1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk4 vibratie 100/120 km p/u bij minder motor vermogen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Justin123, 24 jan 2020.

  1. Hallo,

    Met mijn nieuwe focus heb ik het volgende probleem, wanneer ik op de snelweg zon 100/120 rij en de weg loopt af naar beneden, begint de auto onwijs te vibreren (wanneer er minder motor vermogen nodig is) voelbaar in stuur, gaspedaal en stoel. Eigenlijk de hele auto dus.
    Zijn er meerdere rijders bekend met dit euvel of heeft iemand een idee waarom dit is.

    Justin
     
  2. Wellicht heeft de motorsteun het begeven.
     
  3. Dit is een bekend euvel. Heeft te maken met de cilinderuitschakeling. Bij mij helpt het om de auto in sportstand te zetten.
     
  4. Wouw het net zeggen, cilinderuitschakeling om brandstof te besparen voor de mileu.
    Misschien handig om te weten, welke motor en bak je hebt.
     
  5. Ook in de sportstand heb ik er last van, geeft geen verschil. Ik heb de 1.0 met 125pk en handbak. Met een klein tikje op het gaspedaal verdwijnt het kort maar komt het gelijk weer terug, mits de weg nog afloopt...

    Maandag a.s. voor de 3e keer naar de dealer. Na de eerste 2x weg gestuurd te worden met 'we hebben niks kunnen waarnemen'
     
  6. "Product eigenschap" noemen ze dat bij Ford, die trillingen bij cilinder uitschakeling. Hoewel, als het alleen bij het naar beneden gaan is, is het wel bijzonder. Tenzij je bv op CC rijdt, en deze dus gaat afremmen op de motor.

    Ik heb overigens wel het idee dat het minder merkbaar is bij het tanken van E5 (Premium brandstof), dan bij E10 (de tank die ik kreeg van de dealer). Maar dat kan tussen mijn oren zitten :loco:

    Greetz Emiel
     
    tigereye en Justin123 vinden dit leuk.
  7. Ik heb er vrede mee als het verdwijnt in de sportstand maar dat is dus niet het geval.

    CC of zelf gas geven maakt niet uit, in beide gevallen is het aanwezig. Het is inderdaad alleen wanneer de weg afloopt en er minder motor vermogen nodig is. Als ik de verhalen zo op het forum lees is mijn klacht te vergelijken met de cilinderuitschakeling maar blijft die erin hangen. Gemakkelijk zon 10 seconden.
     
  8. De 1.0 ltr 125 pk heeft toch maar 3 cilinders, dan lijk mij een cilinderuitshakeling niet aan de orde. Op 2 cilinders kom je namelijk niet ver lijk mij.....
     
  9. Moet jij eens opletten. Al zo’n kleine 28000 kilometer ver!
     
    tigereye vindt dit leuk.
  10. Dat verrast me toch wel moet ik dan zeggen. Had er geen idee van.
     
  11. Ik heb het ook met dezelfde motor. Niet super vibreren, maar wel voelbaar. Ook bij 70-80 heb ik het. In mn vorige MK3 had ik dit niet, die had geen cilinderuitschakeling dus vermoed dat het daar aan ligt...
     
  12. Ben gister bij Ford geweest en als goed is hebben ze bij mij een reset en update van de PCM uitgevoerd, heb nu nog geen trilling gehad. Maar ik moest het deze week aankijken want de computer moest zichzelf weer gaan inleren
     
  13. Ben benieuwd of dat de oplossing is. Van welk bouwjaar en maand is jouw focus? Die van mij is van mei 2019.
     
  14. Ben ook zeer benieuwd.
    Mijn Focus gaat daar 5/2 voor naar de dealer.

    Ik heb een 1.5 die tussen de 2000 en 2500 toeren het zelfde probleem geeft, ook als in de sportstand inschakel. De mijne is van juni 2019.

    Mvg Jan
     
  15. Mijn focus is van september 2018, ik laat me bevindingen deze week nog horen!
     
    Hopperdehop1 vindt dit leuk.
  16. Ik heb trouwens de 1.0 125pk. Wist niet dat de 1.5 ook cilinderuitschakeling had... Ook benieuwd naar die van jou in ieder geval!
     
  17. Voor de 1.0 is er al een tijd een update beschikbaar waarbij door te kiezen voor de sportstand de cilinderuitschakeling wordt uitgeschakeld. Deze update is (was?) er niet voor de 1.5 (heb zelf ook de 1.5 namelijk met hetzelfde 'euvel'). Ben heel benieuwd of deze nu wel beschikbaar is, ik hoor graag wat je dealer er over te zeggen heeft . . .
     
  18. Gisteren was mijn Focus in de garage ivm mijn klacht over het windgeruis. Er zijn andere spiegelkappen gemonteerd en het windgeruis is inderdaad een stuk minder geworden. Helaas had men gisteren geen tijd voor mijn andere klachten (trillen van de motor, herhaalde foutmelding "ESC onderhoud zsm" en de slecht functionerende deurbeschermers.

    Men gaat bij Ford NL informeren naar eventuele oplossingen voor mijn klachten en daar 5/2 me aan de slag.
    Ik laat de uitkomst weten.

    Mvg Jan
     
  19. Ben inmiddels 200km verder en vibratie vrij. Motor voelt weer heerlijk aan! Hulde aan Ford Wensink Leeuwarden.
     
    Hopperdehop1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina