1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus st naar de 400pk

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Buffeltje, 28 apr 2020.

  1. in het verleden heeft John (@Grey-ears) zijn Focus :st: via Pumaspeed naar de 375? PK laten upgraden.
    zag de Focus laatst te koop staan en doet het nog steeds dus :D
    nou zag ik dat John al een hele tijd niet meer actief is hier maar mss kun je hem een berichtje sturen :shrug:
     
  2. @meeder Die vermogens uit een 2.0 zijn voor hen nog niet heel spannend. Ze hebben de technieken om 700pk uit een 1.6 te trekken. Het is een downgrade van hun formule 1 ervaring. Iets groter blok wat meer massa in de onderdelen lagere toerentallen. En dan blijft alles langer heel. Tevens hebben ze voor 421pk een redelijk laag koppel met 500nm. Ford daar in tegen trekt bijvoorbeeld met een st die doorgetrokken is naar 400pk 550nm koppel. Het is uiteindelijk allemaal afhankelijk van de belasting op de onderdelen en de kwaliteit dat van hoe lang ze mee gaan.
     
  3. @gerardTDCI
    was dat van john niet een mk2 st, dat is al een sterke motor van grond af die 2.5l 5cil van volvo.
    alleen buffeltje, wil de mk3 st updaten naar 400pk. dat is uit een 2.0l 4cil.

    belangrijkste is dat je niet moet vergeten dat het meer werk in zit dan bij een 2jz motor van toyota. die kun je met andere turbo bijna het dubbele aan vermogen geven.
    van een goeie 300pk naar 6-700pk ga je dan al snel. dit kan de motor nog steeds aan. pas als je meer wil kun je naar een volledige rebuild naar 2000pk gaan.
    van skyline is ook ontworpen van de grond af voor rally, kennis had er een waar voor 16.000euro gesleuteld was aan de motor voor de 800pk te krijgen

    maar goed dat zijn heel andere motor
    de 1.6 en 2.0 zijn van geschiedenis als atmosferische motor begonnen, met 90 en 130pk toen het zetec was.
    toen met wat aanpassingen duratec geworden en nu ecoboost. zover ik weet is het doorgeborduurd op de eerste zetec, qua onderblok dan.
    ecoboost is geen van de grond af aan ontwikkelt voor veel vermogen.
    correct me if i am wrong
    die van mercedes kan goed zijn dat die van de grond af aan al ontwikkeld is voor die vermogen. dan haalt die het makkelijk
     
  4. ja dat klopt Werner, goed opgemerkt ;)
    maar het ging mij meer om de vraag die gesteld werd, of er iemand ervaring had met Pumaspeed.
    dat de 2.0 EcoBoost niet te vergelijken is met de 5 cilinder van Volvo snap ik wel :D
     
  5. Met alle respect maar zou je dit in je eigen topic willen toevoegen zo hou ik het overzichtelijk voor me zelf en voor de mede mens met dezelfde auto voordat alles door mekaar gaat.
    Alvast bedankt
     
  6. De huidige 1.8, 2.0 en 2.3 motoren komen toch uit de Mazda schappen in basis? Of heb ik dit verkeerd ( meen iig de duratec blokken ) Daar is ook best wat uit te persen, maar kost gewoon ontzettend veel geld en tijd.

    . Zeker hier in Nederland met alle gekke regels en “gebrek” aan kennis en ervaring. Kijk alleen al naar Engeland. Ten tijde van m’n Fiesta ST150 wilde ik wat wortelkaas erbij, en ging ik in Engeland snuffelen. Daar reed de gemiddelde Fiesta met een turbo of compressor rond terwijl wij op dat moment nog niet verder kwamen dan een filtertje en een uitlaatpijp.

    ga je voor je ST250 kijken dan zijn Engeland en Amerika mooie uitgangspunten in wat kan. Engeland is wat realistischer ( gaan minder ver, de kennis en materialen zijn wat makkelijker te krijgen aangezien de lijnen ook veel korter zijn) Amerika wat spannender, aangezien daar weinig tot zelfs geen regels zijn vwb motoren en die mensen daar qua auto’s niet sporen :schater:

    met de focus ST225 had je als voordeel dat het blok enorm sterk is/was. Maar ook dat er al een enorme basis was vanuit Volvo om dit blok te tunen.

