1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST, nieuwe software.

Discussie in 'Performance' gestart door Johoo_NL, 2 dec 2007.

  1. Heb geen BF maar de nieuwe software. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar de ST rijdt SUPER!!!!! :shock:
     
  2. heb nu ook de update, mn focus st was gechiped door chipmeister en na dat de update erop stond was dat natuurlijk verdwenen. De prestaties vielen dan ook zwaar tegen. is het bij een originele ST gebruikelijk dat de turbo pas echt inkickt bij bijna vol gas? en heel even piekt bij 1.2 bar en dan terug valt naar ongeveer 0,9 in zn 5e versnelling? morgen komt er bluefin op , hopelijk verdwijnen heel wat irritaties daar mee ;-)
     
  3. Met zo'n bluefin of ander apparaat om je auto zelf te chippen is het mogelijk om de originele software weer terug te zetten.

    Maar stel dat je het laat doen bij digitune of een andere tuner. Kan de ford dealer dit zien als ze de analyse apparatuur er aan hangen. Digitune zegt van niet maar ik heb er zelf mijn twijfels over. :?:
     
  4. Dit hangt volledig af van de manier van tunen. Wij passen de originele software aan, zodat je geen andere softwarenummer of chassisnummer krijgt bij een diagnose. Zelfs met een datalogging is het quasi onmogelijk om het verschil te merken :twisted:

    Als je een tuner hebt die één basisprogramma gebruikt voor alle gelijksoortige auto's, dan zal er in de garage wel al iets te merken zijn. Waarschijnlijk begint dit al met het chassisnummer.

    Greetz,
    Diederik
     
  5. Maar het blijft dus mogelijk...

    Of je moet het ook echt zwart op wit kunnen garanderen dat het niet mogelijk is ;)
     
  6. Koop DreamScience, krijg je een handset, kan je zelf de tune eraf halen voor de auto naar de garage gaat. Met die handset kan je ook foutcodes wissen, het enige wat de dealer dan kan zien is dat de ECU gereset is. Sluitje je accu een uur af en ontlaat de rest van de spanning door de noodlichtenknop ff ingedrukt te houden en de ECU is ook gereset. Maw, Ford kan niks vinden.
     
  7. Dit kan met Dreamscience, Bluefin en Code:Red.
     
  8. Bluefin en Code:Red zitten vast aan je auto na installatie, eea resetten om de handset te kunnen verkopen kost geld. DS kan je van je auto halen en zonder resetten op een andere ST zetten.
     
  9. En daarbij laten Bluefin en Code:Red iets meer achter in de logs dan DS.

    Mijn DS is overigens besteld, ben erg benieuwd naar de nieuwe DSci tune. Jared vertelde me dat hij zit tussen Race+ en ModB. Best of both worlds dus :)
     
  10. Dan spreek je wel over een uitzonderlijk geval. In mijn garagecarriere heb ik alleen maar ervaringen gehad dat auto's beter gingen rijden tot hele andere lay-outs in de bedieningen (BMW) erg leuk.
     
  11. Klopt, er is een update geweest waar een fout in zat. Maar dat was een incident (Windows heeft daar ook wel eens last van). Normaal gesproken zij updates altijd ter verbetering van de software.
     
  12. Met de RS was de laatste software update ook geen verbetering helaas. Het is ook nog een crime om terug te gaan naar de orginele software.
     
  13. Ik naar de dealer vandaag voor de nieuwe software(ik weet dat het wat laat is)
    Zegt ie nee meneer dat is niet voor u auto.Er staat wel nog wel een controle van de stuurbekrachtiging open.

    Stuurbekrachtiging gelijk maar even laten doen.

    Maar hoe kom ik erachter welke software versie ik nu heb?De oude 7BUF of die nieuwe 7BUG.
     
  14. Dat zal toch een kwestie van uitlezen zijn, denk ik.
    En wie zegt dat het niet geschikt is voor jouw auto???
    Voor zover bekend is de software update voor elke ST.
    Dus ik vermoed dat je ben afgescheept.... :roll:
     
  15. Hij keek in de computer en stond dus alleen die stuurbekrachtiging open.
    Vreemd dat de software update daar dan niet bij stond.
     
  16. @feddesman: dan is er een miscommunicatie tussen jou en de receptionist. De receptionist heeft via jou chassisnummer gekeken of er noodzakelijk terugroepacties open stonden in dit geval dus de bout van de stuurbekrachtigingspomp.
    Echter omdat de 7BUG software niet als noodzakelijk op jouw auto word gezien, er staat immers geen notitie op jouw chassis nr in het Ford systeem, heeft de receptionist gezegd dat het niet voor jouw auto geschikt is. Dus 2 dingen: Of hij heeft de kennis niet over de 7BUG software. Of hij heeft je afgescheept omdat er geen reden is om de auto te updaten en dus kan hij de kosten niet claimen bij Ford.

    tip van mij: Je had beter met een "smoes" moeten aankomen bij de dealer waarbij ze in onderzoek zouden moeten gaan en dan waren ze er zelf achter gekomen dat er nieuwe software is en hadden ze die automatisch in je auto geladen. Soms moet je de dealer voor je na laten denken terwijl jijzelf allang de conclusie weet. Dealers vinden het niet zo leuk dat je voor hun nadenkt....
     
  17. Ok thnx.Gelijk even een afspraak gemaakt met een andere Ford dealer.
    M'n stuurbekrachting doet het soms niet 8)
    Deze medewerker zei mischien zit het in de software :lol:
     
  18. @feddesman, dat bewijst het alleen maar dat je de dealer(s) moet laten denken. Al vind in de stuurbekrachtiging "gevaarlijk" omdat ze ook kunnen denken dat het aan de bout kan liggen waar te terugroepactie nog van open staat op jouw auto.

    Ik heb als reden opgegeven dat mijn ESP erg snel ingreep en dus hinderlijk reed. Oplossing nieuwe software. Nu met de nieuwe software is het echt een heel stuk beter rijden.
     
  19. Ok bedankt voor de tip zal me klacht volgende week wel ff aanpassen.
     
  20. Een beetje off-topic, maar hierin zit m.i. wel een kern van waarheid! Heb dit zelf tot nu toe bij iedere (Ford)dealer waar ik ben geweest gemerkt...
     

Deel Deze Pagina