1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS van Dimelot

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dimelot, 21 sep 2014.


  1. [MENTION=423]Dimelot[/MENTION] bestel er maar vast twee 9 van de 10 keer is er minimaal 1 kapot.
     
  2. Idd, bij mij was er ook een kapot. Kon ik ze na een maandje alsnog gaan vervangen :P Toen maar gelijk allebei gedaan.
     
  3. Danstem ik voortaan op Dimi :thumbs:
     
  4. Bij een rs2 staan de veerpoten tijdens het sturen toch gewoon stil door de revo ophanging? Of zie ikt verkeert?
     
  5. #565 antig01, 30 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2016
    Klopt. Overigens heeft de RS wel degelijk schokbreker lagers, alleen draaien ze niet. Ik zou ze lekker laten zitten.
     
  6. Thx voor de info :thumbs:
     
  7. En dat hebben we ook gedaan, ze waren nog in een perfecte conditie, geen gekraak of overmatige spelling vernomen en ze vielen niet uit elkaar :thumbs:
     
  8. #568 dimelot, 31 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2016
    Beetje bijgekomen van veel kilometers rijden in 3 dagen tijd. Toen deed het forum raar, maar nu tijd om even over mijn DOWNgrade te schrijven.

    Zoals ik al had geschreven ging het inderdaad om een verlaging van de RS. Toen ik hem kocht was hij al heel flink verlaagd met een schroefkit en dempers van KW. Dit vond ik erg vet om te zien en dat beeld bleef maar in mijn hoofd rondspoken. Dus vandaar dat ik alsnog de stap heb genomen. Alleen nu niet zo extreem en nog met de originele dempers.

    In de eerste instantie was het de bedoeling om samen met [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] de olie van de versnellingsbak te verschonen, maar we begonnen eerst met de vering want dat zou wat meer werk zijn :)
    Gelukkig konden we terecht bij Simon z'n werkgever waar we lekker warm en droog stonden. Waarvoor ik je werkgever via deze weg nog wil bedanken.

    [​IMG]

    We hebben niet van alles een foto kunnen nemen of vergeten, want anders zou het niet opschieten. We maakten eerst alles aan de bovenkant los en als eerste deden we voorkant en dat ging niet helemaal van een leien dakje. En en ander zat flink vast en wilde gewoon niet los komen. Maar na goed en logisch nadenken vonden we de oplossingen voor de problemen. Uiteindelijk gingen ze er af en de foto laat het verschil zien tussen de veren.
    Ze zijn ongeveer even hoog, maar bij de Eibach zit een extra wending.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nadat de voorkant gedaan was gingen we de achterkant doen. Ik kan jullie vertellen dat die stukken makkelijker en sneller ging. Helaas geen foto's genomen.

    Nadat hij weer op z'n bandjes stond begonnen we aan de olie. Ik had al een en ander aan tips gekregen van [MENTION=16886]JeffreyP[/MENTION].
    Allereerst de tip om een aangepaste dop te maken omdat je er anders gewoon niet goed bij kwam.
    Simon maakte hem eerst korter, maar dan kon de sleutel er niet meer tussen. Dus hij is zo geslepen dat een steeksleutel 19 er op kon.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit aangepast te hebben gaf een goed resultaat en we maakten eerst het bijvulpunt los. Want stel dat die niet los kon en we hadden het aftappunt wel los gekregen hadden we een probleem gehad.

    [​IMG]
    [​IMG]

    En wat een troep kwam eruit. Is toch geen zuivere olie meer. Oordeel zelf maar.

    [​IMG]

    Thee en koffie :schater:
    [​IMG]

    Even nog een foto gemaakt van hoe het was en hoe het is. Zelf vind ik dat je het aan de voorkant het meest ziet..

    Voor voorkant (Simon z'n RS)
    [​IMG]

    Na voorkant (mijn RS)
    [​IMG]

    Voor achterkant (ook van Simon)
    [​IMG]

    Na achterkant (weer de mijne)
    [​IMG]

    Totaal plaatje voor (toen ik hem net had)
    [​IMG]

    Totaal plaatje na
    [​IMG]

    Oh ja. En deze keer lag ik zelf onder de auto [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION]
    [​IMG]
     
  9. Goed bezig mannen. En zie ik daar nou RS blauwe schoenen?
    Benieuwd wat de volgende update gaat worden.
     
  10. ziet er goed uit!! hij zal de komende dagen nog wel wat meer inzakken ;)
     
  11. Netjes gedaan mannen en mooi resultaat behaald.
    Netjes zo.
     
  12. Mooi werk! Zilveren wielen zijn toch ook mooi.
     
  13. Nette verlaging hoor; precies goed denk ik. Extreem laag komt het toch al zo geprezen rijgedrag van de RS echt niet ten goede, ondanks dat het 'supervet' staat. Ook behoud je nu nog wat comfort (of wat er van over is..) en op coilovers ga je dit zeker niet redden. Wel heb je de rit terug naar huis denk ik de wegligging en rijgedrag goed kunnen testen, hoe bevalt dit t.o.v. de vorige situatie?
     
  14. Als je een fatsoenlijke schroefset heb houd je evenveel comfort over hoor. Ik denk zelfs nog wat meer dan de situatie zoals hij het nu heeft gemaakt.
    [MENTION=14324]Dimitri[/MENTION]

    Verschil ten opzichte van de KW set lijkt niet zo heel veel te zijn ? Waarom heb je die set er toendertijd onderuit gehaald als ik vragen mag ?
     
  15. Dat denk ik niet...
     
  16. Ik weet wel zeker van wel :D
     
  17. Niet echt kunnen testen omdat het erg mistig en gladder was dan normaal. Maar ik voel wel dat hij lager ligt. Je voelt de hobbeltjes in de weg iets meer, maar niet storend.

    Met de KW set stond hij lager, want ik kreeg niet eens 1 vinger tussen de wielkast en het wiel. De set is er toen onderuit gegaan omdat hij keihard was. Na elke drempel bleef hij zeker 10 seconden na stuiteren. Was erg irritant.
    Maar wat ik toen niet wist dat de set die er onder zat de meest uitgebreide was. Je kon de hoogte en de demping stellen. Dat wist de verkoper ook niet en pas nadat de originele veren en dempers erop zaten wist ik dat pas.
    Ik heb toen besloten de set te verkooen omdat ik dacht het toch nooit meer te doen.. maar toch wel :rock:

    Ander voordeel van de verlaging is dat ik nu makkelijker mijn dak kan wassen zonder een krukje nodig te hebben :schater:
     
  18. staat netjes hoor :thumbs:
    nu nog uitlijnen Dimitri?
     
  19. Het was wel ff een klusje..........er zat veel tegen helaas, veerpoten die niet los wilden, zeskant wat door gedraaid was van de veer poot en nog meer van die kleine dingen.
    Maar wel laten ons niet snel uit het veld slaan, de aanhouder wint :mrgreen:

    Veerpootlagers waren nog in nieuwstaat, dus vervangen was echt niet nodig.

    Versnellingsbak olie leek nog redelijk toen het in de opvang bak liep......je keek er nog redelijk helder doorheen.....maar in vergelijking met de nieuwe Castrol olie was er toch een wereld van verschil.

    [​IMG]

    Vervangen kon dus zeker geen kwaad, de smerende eigenschappen gaan toch altijd achteruit, Dimitri had toch wel wat stroeve schakel problemen.

    Dit klusje ga ik binnenkort ook nog ff doen, ben zeer benieuwd hoe de staat van mijn versnellingsbak olie is na 115.000km.
     
  20. Aah oke op de foto leek dat verschil wel mee te vallen.

    Als hij zeker 10 seconden na bleef stuiteren dan stond hij gewoon verkeerd afgesteld :P Wel grappig dat de vorige eigenaar het ook niet wist, daar hij waarschijnlijk degene is geweest die de set gemonteerd heeft ?

    Ik zou toch je ogen open houden als ik jou was en als je een keer een setje Bilstein dempers tegen komt deze alsnog monteren. Je hebt nu als het ware te korte veren voor de dempers. Daardoor zul je niet de volledige slag van de dempers kunnen benutten.

    Bovendien dempen die Bilstein dempers ook nog een stuk beter/sportiever dan de originele dus ik kan het alleen maar aanraden.

    Moet het budget het wel toelaten natuurlijk :)
     

Deel Deze Pagina