1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Focus Wagon ST line 182 limited edition- verkocht

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Chris van S., 28 jul 2017.

  1. Heerlijk uitgebreid verslag en uiteraard een mooi resultaat :thumbs:
     
    Chris van S. vindt dit leuk.
  2. Prachtig, goed bezig geweest.
    Maar vind nu al dat de Vitreo een mooie beading heeft.
     
    Chris van S. vindt dit leuk.
  3. Lekker bezig geweest. Leuke wax heb je gekozen.
     
    Chris van S. vindt dit leuk.
  4. Dank heren! Hier nog een paar beading foto's welke ik vanmorgen heb geschoten.

    Waxaddict Vitreo
    20180416_065142.jpg

    Autoglym Ultra HD wax
    20180416_065149.jpg
     
  5. #105 Eric99, 16 apr 2018
    Laatst bewerkt: 17 feb 2019
    Hij ziet er weer schitterend uit Chris!
     
    Chris van S. vindt dit leuk.
  6. #106 Chris van S., 16 feb 2019
    Laatst bewerkt: 17 feb 2019
    -stof van dit topic-

    Tijd om wat te vertellen over de ST line 182pk.

    Afgelopen maanden is er heel wat veranderd bij ons thuis. Nieuwe baan en een nieuw huis in een nieuwe omgeving. We zijn verhuisd van Oud Beijerland naar het prachtige Reeuwijk. Nu al geen spijt!
    Gevolg van een verhuizing is dat een auto niet alleen als verhuismobiel wordt gebruikt maar het ergste wat hij moest missen was AANDACHT
    Geen was en waxbeurten, vuil interieur en zwarte wielen.... maar dat heb ik goed gemaakt.

    We staan na pakweg anderhalf jaar op 31.000 hele fijne kilometers. Wat is de Focus ST line 182pk een heerlijk fijne auto. Kwa rijden kom je niets te kort; altijd genoeg koppel en met 182pk is het ook geen zielepiet. De reden dat ik nog lang met deze koets wil rijden. Heerlijk om met zeer lage toeren in hoge versnelling genoeg kracht te hebben om met een beetje gasgeven vlot weg te zijn. Ook het grommige geluid van de 4 pitter komt ongewoon ruig door het interieur heen. Iets wat bij een Titanium uitvoering niet het geval is??
    Minpuntjes? Jazeker! Onderstel vind ik wat dribbelen of stoterig bij korte hobbels. Maar gelukkig is de kont niet slap afgeveerd zoals vele andere merken dat doen.
    De 1.5 motor heeft componenten van de geprezen 1.0 3 pitter. Maar helaas heeft 4 cilinder het geinige en prettige karakter van de 3 pitter niet meegekregen. Vind de 1.5 wat gezapig en braafjes, ondanks het hoge koppel. Iets wat bij de nieuwe Focus IV 182pk helemaal is verdwenen. Deze heeft de 1.5 3 pitter en voelt een heel stuk feller (de IV is ook iets sneller) Neusje voelt ook stuk lichter waardoor het beter voer is voor goed en snel bochtenwerk...... Ik ga het er dus verder niet over hebben want anders lijkt het dat ik heel graag wil overstappen naar een Focus IV. En dat hoeft niet....

    ... want de Focus III ST Line wagon 182pk heeft voor mij de juiste specs. De two tone kleurstelling, alcantara bekleding, de wielen en... juist... de 182pktjes.
    Waarbij ik bij mijn voorgaande auto's vaak al snel wat veranderde om een personal touch te geven. Is deze Focus nog steeds net zo als toen hij de showroom werd uitgereden. Enige wat ik zou kunnnen doen is een logootje in de grill en wellicht de RS luchtfilter huis. Maar dan nog; het voegt niets toe aan deze specificatie...

    Onderhoud
    Kwa onderhoud en reparatie zijn we eigenlijk alleen bij zijn eerste beurt gebleven.Over 9.000km weer zijn 2e beurt. SYNC 3 kaart heeft zijn bekende update en kaartupdate gehad. Prima systeem verder wat mij betreft, prettig dat hij android auto kan draaien.
    Wel heb ik een nieuw Ford logo gekregen op de achterklep ivm corrosie.
    Ook rijd ik nu rond op de afgrijselijk lelijke stalen winterwielen. Don't care!

    Alles rustig thuis dus tijd voor een vertroetelbeurt.
    Het belangrijkste thuis is geverft. De lampen zijn opgehangen en de meeste verhuisdozen zijn uitgepakt. Dus tijd voor zijn winter prep wat 2 maanden te laat is of zal ik t een vroege lente behandeling noemen. De ST line heb ik afgelopen weken, onderbroken, flink wat aandacht gegeven. Feest voor mijzelf en een opleving voor de Focus. Ik was begonnen met het interieur; uitstofzuigen en afstoffen. Gliptone leercleaner en conditioner voor de leerdelen en gewoon een damp natte doek over het alcantara. Het interieur rook in elk geval weer lekker naar leer. Heerlijk! Ook heb ik de kunstof delen behandelt met Poorboys Natural Look en de ramen gereinigd aan de binnenzijde.

    2 weken geleden was het tijd voor een uitgebreide exterieur detail beurt. De waxlagen hadden echt hun beste tijd gehad. Immers geen popelende druppeltjes meer van de indrukwekkende Soft99 waterblock wax na pakweg 5 maanden. Start uiteraard met een uitgebreide wasbeurt; reiniging van wielkuipen, de lak zelf, kleien en ontvetten van alle kunstof delen. De voorruit lichtjes gepolijst om de Gyeon View voorruit coating te verwijderen. De voorruit heb ik voorzien van 2 verse lagen Carpro Flyby Forte ruit coating. Dus hoef niet meer te wissen tijdens de regen op de snelweg. Ook heb ik een verse laag Carpro Dlux coating op de kunstof delen aangebracht om het geheel weer extra zwart te maken (voorruitlijsten, A-styl, spiegels, ruitlijsten, achterruitenwisser en daklijsten). De laklaag heb ik geknuffelt door deze heel fijn te polijsten om de glans weer terug naar boven te halen. De Focus is weer als een spiegeltje. Ook heb ik de zwarte B en C stijl lijsten licht gepolijst. Stomme dingen zijn zo krasgevoelig, maar zijn voor nu weer even netjes. Voor de lol heb ik weer 2 waxen gezet op 2 verschillende laklagen; Op de zwarte lak mag Autoglym Ultra High Definition wax zijn best gaan doen. De grijze lak is verwend met Wowo Contact 121 wax (wat ik een aanradertje vind kwa glans, verwerking EN beading).
    Bandjes zijn bijgekleurt met Carpro Perl. En de rubber matten heb ik behandelt met een kwast en APC. Ze zien er weet netjes uit.

    Vandaag heb ik mijzelf vermaakt onder de motorkap. Na 30.000km was het geheel daar niet heel vies. Maar een beetje aandacht kon geen kwaat. Alle kunstof delen heb ik samen met een kwastje en APC gereinigd en afgenomen met water en een MF doek. De paravan heb ik behandelt met Autofinesse Revive samen met de accu- en zekering afdekking. Resterende delen heb ik in de Autoglym Rubber en Vinyl care gespoten. Wat zorgt voor een verzorgde uitstraling. Ook onder de motorkap zelf heb ik een doek gehaald om het vuil weg te halen. Deze delen heb ik verder behandelt met Capro Reload voor stukje bescherming.
    Ook heb ik gelijk de accu voorzien van de CTEK acculader stekker. Aangezien ik tegenwoordig met een auto van de zaak naar mijn werk rijd, staat de Focus veel stil. Zo kan ik af en toe de accu bijladen.

    In elk geval; deze 182pk hoop ik nog een paar jaartjes te rijden. We rijden regelmatig lange afstanden (Reeuwijk naar Groningen) en dan is het een hele prettige koets.

    Volgende project is de zomerwielen behandelen met Carpro Dlux coating voordat zij worden gemonteerd.

    Dat was mijn verhaaltje. Tijd voor plaatjes.

    Dat start van de exterieur detail
    [​IMG]
    Na anderhalf jaar is dat kleien toch niet zo raar. Dit kwam van de rechter voordeur.

    [​IMG]
    Polijstwerk
    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]

    De kers op de slagroomtaart. De waxen

    [​IMG]

    Onder de motorkap weer netjes

    [​IMG]

    Glanscheck

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FoCuS_1600 en MrMarcos vinden dit leuk.
  7. Mooi verslag je gebruikt capro dlux coating voor de kunststof raamlijsten maar dit is een coating en geen dressing. Bij mij ging de gyeon breken waardoor je een verschrikkelijk geheel kreeg. Heb de raamlijsten laten vervangen gezien de coating een flinke schade had aangericht. Hoe zit dat er bij jou op en kan je er eens een foto van maken?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. @2015focus Dlux is inderdaad een coating en geen dressing. Had ik ook niet omschreven ;). Als ik eraan denk zal ik morgen een foto maken. Maar ik draai de vraag om; heb jij foto van de beschadigde raamlijsten. Ben ik benieuwd naar.
     
  9. Netjes hoor! Wanneer kan ik mijn auto bij je neer zetten ;-)
     
  10. Netjes geworden, de metalic springt er weer mooi uit zo! Wel lekker handig zo op de brug dat scheelt weer een pijnlijke rug van het onderste deel van de auto polijsten.
     
    Chris van S. vindt dit leuk.

  11. Leuk verslag maar de 4-cilinder 1.5 ECOboost (Sigma motorenfamilie) heeft niets te maken met de 3-cilinder 1.0 ECOboost (Fox motorenfamilie). De 4-cilinder 1.5 ECOboost is een doorontwikkeling van de oudere 1.6 ECOboost. De cilinderinhoud is verkleind van 1.6L naar 1.5L i.v.m. belastingregels in groeimarkt China. Daarnaast is de 4-cilinder 1.5 ECOboost voorzien van een in de cilinderkop geïntegreerd uitlaatspruitstuk en een door de PCM aangestuurde waterpomp koppeling. Hierdoor warmt de motor sneller op wat nodig was om aan de emissie eisen te voldoen.

    Overigens herken ik je opmerking over het brave/gezapige karakter van deze motor wel. Naar mijn mening geld dit zowel voor de 1.5 als de 1.6 ECOboost 4-cilinder motoren.
     
  12. @JW je hebt gelijk zeg (as usual) Even mijn bron nagelezen en daar staat dezelfde strekking. Dus even aangepast.. ;)
    Afremmen op de motor is iets wat trouwens ook niet voorkomt in het woordenboek van de 1.5 4 cilinder, net als bij de 1.0 3 cilinder. Lijkt mij ook te maken te hebben met de interne weerstand van de motor en dat je hierop je rijstijl moet aanpassen om echt brandstof te besparen. (Tactisch uitrollen ipv afremmen) Althans dat is mijn eigen aanname. Bij de aflevering van de auto is mij er niks over verteld.

    @NicoFocus3 ik detail ook in opdracht. Dus geen probleem ;)
     
  13. Heel herkenbaar verhaal, met de verwaarlozing van de auto tijdens een verhuizing :).
    Wel helemaal goed aangepakt hoor, hij ziet er weer top uit.
    Ik heb zelf de spullen "nog" niet om te polijsten, maar merk wel dat dat echt HET verschil maakt.
    Hoe goed je ook handmatig poetst, het kan never nooit tegen de machine op, en uiteindelijk is het resultaat het belangrijkste.
    Zet jij alles op met de machine of doe jij de laatste wax handmatig?
     
  14. Ik wilde je alleen een plezier doen, zodat je vaker een auto te doen hebt dan alleen je eigen auto ;-)
     
  15. Die staat er weer strak bij zeg! :thumbup: Hulde voor al t werk en tijd dat je er in steekt. Kan ik nog wat van leren om je auto zo netjes te houden...:roll:
     
  16. @R@ymond polijsten maakt zeker het verschil. Wellicht kan je is kijken of er iemand voor je polijst. Kan je daarna lekker zelf met de hand de auto bijhouden. Polijsten kan je na een jaar of 2 weer uitbesteden. @Redwagon deed het in het verleden voor mij. Nu doe ik polijsten zelf.
    Waxen doe ik meestal met de hand omdat na een dag polijsten je blij bent dat je de machine weg kan leggen. En ik heb waxen die echt heerlijk verwerken met de hand. Maar bijv collinite 845 is erg leuk om met de machine aan te brengen.

    @NicoFocus3 het werkt inderdaad therapeutisch. Dus waardeer dat je meedenkt ;)

    @BasSport een schone auto rijd nou eenmaal lekkerder :)
     
    Redwagon en JelleL vinden dit leuk.
  17. gefeliciteerd met jullie nieuwe woning en met je nieuwe baan Chris :thumbup:
    nog wel werkzaam in dezelfde branche?

    de :focus3: ziet er weer top uit maar die steelies kunnen echt niet hoor :weird:
    lijkt wel of ik iemand in een Armani pak zie met daaronder goedkope gympen van de bristol :D
     
  18. Heb helaas geen foto meer, maar weet wel dat het er niet meer uitzag allemaal barstjes alsof er dan onder de coating lucht zit. Eraf halen was helaas geen optie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  19. @2015focus sorry voor mijn late reactie
    Jammer dat je geen foto hebt. Was ik nieuwsgierig naar.

    Ik heb een foto gemaakt hoe de deurstrips er nu uitzien.

    [​IMG]
     
  20. Ik vroeg me al af of je inderdaad zonder problemen de zwarte lijsten bij de ramen kan polijsten, die van mij zitten onder de swirls. Maar als ik je foto's zo zie zal dat geen probleem zijn.
     

Deel Deze Pagina