    Ach, aan de andere kant als je knapzak met centen groot genoeg is kan je ook hier in NL laten doen wat je wil ( betrouwbaarheid even uit de discussie gelaten )
     
  7. Oké even back in topic. Puma speed heb ik geen ervaringen mee. Ik geloof dat @Thieske er een mening over heeft maar geen idee of dat product technisch of service gerelateerd is.
    Je kunt ook eens bij mountuneusa kijken. Die hebben wat meer opties dan de Engelse vrienden. Ze hebben een mrx turbo upgrade die gaat tot 350pk met de standaard geleverde turbo. Maar je kunt daar ook een nog grotere turbo bij krijgen als ik het goed las. Staat alleen niet specifiek bij wat daar de gains nog van zijn. Zou je even na moeten vragen
     
  8. Ik heb zowel product technisch als service gerelateerd hele slechte ervaringen.
     
  9. Ik weet niet waar je precies vandaan komt maar in Duitsland zitten ook wel wat specialisten die je waarschijnlijk verder kunnen helpen. RH-Renntechnik zit niet ver bij Venlo over de grens. BeastFactory is ook nog een bekende in Duitsland maar wat verder weg. Beiden zijn gespecialiseerd in snelle Ford modellen en stellen zelf ook motoren af i.p.v. standaard maps van andere tuners te gebruiken. Zo is BeatFactory nu zelfs bezig met een 1000 pk Focus RS MK2. Eerste Dyno run van dat apparaat is eind vorige maand geweest en gaf net geen 950 pk aan.
     
  10. #30 Kludrex, 8 mei 2020
    Laatst bewerkt: 8 mei 2020
    Na mijn ervaringen met de mk2 ST en nu de mk3 ST (beide rond de 300pk, mk2 zelfs met Quaife diff) vraag ik mij af of je wel 400 pk op die voorwielen wilt hebben. Bij dit soort vermogens kun je volgens mij beter achterwiel- of, nog beter, vierwielaandrijving hebben.

    Edit: typo 300pk ipv 330pk.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.
  11. je zal idd sneller torque steer krijgen. dat is toen met je quaife diff wel deels opgelost gok ik bij jouw
    nu ik er aan denk wordt 300pk ook gezegd als max op je voorwielen.
    denk aan je homokineet die bij draaien van je stuurwiel wel heel zwaar gaan krijgen.
     
  12. Met de eerste generatie focus RS werd al gezegd dat het teveel pk's waren voor alleen de voorwielen
     
  13. Gewoon nieuwe velgen met negatieve Offset en bredere banden :dance:
    En hoe vaak klap je nu vanuit stilstand vol het vermogen er op? Rollend zijn de belastingen toch anders.
     
  14. @Lucas17
    denk vaker dan je zelf denkt. zo'n auto zou dan idd een boost-by-gear moeten hebben. Denk alleen dat dit niet echt makkelijk te doen is met orginele computer.
    Een echte chiptuner hebben we niet helaas in nl. Er zijn wel paar die netjes doen. echt kijken wat de uitstoot is en daarop de map aanpassen.
    die doen ook geen voor en na run op dyno maar diverse tussenruns, dit omdat je het niet in 1x goed kan doen.

    Ja met electirsche auto klap je standaard vol op het vermogen ivm 0-100 elke keer leuk is. alleen daar doe je wel de aandrijfassen met kleine torque vast in voorruit verdraaien, zodat niet een klap op de aandrijflijn komt.
    daar is het wel dat als je met de voorwielen teveel stuurt het vermogen op vooras wat lager kan liggen, puur ter beveiliging van de assen.
     
  15. Dacht de Br performance een echte chiptuner is?
     
  16. Er zijn er volgens mij wel een aantal die echt custom maps maken als je dat wil. Alleen is dat hier minder gebruikelijk ivm alle regeltjes. En omdat alles hier duurder is dan bijvoorbeeld in Amerika dus als je een motor op blaast omdat je te ver gaat word het een prijzig geintje
     

Deel Deze Pagina