1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST mk2 olie lekkage

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ihr36, 8 jun 2017.

  1. Hallo Ford Clubleden,

    Mijn ford ST 2007 onlangs op de brug gehad en gezien dat er olie lekkage is aan de kant van de distributieriem. Volgens de monteur is de oorzaak: krukaskeerring en mogelijk de nokkenaskeerring. Daarbij moet ook de distributieriem vervangen worden aangezien deze nat is geworden door olie.
    Deze reparatie is 2 jaar geleden uitgevoerd door de vorige eigenaar maar het probleem is terug gekomen. Het was destijds niet gedaan bij de dealer en de gemonteerde onderdelen waren niet origineel.

    Ik zou de auto eerst laten repareren bij een universeel bedrijf maar door miscommunicatie wilt dat bedrijf de reparatie niet meer doen. Kort daarna hoor ik via bronnen dat uitsluitend de dealer deze reparatie perfect tot in details kan uitvoeren doordat zij er speciale gereedschap voor hebben wat andere bedrijven niet hebben. Is dit waar ?

    Kan iemand mij uit ervaring vertellen of dit echt zo is ?
    Is het advies om deze reparatie uitsluitend door een dealer te laten doen of kan een goed universeel bedrijf het zo repareren dat ik een paar jaar vooruit kan ?
    Ik wil minstens 1 tot 2 jaar rijden in de auto dus heb ik geen zin om na een x periode weer dezelfde ellende mee te maken.

    De auto heeft overigens 500km geleden een o.h beurt gehad waarbij de olie is ververst.

    Bij voorbaat dank voor alle reacties.
     
  2. Een nokkenas/krukas keerring kan ieder bedrijf vervangen.
    Originele keerringen van dit blok zijn door Elring geproduceerd; dit is meestal ook in de aftermarket het meest gebruikte merk (lees: 1:1 hetzelfde).

    Je bent echter wel speciale gereedschappen nodig om de nokkenassen op tijd te zetten.
    De krukas bestaat ook een tool voor, maar tegenwoordig mag je die via de markering op tijd zetten.

    Als een universele garage de benodigde nokkenas tools heeft is er geen enkel bezwaar.
    Eventueel zou je ook bij een Volvo dealer / specialist kunnen vragen. Misschien doen die het goedkoper (en met origineel materiaal)
     
  3. Wat vaak vergeten wordt, of niet gedaan omdat het duur is, zijn de nokkenasverstellers. Je zult zien dat hier een rand in is gelopen waar de keerring zit. Dus deze moeten ook mee vervangen worden als je deze rand ziet/voelt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  4. En om wat voor bedrag wordt "duur" verstaan?
    Ik ben ook wel benieuwd wat dan de complete reparatie plus minus zal moeten kosten.
     
  5. Klanten verkoop prijs is 190 per stuk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  6. Misschien een domme vraag, maar hoeveel stuks zouden er maximaal van vervangen kunnen worden?
     
  7. 2, inlaat en uitlaat

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  8. Anton , je bedoeld de nokkenas-tandwielen neem ik aan.
     
  9. Ja die bedoel ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  10. Ja aangeraden om die mee te vervangen...
    Heb deze reparatie vorig jaar ondergaan incl distributie enzovoort
    Schade 1800€ ;)
     
  11. Bij de dealer ? 1800 is dat niet te veel ?
     
  12. Heb geen foto van de rekening maar hij klopte wel.
    Distributieset
    Waterpomp
    Nokkenaskeering
    Nokkenastanwielen
    Motorsteun (olie gevulde variant)
    Uurloon

    Vooral die laatste was een dure
     
  13. Ik neem aan dan bij de dealer ?
    Bij diverse garages heb ik gevraagd en niet uitgekomen op 1800 maar beduidend minder.
     
  14. 3 keer olielekkage gehad in mijn ST. De eerste en tweede reparatie waren niet succesvol...

    Dit was door een Ford dealer. Alleen de eerste keer betaald, rekening was iets van 1500 o.i.d. dit was incl. groot onderhoud en distri set.
     
  15. waar op de onderkant zien jullie olie ??
     

Deel Deze Pagina