1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS van Dimelot

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dimelot, 21 sep 2014.

  1. ziet er goed uit
     
  2. Vandaag ff de tijd gehad om de motorkaplifters te plaatsen.. Stokje blijft gewoon zitten, maar wordt niet meer gebruikt. En omdat ik nog wat Hammerite zwart overhad heb ik gelijk die clipjes die bij het parafaan zitten zwart gespoten..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. netjes dim :thumbs:
     
  4. Zou die bevestigingen onder plastic plaatsen ;)
     
  5. mooie update :thumbup:
     
  6. Idd en als het even kan een boutje extra want anders worden ze door de kracht van de gasveer telkens naar voren geduwt.. Beetje *** constructie vind ik het :P Maar nog altijd beter dan dat stokje.
     
  7. Wilde ik eerst ook doen, maar dan moet je een sleufje maken en daar had ik ff niet het juiste gereedschap voor. Dit is quick and easy..

    Misschien doe ik dat wel. Maar nu kijk ik ff aan hoe snel het loslaat of beweegt. Zo vaak zit je ook niet weer onder de motorkap..
     
  8. Netjes hoor!
     
  9. Netjes en handig, zou gewoon standaard moeten zijn.

    :thumbs:
     
  10. Handig update... Ik wil ze ook nog hebben maar hik nog steeds tegen de prijs aan. Veel geld voor twee stokjes ;)
     
  11. +1...
     
  12. -1

    Dan is het weer 0 :baeh:
     
  13. :middelvingers:kun je ze daarvoor leveren dan? ;)
     
  14. Mooii ! Is dit gewoon besteld setje ? Met veren etc
     
  15. Mooi opgelost zo :thumbs:
     
  16. #516 dimelot, 20 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2016
    Vandaag de tijd genomen om de sportcat 200cell te plaatsen.
    Ik ging naar de lokale dhz-garage. Auto op de brug en gaan met die banaan. Gelukkig was het niet ver rijden dus het was niet te heet onder de auto.
    Als voorbereiding had ik elke dag een beetje wd40 op de bouten gespoten. Ook had ik gelezen dat een spraytje iron x ook wel zou helpen. Nou... Geen van beide heeft echt geholpen want ze zaten nog behoorlijk vast
    Paar tikken erop gegeven en weer wd40 en wat flinke spierkracht deed toch de bouten loskomen.
    Toen alle bouten los waren, maakte ik de lambasensor bij de motorruimte los. Toen voorzichtig de kat laten zakken en ik kon de sensor makkelijker losdraaien zo. Nou ja makkelijker... Kreeg hem met geen mogelijkheid los.
    Gelukkig was er een vriendelijke bedrijfsleider die mij hielp door hem te verhitten. Dat hielp en hij kwam los.
    Daarna maakte ik de lambdaspacer en sensor vast aan de kat en kon ik hem weer monteren.
    Collins performance had netjes nieuwe pakkingen en rvs bouten meegeleverd.
    De kat zat weer goed vast en de klus was in nog geen 2 uur gedaan.
    Al met al viel het mee. Heb nu wel beetje spierpijn omdat ik die spieren nooit zo gebruik.
    De rammel is weg en de RS reageert veel beter. Geluid lijkt zelfs iets minder.
    Maar dat is niet gek als je onderstaande foto's van de oude kat zie.

    Voorbereiding
    [​IMG]

    Inhoud oude kat
    [​IMG]

    Leeg dus
    [​IMG]

    Beetje opwarmen
    [​IMG]

    Klaar voor de schroot
    [​IMG]

    En sportcat gemonteerd
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. netjes dim, nu weer brullen met het monster :)
     
  18. 2 uur? xD
     
  19. Denk eerder 1.45u. Maar vind je dat veel of weinig? Als alles vastzit en je bent beperkt met gereedschap enz vind ik het wel meevallen. Ik had natuurlijk ook gelijk die bouten door kunnen slijpen, maar dat gereedschap had ik niet. Ik was blij dat die man een brander had zodat het opgewarmd kon worden.

    Al met al vind ik het meevallen. Met de ST heb ik er langer over gedaan. Zat ook wel een downpipe bij, maar die ging toen zelfs het makkelijkst.
     
  20. wat is het nut van de lambdaspacer?
     

Deel Deze Pagina