1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus MK3 wagon verlagen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Sidney, 10 dec 2021.

  1. Goede morgen beste forummers,

    Een aantal weken geleden hebben we onze :focus3: verlaagd met de optionele Eibach veren (2e hands via Marktplaats gevonden), maar ik vind het er erg vreemd uit zien...

    Voor zie je nauwelijks dat hij lager is, terwijl de veren wel korter waren dan de originele die er af kwamen...
    Achter daarentegen is erg laag geworden, meer dan ik verwacht had!

    Ik ben er dus wéér ingetrapt om verlagingsveren te proberen...
    Heb de Starlet ooit met veren verlaagd, laten we zeggen dat ik toen ook al niet tevreden was over hoe het uit zag...
    Vandaar dat ik toen een Tein Mono Flex schroefset gekocht had, en er nooit meer last van had :rofl:

    Echter word de Starlet gebruikt om af en toe een trackday mee te pakken, en de :focus3: enkel voor straat gebruik en COMFORT!
    Vandaar de keuze geen mega bedrag voor een schroefset neer te leggen, maar enkel veren te vervangen...

    Nu ik er een paar weken tegenaan heb gekeken erger ik me iedere keer dat achter laag is, en voor redelijk hoog...
    Ook zie ik in het achteruitkijkspiegel minder ver achter me, en meer weg.
    Bij het uitlijnen werd me door de garage verteld dat achter momenteel 2° negatief camber staat, en dit NIET te regelen is...

    Kortom: ik ben er klaar mee en wil een comfortabele schroefset...
    Ik heb goedkope setjes gezien (<300 euro), maar weet ook goedkoop = duurkoop...

    Iemand ervaring met een relatief betaalbare schroefset, die NIET mega stug is (lees comfortabel)?

    Bijgevoegd fotos van voor en na het verlagen, op dezelfde plek met dezelfde winterwielen.
    Foto 1: voor het verlagen
    Foto 2: na het verlagen
    Foto 3: na het uitlijnen

    Graag tips en ervaringen!

    Groetjes Sidney
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Gewoon gekocht bij autodoc en niet op marktplaats waar je niet weet of het goed is en dat voor €130.
    20210610_180830.jpg
     
  3. Zo te zien heb jij hetzelfde als ik, voor meer plaats tussen band en wielkast als achter...
    Ik vind het bij mijne niet uitzien :oops:
     
  4. En je hebt wel veren voor jouw motor gekocht? er zit nl verschil tussen de 1.0 en 1.5/1.6 benzine en diesels etc
     
  5. Kan ik dat aan het type nummer op de doos zien? :oops:
    Heb enkel gevraagd of het voor de wagon was, de vorige eigenaar had ze er zelf ook onder zitten, geen idee of dat een eco boost, non turbo of diesel was eigenlijk :oops::oops:
     
  6. Ik heb Eibach Pro-Kit veren onder mijn Focus 3 Hatchback en hierbij is de ruimte tussen band en wiekast aan voor en achterzijde vrijwel gelijk.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  7. Ik denk dat als je dat nummer googelt dat je dan wel de nodige info kan vinden ja.
     
  8. Dan blijft wel nog steeds de vraag of iemand een idee heeft wat een goede comfortabele schroefset is, en waar ze te krijgen zijn (nieuw of 2e hands), wil liever niet alweer de hele onderkant alles los gaan halen haha
    Laatste keer waren we bjna de hele dag bezig aangezien we alles hebben moeten uitzoeken en veel niet los kregen.
    Dit zou nu wel makkelijker gaan, maar liever nu in 1x er vanaf zijn, schroefsetje kan ik mooier naar mijn smaak brengen onder de auto :cool:
     
  9. Een schroefset voor een wagon.. Bestaan die überhaupt?
     
  10. Hier staat bijvoorbeeld voor autos zonder nivo regeling...
    Hoe weet ik of mijne dat heeft?
    En wat doet het?
    Is het dat plastic stangetje aan de rechterkant van de auto bij de voorste veerpoot?
     
  11. nou koop je een 2e hands verlagingssetje van Eibach die relatief goedkoop nieuw zijn te verkrijgen.
    je zegt zelf al, goedkoop is duurkoop, in mijn ogen heb je 2 keuzes,
    ga voor een nieuwe schroefset
    haal die Eibach er onder vandaan en standaard veren er weer onder.
     
  12. Was het wel de juiste set voor dit type Focus? Ik heb toch hele fraaie resultaten voorbij zien komen de afgelopen jaren. De juiste Eibach set doet de Focus over het algemeen erg goed.

    Overigens ben ik van menig dat je als je iets wilt wijzigen aan je vering, verlagingsset of schroefset, je niet moet bezuinigen. De veren zorgen er nl. wel voor dat je banden goed contact houden met het wegdek, een foute keuze kan hele vervelende gevolgen hebben. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een set goede banden.

    Hoe was het ook al weer, "wie mooi wilt zijn moet pijn lijden" :mrgreen:
     
  13. Ik heb ergens gelezen dat de voorzijde van de hatch en de wagon hetzelfde zijn, en enkel achter de wagon onder een andere hoek de veren of schock staan, klopt dat?
    Dan is het probleem relatief makkelijk opgelost...
    Heb een foto van de eibach set, ga morgen wat meer onderzoek doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Dat wat je zegt klopt, maar er zijn diverse aslast varianten als ik mij goed herinner. Ik denk dat dat mede aan de motor en versnellingsbak ligt.
     


  15. Leuk filmpje over KW schroefsets bij Autoweek klokje rond op een Focus RS MK2. Zijn er alleen voor ST wagons volgens mij, geen normale.
     
  16. Nog maar een keer leven in blazen in dit project...
    Heb ondertussen achter weer de originele veren er onder gezet, voor nog steeds die Eibach veren.
    Nu wil ik wel kijken voor een juiste nieuwe Eibach Pro set, maar weet begod niet waar en hoe ik mijn aslasten op kan zoeken...
    Heb de 1.6 zonder turbo, met 125pk...
    Ook weet ik nog steeds niet of de mijne wel of geen hoogte verstelling heeft, aangezien al die sets enkel geschikt zijn voor wagens ZONDER hoogteverstelling...
    Is dat dat plastic stangetje bij mijn rechter fusee?
    Graag hulp :oops:

    Groet Sidney
     
  17. Aslast kun je vinden op Finnik. Zie screenshot onderaan.
    Screenshot_20220807-184946.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Gezien het plastic stangetje gok ik dat je xenon hebt?
    Dit stangetje zit ook aan de voorzijde aan ik geloof de rechterkant. Aan de hand hiervan wordt de hoogte van de koplampen aangepast.
    Normaal gesproken heb je een wieltje, maar met xenon gaat dit automatisch.

    Wat ze bedoelen is of ie niveau regeling hebt.
    Ik ken dit van bijvoorbeeld Volvo, als de achterkant flink doorzakt en je rijd een klein stukje dan komt de kont weer horizontaal te staan.
    Als je dit niet herkent dan zal je geen niveau regeling hebben en zijn de veren dus geschikt voor jouw auto.
     
    Marty#23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina