sinds een tijd zelf.

    Vermogenswinsten van 20-25PK en 70NM voor de genoemde prijs inderdaad.

    Wat betreft het luchtfilter, je kunt deze bij ons of op eigen verzoek bestellen. Zowel een open luchtfilter als een inlegfilter. Een inlegfilter is constanter en de 57i kit piekt meer indien slim geplaatst met uitzondering van de zomer. Dan pakt het filter te veel warme lucht.

    Een luchtfilter en chiptuning staan los van elkaar, dat wil zeggen het zijn losstaande upgrades. Het is niet nodig deze voor chiptuning te plaatsen, het kan ook daarna.

    Een inlegfilter kunt je ook los bestellen en zelf inbouwen dat is geen enkel probleem.
    Een 57i Kit is voor sommigen lastig in te bouwen.

    Merken zoals K&N, Green en Pipercross leveren uitstekende inleg -en openluchtfilters.

    Een Cold Air Intake systeem werkt nog beter zelfs..
     
  5. #25 focus06, 8 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2013
    Hoi, ik had een vraagje:

    Mag je zomaar je roetfilter verwijderen joh? http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-hot/roetfilter-verwijderen.html

    Pleeg je dan geen milieudelict/overtreding hoe ze het ook willen noemen?

    Tevens snap ik nooit waarom chiptuning meer vermogen met minder verbruik kan claimen, dit lijkt erg tegenstrijdig. Is er misschien iemand die dit aan mij kan uitleggen? Ik ben nieuw op dat gebied.

    Bedankt
     
  6. Focus06,

    Het fysiek verwijderen van het roetfilter mag gewoon. In combinatie met het softwarematig wegschrijven van het roetfilter valt het alleszins mee met het uitstoten van roetdeeltjes.

    Je zult geen delict plegen en de APK wordt ook geen probleem.

    Wat betreft je andere vraag, goede chiptuning is niet simpelweg "het opfokken van" maar het gehele motormanagement aanpassen.

    Vandaar dat we zowel vermogen als besparing kunnen genereren, we maken de auto als het ware slimmer. Door vele mappings aan te spreken bij het schrijven van de software.
     


  7. Bedankt voor de info. Ik neem binnenkort even contact op om iets af te spreken. Of er moet nog een Focus Club dag komen, dan wacht ik daar op.
     
  8. Die zal zeker komen, wanneer is nog niet bekend. Kan een poos duren maar misschien valt het mee.
     
  9. Ben nog aan het twijfelen of ik mijn RE zal laten chippen,kreeg tehoren dat ik er 14pk
    bij krijg.
    Merk je het verschil?
    Kan iemand mij zijn relaas geven die dit ook heeft gedaan.
     
  10. Is hier al wat over bekend ?
     
  11. Le big chief is er zaterdag weer, dit ga ik hem dan vragen. Zowel Dave als ik weten het niet eerlijk gezegd. Dit gebeurt niet vaak maar als het gebeurt, kunnen we dit normaal gesproken even vragen tussendoor.

    Nu kan dat helaas even niet. Zaterdag/maandag terugkoppeling.

    Excuus voor het eventuele ongemak.
     
  12. #32 Mukkel, 11 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2013
    Hoe zit het eigenlijk met wagens die al wat mee km's hebben?

    Destijds heb ik m'n 206 1.4HDI bij 80.000KM laten chippen en was hier tevreden over.
    Los van het feit dat het een Peugeot was dan :P

    Nu rijd ik inmiddels alweer 2 jaar m'n 1.6TDCI 90pk focusII Fase1 wagon en er staat +/- 165K op de teller. Grotendeels snelweg KM's (Tenminste de laatste 65K dat ik de wagen heb).

    Nu wil ik hem iets vlotter hebben. Zelf ben ik ben geen jager in het verkeer, maar houd wel van gewoon doorrijden. :)
    Aangezien ik m'n fordje in ere wil houden, wil ik hem niet overbelasten, hij mag nog wel wat jaartjes blijven.

