Zijn er tuners in het noorden die jullie aan bevelen? Het gaat om een focus mk4 1.0 automaat met 125pk
Ik heb mijn vorige focus nooit gechipt (mk3 1.6t 150pk) maar wel over lang over getwijfeld. Bij mijn nieuwe focus ook via wat tuners op georiƫnteerd en kom dan de volgende winst tegen pk van 155 --> 165/167 en koppel van 240 --> 270/272. In hoeverre trekt de 1.0 motor en versnellingsbak dit? De handgeschakelde variant heeft standaard 125 pk en een kleinere turbo, dus de 1.0 in de automaat kan sowieso meer vermogen leveren. Dus volgens mij is deze motor (en bak?) niet echt te vergelijken met de normale 1.0 ecoboost varianten in de 100, 125 en 145 pk varianten? Of is het wel dezelfde motor? Ervaringen ben ik nog niet tegen gekomen online (ook niet op duitse fora). Lijkt me een performance boost in de toekomst, maar 167 pk (elektrisch ondersteund) uit een 'melkpak' klinkt wel alsof de grens wordt opgezocht. Onze i10 heeft ook een 1.0 motor, wil ik maar zeggen
Tussen de 100 en 125pk zit motorisch wel een verschil. Maar dacht meer in de turbo dan in de rest. Die van mij is ook van 125 naar 150pk gegaan. 190nm naar 245nm. Officieel is deze moror 170nm en heeft het overboost naar 190nm. Al is met normaal rijden dat je altijd 190nm haalt. Echter in de 1ste en 2de versnelling voel je dat de motor wat meer geknepen aanvoelt. Bij 4de tot 6de voel je duidelijk het echte verschil
Hey jongens Onlangs een Ford Focus MK4 ST-Line 1.5L ecoboost (handgeschakeld) met 150PK uit 2019, dus een 3 cylinder blok, gekocht en als ik het goed lees zou deze enkel software matig moeten verschillen van de 182PK versie? Nu hetgene waar ik me beetje zorgen over maak is de koppelkracht, want die gaat dus van 240nm naar 300+ bij de stage 1 remaps, maar nu weet ik niet of de rest van de auto dit wel degelijk aan kan? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik lees heel wat over de automaat versies (dus andere koppelingen) en de 1.0 liters in deze thread.
Dan heb je precies dezelfde combinatie van motor en handbak als ik. De 150pk en 182pk zijn qua blok gelijk inderdaad. Ik rij nu 2 jaar en ruim 30.000km met de Mountune M200 tuning rond en ben er nog steeds erg blij mee. Mountune haalt niet alles er uit, maar regelt m af op maximaal 200pk en 285nm koppel. Perfect voor dagelijks gebruik en veilig voor de versnellingsbak. Zie onderstaande link: https://www.mountunestore.com/collections/mk4-focus-1-5/products/m200-upgrade Ik heb destijds gelijk de inleg luchtfilter, de short-shifter en de throttlebody elleboog meebesteld. Allemaal topspul, wat ik iedereen aan durf te raden!
Goedemiddag, Ik heb een focus mk4 1.5 ecoboost automaat, met 150pk. Ik zou hier graag de originele software van een 182pk inzetten. Ik heb nu Onderdeelnr. JX6A-12A650-BKB Afgeleid onderdeelnr.KX7A-12A650-ACF Onderdeelnr. software KX7A-14C204-ACF Kan iemand voor mij bevestigen dat KX7A-14C204-AEL de juiste versie is voor 182pk?
Mocht er iemand met een Focus mk4 1.5 EcoBoost zijn, die de Mountune M200 software overweegt, ze hebben nu 20% Halloweenkorting