1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST, nieuwe software.

Discussie in 'Performance' gestart door Johoo_NL, 2 dec 2007.

  1. Ik lees zojuist dat er nieuwe software voor de Focus ST beschikbaar is. Er zouden iets minder dan 10 "bugs" en/of verbeteringen aangebracht zijn. MAAR (!!!!!) Als je auto is gechipt met Bluefin-Code Red-Dreamscience dan heb je een probleem. De handset herkent de ECU niet meer, ook niet als je vooraf de fabrieksinstellingen hebt terug gezet.

    Lijkt mij op dit moment slimn als je auto voor servie wordt gebracht dat je meld dat er geen updates op de software gedaan worden als je ST gechipt is.
     
  2. Goed nieuws, was van de week bij de dealer en zij hadden nog steeds niets vernomen van Ford Nederland of de hotline in Keulen. :roll:

    Waar heb jij deze info vandaan?
    Hopelijk is dan ook het inhouden met de airco verholpen.
     
  3. Daar zou ik ook wel wat meer over willen weten , wil namelijk mijn ST ergens in het voorjaar laten herprogrammeren.

    Gr. Mau
     
  4. Zou erg mooi zijn wanneer het airco probleem hiermee opgelost zou zijn.

    Heb je een link waar deze info staat?
     
  5. Hey Johoo,

    Ik weet niet precies hoe de bluefin en de Code Red units werken (ongetwijfeld hetzelfde als de Dreamscience unit), maar ik weet wel hoe de DS-units werken en je moet absoluut de oude software terugzetten voordat je ECU geupdate wordt want anders ben je sowieso je software "kwijt". Je kunt dit wel weer "laten"oplossen door DS maar dit is niet kosteloos en levert weer gezeur op. Dus als je gechipt rondrijd dan had je altijd al niks aan software updates, want het is of de update of de gechipte (niet geupdate) software. Chippen is dus voor lief nemen dat je geen gebruik kunt maken van eventuele tussentijdse verbeteringen in de originele software. Tenzij je de chiptuner zo gek krijg dat hij een nieuw programma voor je schrijft en dat doet hij alleen als je weer nieuwe software aanschaft.

    Gr.
    Emil
     
  6. BTW: de handset kijkt naar je ECU-code en deze zou bij mijn weten niet (zomaar) gewijzigd kunnen worden, dus ik denk dat het nog wel een mee kan vallen, maar goed zeker weten doe ik het niet. Ik kan als jullie willen wel eens even met DS bellen en navragen of hij weet hoe dit zit, ik ken Jared (een van de oprichters) persoonlijk nl.

    Op het moment dat mijn garantie verlopen is, komt er ook een DS-unit.
     
  7. Ik weet precies hoe die dingen werken. Inderdaad moet je altijd de orginele map terug zetten voordat je laat updaten. Voor de DS is dit geen probleem, die kun je zelf ressetten. Voor BF moet je de unit terug sturen naar Superchips. Binnen 1 week heb je dan je apparaat terug. Het appaaraat zit ook gekoppeld aan je ECU nummer. Geen van de partijen kan op dit moment je dan een handset leveren wat wel werkt met je eigen ECU. Het is zelfs zo dat iedere nieuwe, dus nog niet eerder gebruikte handset, ook dan niet een paar pk's met die nieuwe Ford map erbij gezet kan worden. Het lijkt erop dat Ford iets veranderd heeft waardoor dit trucje niet (tijdelijk) meer lukt. Vraag maar eens aan Jared, die zal er vast iets meer van weten.

    IK heb helaas nog geen link, ik heb het van een Ford medewerker die dicht bij het vuur zit. Ik weet al wel dat de niewe map 7BUG is genaamd.
    De laatste 2.19 versie van DS herkent de nieuwe 7BUG nog niet.
     
  8. Het lijkt erop dat je gelijk hebt. De DS herkent je ECU niet meer nadat je deze update hebt laten doen.
     
  9. Ik lees net nog even mijn bericht na. :oops: Vol met spellingsfouten. Slecht hoor. Typen op een laptop met weinig licht is toch moeilijker dan ik dacht.
     
  10. Ik ben ook altijd mijn bericht tig keer aan het editten en dan nog staat er wel eens ergens een spelfout.....;)
     
  11. Wat zijn de gevolgen als een gechipte auto wordt geupdate? En dat airco probleem, is het niet bij vrijwel elke auto dat airco veel vermogen kost?
     
  12. Dan is je gechipte software niet meer aanwezig op je ecu. Heb je een handset erbij, zoals Bluefin of Dreamscience dan moet die opnieuw geprogrammeerd worden of gereset. Alleen nu is het geval dat er nog geen aangepaste map is die de nieuwe Ford software herkent.

    Normaliter kost airco natuurlijk vermogen alleen met de ST is er wat anders aan de hand. Zoek maar eens op het forum naar de gebruikerservaringen.
    Ik hoorde trouwens kort geleden dat een RS met ingeschakelde turbo bij vollast voor 8 seconden de airco uitschakeld. Ik weet niet of dit ook voor de ST geldt.
     
  13. Volgens mij geld dit ook voor de ST. Zodra je power vraagt komt de airco op dat moment niet in. Ga je weer rustig rijden wordt de airco weer gebruikt.
     
  14. Dat is bij mijn TDCi ook al, tijdens vollast. Ik heb van die 8 seconden niets gemerkt. Volgens mij blijft de A/C bij mij uit tijdens de hele vollast loop.

    Ik vind het vermogen dat de A/C pakt veel merkbaarder bij wegrijden vanuit stilstand. Ik had graag gezien dat dan de A/C automatisch een paar seconden uit gaat. Is dit ook waar de ST last van heeft, of gaat het bij de ST om een vollast probleem?
     
  15. Bedankt voor de tip Johoo_NL,

    mijn :st: gaat 24 December naar de dealer om te kijken of het probleem met de airco nu wel op te lossen is.
    Na een brief te hebben gestuurd naar de klantenservice adviseerden ze me om hem toch nog maar eens even langs te brengen om te kijken of er wat aan te doen is!
    Voor die tijd hoop ik nog wat meer te weten te komen over Bluefin die ik erop heb om "problemen":evil: te voorkomen!


    STevie
     
  16. Niet iedere tuner over dezelfde kam scheren hé :? :wink: , bij ons wordt een update van Ford terug getuned, zodat je een tuning op de nieuwe soft hebt, en dit volledig gratis. Iedere tuner weet toch dat bij een nieuw model nog foutjes moeten weggewerkt worden.

    Greetz,
    Diederik
     
  17. EERSTE INDRUKKEN :

    -De turbo-druk (piek) is dezelfde gebleven (1,1-1,2 bar) maar de druk waar hij dan op blijft staan is met 0,1 bar gestegen in alle versnellingen.
    -De piekdruk in de lagere versnellingen (1ste tot 3de) is gestegen met 0,1 bar wat me doet vermoeden dat de koppelbegrenzingen wat "verhoogd" zijn en ook daar houdt hij dus uiteindelijk een 0,1 bar hogere druk aan.
    -De gasrespons is beter geworden en de turbo spint (nog) vlugger op. De gasrespons is nu echt lineair geworden.
    -De combinatie ESP+TCS lijkt me wat "meer toegevend" afgesteld en grijpt niet zo gretig meer in.
    -Het stuur lijkt me wat meer "tegengewicht" te geven.
    -De begrenzingen in 2 en 3 zijn gebleven op ongeveer 7000tr/min (de rest moet ik nog testen).
    -De toerentalbegrenzing verloopt nu op een wel heel soepele manier (vermogen gaat lanzaam weg, geen geschok of wat dan ook).
    -Het schakellichtje werkt nog altijd niet !
     
  18. Code-red gesproken (ST)

    Wat betreft de nieuwe software voor de ST en Chiptuning.
    Ik heb begin deze maand op de motorshow in essen de mannen van CODE-RED (wolff tuning) gesproken. Zij hebben eenzelfde vorm van tunen als bluefin. Zijn al jaren lang DE tuner voor Fords maar voor ST's hebben ze nog een voordeel. Na software update kan je de software van je ST uit de auto halen. Via een ZIP file kan je deze software per e-mail naar Wolff toe sturen. Daar passen ze de nieuwe software aan voor je. En sturen het naar je terug. Het mooie is dat je gewoon met de auto kan blijven rijden. En na een paar dagen rijd je aangepast en wel weer vrolijk verder. Ik heb er geen ervaring mee want mijn ST is niet getuned. Maar t verkoop praatje wat goed...
     
  19. Re: Code-red gesproken (ST)

    Ook Code:Red heeft nog geen aangepaste software voor 7BUG. Bij Bluefin en Dreamscience kun je ook nieuwe software files downloaden. Werkt op dezelfde manier als Code:Red.
     
  20. Tja, Code:Red.
    Ze stonden ook op EFE maar het zag er niet uit wat ik onder de motorkap zag. Alle bedrading lag er los in. Niet echt goede reclame van ze :roll:
     

Deel Deze Pagina