1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Collusion's Focus mk4 wagon 1.5 blue dragon

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door collusion, 7 feb 2014.

  1. Je hoort hem binnen iets zwaarder maar buiten amper inderdaad, tevens hoor je hem in een lagere versnelling meer aanzuigen als de auto meer op toeren komt echter buiten de auto amper :) hij lijkt wel meer op het gas te reageren, maar dat had ik bij mijn vorige ook. Echter die had geen turbo en dan brult het filter stukken harder.
     
  2. Thanks Thiemo, ben er dan ook wel erg blij mee :)
     
    Thiemo vindt dit leuk.
  3. Heb @michaelrally idd al benaderd ;)
     
    WPI vindt dit leuk.
  4. Mooie auto hoor ga je veel plezier aan beleven.
    Maar als ik je een tip mag geven, de 182 pk upgrade origineel van Ford doen.
    De chiptuning zou ik niet doen er zijn best veel 1.5 4 cilinders in de soep gedraaid.
     
    collusion vindt dit leuk.
  5. Hoi Johan thanks, dat is inderdaad voor nu de bedoeling om eerst de originele software te doen die staat voor binnenkort op de agenda :)
     
  6. Uit interesse waarom en hoeveel, heb je wat links naar voorbeelden? Ik heb voor ik mijn Mondeo heb laten doen (1.5 - 4 cilinder 160 PK) nog uitgebreid gezocht om te kijken of het verstandig was en ik heb eigenlijk destijds er geen kunnen vinden.
    Die draait dan ook naar volle tevredenheid op 210pk en 320Nm en dat was best plezier hebben de afgelopen jaren met de vele tripjes en vakanties naar Duitsland :D Chippen + K&N filter, verder niets.

    Wel altijd netjes goed op de 20K de beurt laten doen.
     
    collusion vindt dit leuk.
  7. Ik zeg ook niet
    Goed voor jou, ik had ook een focus first edition met 210 pk en 340 Nm 4 jaar lang heerlijk mee gereden.
    Ik zeg ook niet dat het niet kan maar voor de 1.5 4 cilinder zou ik het niet doen.
     
  8. Toch wel dik hoor zo met die ST spoiler achterop! Ik wilde per sé (weer) een blauwe en rijd nu net een paar weken in mijn (zelf) geïmporteerde St-line wagon.
    Vreemd en helaas heeft deze géén achterspoiler! Maar die komt nog wel.. Eerst lees ik even mee wat je software update naar 182 pk of evt tuning betreft. Ik heb dat met mijn vorige focus (1.6 eb uit 2011) ook gedaan en dat ding liep daar echt fantastisch op! Had geen behoefte om hem nog te laten chippen. Mijn huidige laat ik ook weer die 182pk upgrade doen, als is dit blok wel wat luier dan die 1.6 die ik hiervoor had. Ben huiverig voor chip tuning gezien de tegenvallende verhalen die ik op dit forum las.
    Ook je tegenvallende verbruik kan ik delen.. Mijn vorige liep bij normaal gebruik (grotendeels provinciale weg/snelweg en wat boodschappen in de stad) zéker 1 op 15.
    Als ik mijn best deed naar mijn werk (80/100km weg) dan haalde ik wel 1 op 19! Maar deze 1.5 haalt nu met veel moeite de 1:13,5.. Wil bij de volgende tankbeurt het verbruik nog uitrekenen maar ben bang dat de boordcomputer er niet veel naast zit. Valt me erg tegen!
     
    collusion vindt dit leuk.
  9. Ja spoiler doet veel met een achterkantje he :) wel stoer om zelf te kunnen importeren, was daar zelf beetje huiverig voor gelukkig heeft de dealer me dit uit handen genomen.

    Maatje van me heeft zelfde auto andere kleur maar hij had origineel al de 182 pk die zit nu op 192 pk zoiets en 310nm (veilige marge dat wel) en die loopt als een beest :kwijl: maar goed zoals die van mij nu rijdt vind ik het ook wel erg fijn.

    In eerste instantie gaat de 182 update de eerste echte upgrade worden (ook niet echt happig op verdere tuning op maat). Moet wel zeggen dat ik een beetje twijfel of die van mij al niet in Duitsland opgekietelt is. Ik vind hem namelijk stevig doortrekken, ook na de 4000 toeren. (kom wel van een non turbo auto af dus misschien is het beleving)

    Wil eigenlijk ook daar eerst achter zien te komen maar vind 100 euro voor een dyno test prijzig. Of zou een dealer dit ook uit kunnen lezen?
     
  10. er wordt dit jaar ook weer een Dyno run meeting gehouden.
    hou de meeting kalender dus in de gaten ;)
     
    Steef30 en collusion vinden dit leuk.
  11. Goeie tip! hier had ik nog niet aan gedacht :worship:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Veel over gelezen en zal mij wel niet gebeuren, maar helaas niks is minder waar :cussing: wilde van de achterlichten de gloeilampen van de knipper -en rem verlichting vervangen voor LED, en guess what? het puntje van de koplamp breekt af (hierna volgen enkele scheldwoorden die niet voor publicatie geschikt zijn &^@)*&$@_(^$%%@!)) Dat word een nieuw achterlicht....voor had ik al wel vervangen en geven een mooi licht. Helaas zijn ze achter alsnog niet vervangen nu, was er wel weer even klaar mee..gaan die dingen lastig open zeg zucht...
     
  13. Oef, zonde! Gelukkig was het je achterlicht en niet je koplamp...
     
  14. nee idd dan waren de kosten veel geweest :( niet dat dit leuk is, 260 euro bij dealer, slik. klein Gunnewiek in groenlo had ze helaas ook niet liggen, en ben bang als ik hella's neem dat ik dan kleur verschil ga krijgen.
     
  15. Op onderdelenlijn zijn ze toch wel te vinden? Van Gils had ze laatst nog! zullen echt een stuk goedkoper zijn! :)
     
  16. klopt daar zag ik hem ook niet bij staan, ben ook beetje bang voor kleurverschil ed. is avondje overwerk kwijt maar goed dan is het lampie weer in orde. tevens prikken ze mijn autobeam leds er meteen in :)
     
  17. Ziet er strak uit Martijn, mooie kleur. En die spoiler doet het hem he!!! Wilde ik ook hebben!!
    Kunnen wel wat lui in om naar Worldcenter te gaan :mrgreen::rock:.
    Is wel lekke die 182pk he!!! Heb zelf lang getwijfelt tussen de 125 en 182pk, ben blij dat ik doorgezet heb en voor de laatste ben gegaan.
     
  18. Op de valreep van het oude jaar nog een leuke deal kunnen sluiten, en mijn vorige MK3 1.5 titanium sport ingeruild voor een Desert Island Blue MK4 ST-line uit 2019 :dance:

    Deze is al voorzien van 182pk en daar blijft het ook bij, zit lekker in de opties en een mooi panorama schuifdakkie.

    Hij heeft net 42k gelopen dus kan er nog een mooie tijd mee sturen.

    Mods die eraan zitten te komen is een K&N filter en de rubberen matten, verder laat ik hem lekker zo voorlopig.

    Deze 182 pk 3 cillinder trekt lekkerder door dan de vorige gechipte MK3 moet ik zeggen,...gasrespons is heerlijk en hij pakt hem snel op

    Fotos volgen snel :)
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  19. Gefeliciteerd met een hele lekkere aanschaf :thumbup:
     
    collusion vindt dit leuk.
  20. Gaaf man. Benieuwd naar de 57i kit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
     
    collusion vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina