1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST Stage 3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Bambieeee, 29 dec 2018.

  1. Inmiddels is de auto bij Mebu geweest voor de front splitter en spoiler. Ik moet zeggen dat de auto er een heel stuk mooier van geworden is!
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    gerardTDCI, henk67, Thieske en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Ziet er heel mooi uit. Vooral die kleur zie je niet vaak en heel zeker niet op een st
     
  3. Vraagje voor op de zaterdag. Ik zat een beetje te kijken wat er nog allemaal voor leuke dingen mogelijk zijn. Nu heb ik Brembo remklauwen altijd echt mooi gevonden.... En nu heeft de Focus RS natuurlijk die remklauwen.

    Nu vraag ik mij af wat er allemaal vervangen moet worden, als ik het zo lees en goed begrijp zijn het de remleidingen die vervangen moeten worden en dan natuurlijk de klauwen zelf.

    Zou leuk zijn als iemand mij wat meer info kan geven, want ik zie het wel als mogelijke upgrade met een paar maanden!
     
  4. Als je RS klauwen erop ga zetten moet je idd de remslangen mee vervangen en de remblokken en schijven. Je zit ook nog met je velgen de RS remklauw komt verder naar buiten maar dit is op te lossen met een spacers of andere velgen :)
     
    Thieske vindt dit leuk.
  5. Ik heb wel eens wat voorbij zien komen over big brake kit voor de st. Mountune heeft er een die naar 350mm gaat net als de rs. Die zijn van brembo maar natuurlijk weer met mountune logo. Mebu bied upgrade naar 265 van brembo. Maar ligt er ook aan wat je er voor over hebt. Zijn nieuw geen goedkope upgrades
     
  6. Dus als ik het goed begrijp, heb mij inmiddels iets beter ingelezen, is het dus: Spacers van min. 5 mm, nieuwe remschijven, remslangen en dan de remklauwen? Ik neem aan dat de bestaande remblokken niet over te zetten zijn naar een Brembo remklauw?
     
  7. Als ik het zo bekijk heb je het goed begrepen. Wat de blokken besteedt heeft volgens mij ieder model klauw ook zijn eigen model blok. Ik weet niet of je hem echt sportief als trackday auto wil gaan gebruiken maar dan kun je qua remleiding misschien beter gelijk naar gewapende slangen die zetten bij zwaar gebruik wat minder uit. In het filmpje pakt hij oem slangen van de rs. Dit zijn in principe prima leidingen maar ik heb altijd zo iets van als je toch bezig bent. Wat prijs betreft weet ik het verschil niet gelijk maar oem onderdelen zijn vaak ook aan de prijs en voor de rs zijn er van goodyear bijvoorbeeld al slangen met rvs mantel voor rond de 100€
     
  8. Klopt remblok van de RS is anders als van de ST.
     
  9. Iemand enig idee of het uberhaupt mogelijk is om de remschijven die standaard voor zitten naar achter te plaatsen? Mocht ik de hele voorkant voorzien van een rem upgrade...
     
  10. Dat zou ik zo niet weten. Ik vraag me wel af wat dat doet met de rem balans. Aangezien de achterkant een stuk lichter is en dat dan een grotere update zou zijn dan aan de voorkant. Zou zonde zijn als het de balans te veel verstoord en het gedrag er alleen maar slechter van word. Of dat je achterwielen steeds blokkeren bij fanatieker remmen
     
  11. De bestelling is gisteren geplaatst... Blauwe RS Brembo remklauwen inclusief al het andere remspul. Ook gelijk 10mm spacers bij besteld.
    Nu wachten tot ze binnen zijn en dan de remklauwen laten spuiten en monteren!
     
    gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  12. En daar zijn ze dan! Nu nog rood laten maken..
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Rob-RS, Thieske, Henry-ST en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. [​IMG]
    En nu van de week nog onder mijn auto!
     
  14. niet mogelijk tegenwoordig. alleen in de race wereld telt dit, daar regel je remdrukverschil tussen voor en achter
    vroeger had je remdrukbegrenzer, niks meer dan pijpje dat druk max 60bar(bijvoorbeeld) werd achter.
    toen kreeg je lastafhankelijke begrenzer. aan de hand van het doorhangen van de achteras werd maximaal druk begrenst.
    echter wanneer werd geremt veranderde het niet veel.

    nu wordt alles door de abs/esp gedaan.
    als je flink remt wordt bij bepaalde slip de remdruk begrenst, op die manier word nooit teveel achter geremt om blokkeerende wielen te voorkomen.

    remdruk is op elke wiel hetzelfde. door kleinere zuiger achter is automatisch maximaal remkracht minder dan voor.
    vergroot je dit, dan zal abs dus nog harder moeten werken. of systeem daar toereikend voor is. dat is de vraag.
    hete is namelijk niet zomaar dat in het systeem je ook aan kan geven wat voor remmen erop zitten. Althans jw heeft dat toen bij hem aangepast.
     
  15. Als het systeem het automatisch uit balanceert is het prima. Ik ben er verder ook niet zo bekent mee in hoe ver het zich aan past. Weet alleen dat ik soms in de rs het gevoel heb dat de achterkant bijna zweeft. Vroeg me daarom af of het niet een te agressieve setup zou zijn.
     
  16. En dan zitten ze er eindelijk onder, staat wel heel strak zo:)

    [​IMG]
     
    BugsBunny, Bassie666, gerardTDCI en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. zeker weten :rock:
     
  18. Kun je kwa remmen een duidelijk verschil merken?
     

Deel Deze Pagina