    Nu zag dat er nu ook eco tuning was.
    Is dit nu puur zuiniger afstellen of krijg je er ook wat PK's en koppel bij?
    En wat scheelt het tov van standaard 90pk/210NM?
    De prijs van enkel eco tunen kon ik trouwens ook niet terug vinden op jullie site.
     
  13. Goedemiddag Michael,

    165.000km. voor een diesel is niet veel en we spreken van "Normal" chiptuning op maat, dus een upgrade voor de auto. Niet simpelweg "het opfokken van". Het slimmer maken van de auto door het motormanagement aan te passen.

    Bij eenzelfde rijstijl (mits niet extreem) zul je daadwerkelijk brandstof gaan besparen ten opzichte van origineel en op het moment dat je vermogen wilt, ga je het ook daadwerkelijk krijgen.

    Bij ECO tuning zal er weinig tot geen vermogen bij komen, aan je tekst te lezen is dit niet wat je wilt. En de marge van ECO tuning ten opzichte van "normal" chiptuning qua besparing is niet zodanig veel te noemen dat het opweegt tegen én besparing én extra vermogen. Maar dat is mijn mening.

    Bij "normal" chiptuning op maat krijg je er ongeveer 25PK en 60NM bij, met in elk toerental meer vermogen. En dit voor de totaalprijs van €400,- incl. BTW, vermogenstesten voor en na, evt. finetuning en uitdraaien hiervan. Dus custom maatwerk.

    Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je nog vragen, stel ze gerust!
     
  14. Ik zie dat jullie ook een vestiging in Tilburg hebben? (volgens de site)
    Zelf woon ik tegen Tilburg aan, dat zou mooi uitkomen.

    Kan hij hier ook getuned worden? of hoe moet ik deze vestiging zien.
     
  15. Goedenavond Michael,

    Al onze acties geschieden in het hoofkantoor te Amersfoort. Hier staat tevens onze testbank. Tilburg heeft deze niet.
    Voor de Focus Club worden er alleen 100% op maat paketten gemaakt voor een mooie prijs. Dus inclusief vermogenstesten, evt. finetuning en uitdraaien van de vermogenstesten. 100% maatwerk voor onze 100% belangrijke klanten van de Focus Club.

    Het enige wat voor chiptuning dient te gebeuren, is een jaar lidmaatschap bij de Focus Club. Hiermee kom je in aanmerking voor deze kortingen.
     

  16. En 220.000 km op de teller ????

    Gewoon voor de weet. Helaas heeft staatsloterij niet mee gewerkt dus momenteel geen centjes voor iets extra`s:nocheer:
     
  17. Beste SpeedyG,

    Bij een km.stand van 220.000 is er alsnog geen vuiltje aan de lucht, mits goed onderhouden natuurlijk.
    "Normal" chiptuning op maat is niet zozeer agressief voor de auto. We zitten ruim binnen de marges van jouw onderdelen wat betreft maximale belastbaarheid.

    Maar hoe hoger de km.stand, hoe meer ik "Xtreme" chiptuning op maat afraadt. Hierbij zoeken we daadwerkelijk de grenzen op.
     
  18. De software die jullie inladen in de auto's is die door jullie zelf gemaakt of kopen jullie die ook in? Omdat ik wel eens lees dat er nog licentie kosten betaalt moet worden.
    Passen jullie de software ook nog zelf aan als jullie zoiets inkopen.
     
  19. Beste Wurth,

    De software waarbij we de licensie moeten afdragen kunnen we helaas niet wijzigen.
    Gelukkig zijn het maar een paar modellen waarbij we NÓG licensie bij moeten afdragen.

    Verder geschiedt ALLES op maat.

    Ik vind het een goede vraag van je trouwens.
     
  20. Welkom op het forum!

    Ook nog direct een vraag van mijn kant, want op zich lijkt het me wel fijn om de auto te laten chippen, maar dit werd mij door verschillende monteurs afgeraden. Dit omdat de turbo van de 1.6 tdci vrij gevoelig is en als de motor gechipt is krijgt deze natuurlijk wel meer op zijn donder. Mijn blok heeft nog maar 110k gedraaid, maar ik heb geen zin in een defecte motor/turbo. Ik hoor het graag!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina