1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST

Discussie in 'Algemeen' gestart door edwin1966, 3 nov 2020.

  1. Ik vind Hoc eigenlijk altijd te duur, daarintegen krijg je wel "meestal" een goede auto en goede service maar daar betaal je dan ook naar ;)
     
  2. De auto van mijn vrouw komt bij de dealer vandaan (Volvo D2 R Design) en is ook tweede hands. Dat je meer betaald is een feit maar de service en garantie zijn top en dat is me ook wat waard. Zelf lopen klooien met import is mij die paar duizend euro niet waard en degene die dat wel regelmatig doet kent de wegen en de valkuilen. Ik heb op internet ook wat zitten zoeken naar HOC en lees maar weinig negatiefs. Bij mij in de buurt staat er ook één in Berlicum die heeft de blauwe inzetstukken in de stoelen wat er toch ook wel erg gaaf uitziet maar dat is een universele garage. ik ga eerst maar eens een afspraak in Eindhoven maken en zien wat daar uitkomt.
     
    gerardTDCI en Kludrex vinden dit leuk.
  3. Wow 302pk jôh, dan heb je vast ook nog de bijpassende zonnepanelen op je dak geïnstalleerd? Kan niet anders ;)
     
    henk 68 vindt dit leuk.
  4. Heb je gelijk in, heb vanmiddag een beetje zitten kijken maar dat importeren valt toch weer tegen. Als je dan een geschikte auto tegenkomt, scheelt het weer niet genoeg om aan al die moeite te beginnen. Je moet gewoon echt tegen een goedkope aanlopen en niet te veeleisend zijn, dan loont het... In ieder geval voor mij. Die paar honderd euro is het mij niet waard. Wel leuk dat je House of Cars een zoekopdracht kan geven :thumbup:
     
  5. Wat je ook doet, de ST zal bevallen. Ik heb zelf nu 2x een ST geïmporteerd, scheelt toch snel al 5 duizend euro met de autobedrijven in Nederland (ja incl alle kosten als taxatie en bpm) . Snel verdiend zeg ik zelf, maar zit inderdaad ook risico en moeite aan vast.
     
    Kludrex en gerardTDCI vinden dit leuk.
  6. die gaan alleen niet i.c.m. vol leder ;)
     
  7. Belachelijke naam inderdaad....:mrgreen:
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  8. De zoektocht moest even stoppen maar ik ben wel wezen kijken naar de ST bij mij in de buurt. Helaas had de vorige eigenaar een hekel aan zijn velgen of was stapelverliefd op stoeprandjes. Die zagen er echt niet uit en er was geen velg die onbeschadigd was. Twee ervan zelfs rondom, hoe krijg je het voor elkaar. Verder zag hij er goed uit, en rijd hij als een zonnetje maar door de velgen knapte ik af. Als je al niet zuinig op je velgen kunt zijn hoe zuinig ben je dan op de auto zelf. Natuurlijk kun je een keer een stoeprandje raken maar dit was echt niet van een keertje per ongeluk.
    Ik was net nog even op de site van house of cars en die hebben er nu twee staan. Een gele (bijna full options) en een grijze.
    Toch maar eens zien of ik zaterdag tijd heb om die kant op te rijden.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  9. Als de wagen er verder goed uitziet... Nieuwe velgen erop, uitlijnen en knallen!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Dat is de mijne inderdaad. Historie bekend (vorige eigenaar en is bij Ford dealer gekocht door hem).

    Naar mijn idee is de ST full option, hoeft niet weg, maar als die gaat dan naar een liefhebber.
     
    gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  11. Ik ben benieuwd Edwin, ook al ben ik al voorzien, ik kijk nog regelmatig bij House of Cars op de site.
    Ze hebben echt mooi spul staan en alles staat er ook spik en span bij. Auto's met goede opties en nette km's en historie.
    Dat :ecoboost: bij de :st: betekent eigenlijk niets anders dan dat deze motor efficiënter is met brandstof door de directe inspuiting en de turbo, het brandstofverbruik blijft zo wel redelijk te doen met 250pk.
    Ik schat dat ik een gemiddelde heb van ongeveer 1l op 9 a 10km, al heb ik dat nog niet precies kunnen uitrekenen.
    Misschien kunnen de andere :st: rijders daar iets meer over zeggen.
    Succes met je zoektocht in ieder geval :thumbup:
     
  12. Met de standaard software en een niet te zware voet, is op langere afstanden een brandstofverbruik van 1:11 - 1:12 zonder veel problemen haalbaar. Als de auto een stage 1 of stage 2 upgrade heeft genoten, gaat dat wel iets omlaag. Zelf zit ik tussen 1:8 en 1:9 met woon-werk verkeer en geen grote ritten
     
  13. Zoveel zuiniger is dat dus niet ten opzichte van de 5 pitter. Stage 1 hier en ik rij gemiddeld 1:9 a 1:10 langere snelwegritten af en toe 1:11 als ik geluk heb.
     
  14. Mijne komt ook van HOC

    Auto's staan er superstrak en netjes erbij.
    Ze kopen/importeren auto's op die schade vrij zijn en aantoonbaar onderhoudsgeschiedenis hebben gehad.
    Zie kort filmpje op hun website.

    Heb eerst een aantal reviews gelezen en waren allemaal positief , vervolgens gemaild met een inruil voorstel daarna HOC bezocht om zelf een indruk te krijgen.

    Verkopers zijn erg vriendelijk en helemaal niet opdringerig en denken ook met je mee. Kreeg een leuk inruil voorstel dus heb toen goed zaken kunnen doen.
     
    Thieske vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina