1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS van Dimelot

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dimelot, 21 sep 2014.

  1. super mooie focus rs! veel plezier ermee.

    Maar dat zal wel lukken.

    mvg
     
  2. :thumbs: Mooi man, welkom bij de RS club.
     
  3. #63 dimelot, 18 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2014
    Mijn vrouw en ik miste toch de zonneband en daarom ging ik vandaag naar onze sponsor geweest om een zonneband te laten plaatsen. Nu zullen jullie wel denken, waarom zo'n end rijden voor een zonneband? Dat kan ook wel dichterbij, maar ik ging het combineren meet een ander ritje om mijn buitenspiegels automatisch te laten inklappen als ik de RS op slot zette.

    Dit gebeurde bij Bart ook n Almere en nogmaals bedankt. Gelukkig was je Russisch niet al te roestig en kwamen we er uit.

    [YOUTUBE]nhlqlpZRX4Q[/YOUTUBE]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Haha je zocht gewoon een excuus om lekker een stuk te rijden met je ''monster''.

    Ziet er weer netjes uit.

    PS je filmpje werkt niet :broken:
     
  5. De melding is dat de video prive is, waarschijnlijk niet voor een groter publiek geschikt :schater:
     
  6. je was zo ondersteboven van het stukje touren, dat er geen fatsoenlijk nederlands meer uit komt. ;) :dance:
     
  7. Leuke updates weer!
     
  8. Mooi die optie. Hoe is dat gedaan? Puur softwarematig?
     
  9. Ja, wil ik ook wel weten hoe dit dan mogelijk is.

    Mooie auto trouwens, maar kan moeilijk anders ook!
     
  10. Altijd fijn zo'n zonneband, ik wil ook niet meer zonder.
     
  11. Woooh, prachtige RS !! Gefeliciteerd
     
  12. [MENTION=1112]dwayneNMGN[/MENTION] [MENTION=1787]Dragunov[/MENTION] is inderdaad een mooie optie. Maar eigenlijk is het een stomme optie zoals hij standaard is. Je kan automatische spiegels kopen en dan krijg je een knopje bij je deurgreep. Bij de RS is het zo dat hij op het contact moet blijven staan om dan vervolgens op het knopje te drukken zodat de spiegels inklappen. Dan contact af en dan uitstappen. Nu stap ik meestal uit aan de kant waar geen auto's meer rijden, maar je moet natuurlijk in je spiegels kunnen kijken voordat je uitstapt.. Dat gaat dus niet.

    En door dit stukje software- en module aanpassing is het nu mogelijk wanneer ik de RS op slot doe hij de spiegels inklapt.
     
  13. mooie zonneband Dimitri :thumbs:
    en dat automatisch inklappen is natuurlijk een pré ;)
     
  14. Ok, dus het is niet simpelweg een Softwarefunctie? Waar kun je die spiegels kopen als ik vragen mag?
     
  15. De functie is "gehackt" door de russen, daar dit niet origineel op deze manier te verkrijgen is. Wat ze doen is de deurmodules (die moet je dus ook hebben, buiten de inklapbare spiegels) van nwe software voorzien. Zelf heb ik het vermoeden dat ze de firmware van de modules uit de Fiesta MK7 (die heeft het namelijk wel standaard) in de modules van de Focus programmeren.

    Kortom het volgende heb je nodig;
    - Inklapbare spiegels
    - Deurmodules (kabelbomen weet ik niet zeker)
    - Iemand die via UCDS de software kan programmeren.
     
  16. Dank je Marco voor de duidelijke toelichting. Ik kon het niet beter verwoorden...:thumbs:

    En nu weer :ontopic:
     
  17. #77 dimelot, 28 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2014
    Ruim een maand later een klein verslagje over mijn RS..

    Ik heb er geen spijt van dat ik hem heb gekocht dat voorop gesteld. Elke dag als ik instap geniet ik en ben er toch wel erg trots op.

    Maar er zijn wat dingetjes gebeurd die ik jammer vind dat het gebeurd is. Elk dingetje is ook maar 1 keer gebeurd en tot op heden niet nog een keer gebeurd.

    1. Servo-motor melding (ik kon toen haast niet meer sturen)
    2. Tijdens het achteruitrijden sloeg de motor en stroom helemaal uit
    3. Tijdens het rijden, turbodruk kwam niet verder dan 0,9 bar
    4. ABS bleef hangen
    5. Benzinemeter stond op kwart en lampje actieradiusmelding voor 80 km ging branden. Na tanken bleef de meter op kwart en de actieradius bleef branden.

    Alles werd opgelost nadat de RS was uitgezet en weer aan. Het is niet dat het mij erg zorgen baart, maar het is wel vreemd en ik hou het zeker in de gaten.
    Wat mij ook erg opviel is dat hij lang na-tikt als ik normaal of sportief heb gereden. Eens geluisterd in de motorruimte en het komt van de inlet manifold.
    Het is nu wel stukken minder, maar nog niet helemaal weg.

    Het andere is dat de RS inhoud rond de 3.000 toeren, vooral als hij nog koud is. Kan ik natuurlijk wel eerder schakelen, maar met de ST schakelde ik ook rond de 4.000 toeren. En als hij warm is houdt hij ook af en toe in bij hogere snelheden.
    Ik hoop dit te kunnen zien met de dynomeet op 15 november.

    Ik heb intussen 2x velgenschade gehad en dat vind ik zo zonde. Ik parkeer hetzelfde nog als met de ST, maar alleen het verschil is dat de RS breder is en daar moet ik gewoon nog ff aan wennen.

    Zo dat was het minder leuke nieuws. Zijn er nog aanpassingen in het verschiet?
    Jazeker... Ik vind de zwarte accenten erg mooi op de RS en zoals velen ga ik ook de RS velgen laten spuiten in piano-black.
    Ook ga ik een engels achteruitrijlicht zoeken en die ook plaatsen. Verder ga ik ook op zoek naar het originele RS-embleem dat op de voorkant hoort te zitten. Die ontbreekt nu en dat vind ik jammer.
    Motorisch laat ik hem nu nog even voor wat het is. Misschien dat ik wel tzt luchtfilter, intercooler, downpipe en cat ga vervangen.
    Doordat het zicht naar achter stukken minder is dan de ST ga ik ook een achteruitrijcamera kopen. Die kan op de radio worden aangesloten.

    Genoeg gelul.. Nu wat foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Schade van de velgen:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Jammer van de velgen, zonde maar ja chips happens.

    Hoop voor jou dat je bij de dyno meet iets kan zien. Staan er geen foutmeldingen in de auto opgeslagen?
     
  19. Sowieso ff allerlei sensoren nalopen, is een standaard probleem bij :st: / :rs:
     
  20. Wil je een engels achteruitrij-licht of een engels mistlicht?
    1 van die twee heb ik nog liggen :D
     

Deel Deze Pagina