1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Futura 2.0 Duratec HE revisie

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jordy97, 14 mrt 2020.

  1. Beste Forumleden,

    Ik heb een Ford Focus Futura uit 2005 staan met 2.0 Duratec HE motor. Het probleem is dat de zuigerveren versleten zijn /vastgekoekt zitten, dus ik zal de motor moeten reviseren. Ik ben wel redelijk handig en begrijp van alles wel wat, alleen ben ik opzoek naar iemand met ervaring op het gebied van de Duratec HE motor (AODA).

    Wie zou mij kunnen helpen door mij te voorzien van documentatie en informatie hoe ik dit aan moet pakken.

    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Jordy
     
  2. Ford beschouwd het onderblok van dit type motor (net als de meeste andere Ford motoren) als Non Serviceable. Het onderblok is wat Ford betreft een component dat als geheel vervangen dient te worden. Ford dan ook geen interne onderdelen van het onderblok zoals zuigers, zuigerveren en lagerschalen en ook is er geen technische informatie beschikbaar van het onderblok.
     
  3. Diverse onderdelen zullen vast wel te krijgen zijn via Winparts of Autodoc. En erg veel moet er toch niet gereviseerd worden als het enkel om de zuigerveren en olieschraapveren gaat? Nieuwe zuigers en veren en terug in elkaar zetten zou ik zeggen.
     
  4. JW, Bedankt voor je reactie. Dit was mij ook al bekend gemaakt door de ford dealer, gelukkig is zoals Hollender ook al zei alles goed te krijgen via internet.
     
  5. Ik weet niet of het bij een 2.0 Focus motor mogelijk is, heb dat zelf nog nooit gedaan, maar weet wel dat van de 1.4i 16V benzine motor die in de Focus 1 (vaker voorkomend) en Focus 2 (minder vaak voorkomend) er gewoon lagerschalen van de krukas en drijfstangen te koop zijn in GB! Ik heb diverse malen die schalen vervangen, allemaal, maar soms ook maar van 1 drijfstang (die versleten was)! Wel klusje, maar gaat wel als je de gegevens hebt en die kwamen ook uit GB! Schalen kosten niet zo veel en een andere motor is kostbaar! Motoren reden daarna weer 10.000 km's zonder hoog olieverbruik of bijgeluiden!
     
  6. Oke, toch maar eens bij de westerburen gaan kijken. Bedankt!
     

Deel Deze Pagina