1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus MK4 aftermarket trekhaak

Discussie in 'Exterieur' gestart door Gerrit Vrieling, 5 aug 2020.

  1. Goedemorgen!

    Ik heb al verschillende pogingen gedaan om een topic te vinden over het plaatsen van een aftermarket trekhaak op mijn Focus MK4 (hatchback, 1.0 125 pk ST-Line.

    Nu weet ik:
    Dat ik beter de trekhaakvoorbereiding had kunnen bestellen maar dit niet heb gedaan:nocheer:

    Achteraf gezien dom natuurlijk maarja....

    Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om een aftermarket trekhaak te plaatsen inclusief kabelset?

    Ik heb het volgende gezien:
    https://www.rameder.nl/auto-hak-tre...che-set-7polig-universeel-163810-38611-1.html

    Graag jullie advies / hulp :cheer:
     
  2. Zolang er een module bij zit die compatibel is met jou focus zou het moeten kunnen.
    Weet wel dat het niet 1,2,3 aan te sluiten is.
    Ook zal de module moeten worden in geleerd.

    Groet, Jeff.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  3. #4 Gerrit Vrieling, 5 aug 2020
    Laatst bewerkt: 5 aug 2020
    JMolenaar en Kees37 vinden dit leuk.
  4. Dat is dan de vraag hè :)
     
  5. Ook meteen de vraag of je dan op zoek bent naar een 7 polige of 13 polige stekkerdoos?

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  6. 7 Polig is voor mij voldoende.

    Zit er dan zoveel verschil tussen 7 en 13 polig qua aansluiten op de auto.
     
  7. Paar draadjes en de module zal anders zijn. een 7 polige heeft geen achteruitrij lampen, en constante en geschakelde spanning..en de verlichting links rechts is gecombineerd op 1 pen.

    persoonlijk zou ik altijd voor de 13 polige gaan je weet maar nooit achteraf krijg je weer een extra rekening als het toch omgebouwd moet worden en dat is meer dan een verloopstukje nu.
     
  8. Duidelijk, dan kan ik inderdaad beter voor 13 polig gaan mits mijn auto daar voor geschikt is.
    Dan is ook de vraag, hoe kom ik daar achter?
     
  9. Geschikt zijn ze allemaal voor 14 polig is alleen een andere aansluitset, module kabel en stekkerdoos, aan de auto kant is er weinig anders behalve de geschakelde en constante spanning ga je die niet gebruiken zou je kunnen overwegen ze niet aan te sluiten maar als er trekhaakvoorbereiding zit dan zal het ook geen grote klus zijn ook als de auto achterin een zekeringkast heeft zijn alle spanningen voorradig
     
  10. En laat ik nu de trekhaakvoorbereiding er niet op hebben zitten :(
     
  11. Elke auto is daar geschikt voor. Enige is dat als er niets is voorbereid, het compleet aangelegd moet worden.
     
  12. Alle nieuwe trailers/aanhangers hebben ook een 13polige stekker. Vandaar de vraag.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  13. En wat is dan compleet aanleggen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar omdat deze informatie (bijna) nergens te vinden is......
     
  14. Dan zou je dus beter voor 13 polig kunnen gaan....
     
  15. Dat betekent dat jou kabelboom mits die voorbereid is volledig van voor naar achter getrokken moet worden. Als je kabelboom er niet op voorbereid is voor een plug en play systeem, dan moet er kabels bij gemaakt worden aan het can bus systeem etc.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  16. Als je voor 7 polig gaat kan je altijd nog omzetten naar een 13 polige stekkerdoos.
    Echter mis je dan alleen een constante + maar dat is alles.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  17. Maar linksom of rechtsom.
    De gehele kabelboom zal getrokken moeten worden, is een behoorlijke klus, dan kan je beter de 13 polige pakken ipv 7 (mits daar geen grote verschillen in zitten in euro's).
     
  18. Maar zoals ik het nu begrijp is dat er dus een gehele kabelboom getrokken moet worden (ongeacht 7 of 13 polig) en dat dit een behoorlijke klus is die je niet zo 1,2,3 in een paar uurtjes klaart.
    Daarnaast moet dus ook de boordcomputer ingelezen worden.
     

Deel Deze Pagina