Zo die multiriem lijkt mij wel aan vervanging toe. Misschien de distributieriem (als die er in zit...) ook even laten nakijken? Zou toch sneu zijn als die knapt.
Mooi dat je samen met Simon goede werken hebt kunnen doen. Die riem deze week nog vervangen zou ik zeggen.
Hey Dimelot, Dus toch maar eens goed gekeken naar de slangen van de solenoid? Het was de enige logische conclusie na ons gesprek in Dover. Plenum ziet er ook weer tof uit! (bekend natuurlijk) Die riem zou ik inderdaad snel werk van maken; het komt met regelmaat voor dat een geknapte multiriem de distributie meeneemt.... En dat wil u niet
Nu weet ik weer waar ik het had gehoord om toch de slangetjes te bekijken Nog bedankt voor de tip Lars [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]
Bij de originele boost solenoid zat hij dus al op de verkeerde plaats, want toen had ik het ook al. Dus je doet ze weer op dezelfde plek bij de nieuwe.. Maar dat is nu verleden tijd en het is opgelost.
Met goede hoop begonnen aan het vervangen van de multiriem. Er waren mensen die hadden mij verteld dat het makkelijk te doen was. Dus ik de multiriemen finisnummers 1563257 en 1563258 besteld. En de work-a-round goed bekeken. Dus eerst wiel los, wielkastbescherming eraf en alles aandachtig bekeken. Ik wist welke de spanrol was, maar wist niet zeker hoe ik hem moest ontspannen. Dus toch maar voor de zekerheid alles gelaten zoals alles was en de boel weer terug geplaatst. Gevolg... Eigenlijk niks gedaan en mijn krik is een keer getest..
Je was al een mooi eind opweg! Had je wel de goede torx(ik meen t55) sleutel? Ik gebruik altijd een lange 3/8 e ratel zodat je hem gemakkelijk en geleid kan ontspannen en de riem kan verwisselen
Als het die torx in het midden is, dan had ik de goede. Maar omdat ik er geen beweging in kreeg durfde ik niet verder te gaan. Ook omdat ik daardoor niet zeker wist of het wel deze was om los te draaien...
Je moet hem ook niet los draaien maar de ratel op vastdraaien zetten. Dan draai je de hele rol omhoog en is de spanning van de multiriem af. Je was er dus bijna
Gisteren het interieurlampje vervangen door eentje met leeslampjes. Maar ik wilde wel blauwe verlichting als de deur open ging. Dus even via ebay wat feston-led-verlichting gekocht. Van dit: Naar dit: En vandaag moest de RS een beurt krijgen.. Alle vloeistoffen weer vers. En toch gelijk ff de multiriemen laten vervangen. En dat moest echt gebeuren. De dealer was ook zo attent om de auto uit te stofzuigen en ze wilde hem ook wel wassen. Maar dat hoefde niet. Al met al weer een halve rib uit mijn lichaam, maar kan er weer tegen aan.. Foto van de versleten multiriemen... Pas op! De volgende beelden zijn schokkend.