1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 Ecoboost, motorsteunen / remblokken vervangen (P36)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Fred, 21 jun 2011.

  1. Aan de lijst van onderhoud te zien, geen maandag morgen auto hahaha.
    Heel mooi om te zien dat de wagen zonder problemen al die jaren rijdt.
    enige dat er aan is gebeurt is puur onderhoudstechnische zaken. oke misschien op vroegtijdig vervangen van de achterbanden. kans is er altijd wel dat cuppen voorkomt maar altijd balen als het gebeurt
     
  2. Klopt, is op een donderdag gemaakt :lol::lol:
     
  3. ja, die komt even binnen... Dat elektrisch rijden is zo gek nog niet.. :cheer:
     
  4. nee electrisch rijden is super, hoor je niemand om klagen. maar door de stilte heb je wel veel meer rammeltjes die je juist dan wel hoort. buiten dat ergste probleem is het bijladen. duurt simpel weg te lang.

    als waterstof veilig was, dan konden we electrisch rijden en snel opladen.
    nu dus wachten op DE GROTE UITVINDING waardoor het allemaal mogelijk is.
    overheid wil naar 100% electrische voertuigen verkoop in 2025. dus verbod op schadelijke motoren.
    dan moet er denk wel iets anders komen dan lithium batterij.
    of tesla moet in hun gigafactory (en mogelijk gigafactory 2) ook voor andere merken gaan leveren.
     
  5. #645 jjonkie, 21 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2017
    Zelfs in mijn Renault geen last van rammeltjes ( oke eerlijk is eerlijk, eea zelf verholpen ) dus het moet kunnen.

    Met een grote accu hoef je bijna niet bij te laden en ook dat gaat steeds sneller. Bijvoorbeeld Ampera-E met 60 kWh accu. Tegen te de tijd dat je die leeg hebt zit je werkdag er wel op.



    Waterstof is zo inefficiƫnt dat je net zo goed fossiel kunt blijven verbranden. Bijvoorbeeld bedrijfswagen en logistiek > 3500 kilo is dat best een optie.

    Maar goed voor dat we helemaal offtopic gaan over deze materie:

    Mijn stroomkosten over bijna 30.000 km zijn nu zo'n 900 euro. (inclusief duur laden onderweg en laadverliezen)
     
  6. Vandaar dat ze ook weer beginnen over rekening rijden.:cool:
    Je zal als staat toch je inkomsten moeten vervangen van de brandstof accijns;)
    Wie zegt dat ze geen lange termijn visie hebben...:mrgreen:
     
  7. Mooi dat de :focus3: het nog steeds goed doet. :thumbs:
     
  8. Leuk overzicht Fred, en top dat de focus nog zo bevalt.
    Op naar de 2 ton :).
     
  9. Erg leuk overzicht en verhaaltje erbij. Altijd boeiend om te lezen wat het nou werkelijk allemaal gekost heeft en waarom. Overigens een mooie uitvoering deze wagen, precies wat ik zelf ook zou kopen/tweedehands naar uit zou kijken.
    Nog veel prettige kilometers!
     
  10. Zo, weer eens een klein update-tje.
    Anderhalve week geleden de gebruikte Michelin Primacy HPs bij [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION] opgehaald (pfff, wel een eind naar Assen ;)), vorige week laten monteren bij de bandenboer. Weer een heel andere auto, rijdt weer stuk beter. De oude banden waren echt op, zaten dicht tegen de slijtnokken aan. Die extra milimeters rubber zijn goed te merken.

    Verder geen bijzonderheden, de :focus3: maakt probleemloos z'n kilometers. Voor eind december een afspraak maken voor alweer z'n 7de beurtje. Toen vorige week de wielen eraf waren even de blokken en schijven gecontroleerd: achter zullen er nieuwe op moeten, die zijn na bijna 130k km bijna op, kan dan meteen gedaan worden.
     
  11. Zag de banden van jjonkie voorbij komen. Waren net ingereden. Kun je nog veel plezier van hebben. Mijn banden zijn na 90k ook aan vervanging toe. Eerst maar weer eens wat kilometers maken met de winterbanden er onder.
     
  12. Toppie, kun je voorlopig weer even sturen. :sturen:
     
  13. #653 Fred, 28 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2017
    Zo, we kunnen weer een jaar sturen, net de 7de onderhoudsbeurt bij 130.545km laten uitvoeren.

    De remblokken achter waren aan vervanging toe (had ik al gezien bij de bandenwissel) en de remvloeistof moest vervangen worden. Verder alleen de standaard dingen.

    Vorige week zag ik bij de maandelijkse check dat het koelvloeistof nivo gezakt was tot minimum nivo. Ze hebben het hele systeem nagelopen, geen sporen van lekkage / zweten, geen haarscheuren in expansievat (zit er nog niet zo lang in), ook afgeperst, geen drukverlies. Komende tijd maar even wekelijks in de gaten houden dus.
     
  14. Mooie wagen. Veel plezier!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  15. hmm, inderdaad even goed in de gaten houden. Misschien lekt de dop?
    Verder weer lekker sturen.
    De onze mag eind januari voor zijn 6e onderhoudsbeurt+apk.
     
  16. Gisteren het interieur van de auto maar eens aangepakt. Ik had al tijden op m'n lijstje staan dat ik de stoelen eens goed wilde reinigen met een extrator. Begin deze week een extractor aangeschaft (moet er meer mee doen dan alleen de auto), een Karcher SE4001, prima apparaat.

    Als reinigingsmiddel heb ik Meguiars APC+ gebruikt. Ik heb de stoelen, achterbank, losse matten en vaste vloerbedekking voor de voorstoelen gedaan.

    [​IMG]

    Hoewel de voor en na foto's geen spectaculair verschil laten zien kwam er toch aardig wat vuil uit.

    Voor:

    [​IMG]

    [​IMG]

    resultaat van bestuurdersstoel en linker kant achterbank:

    [​IMG]

    en dan ziet het er na drogen zo uit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Met de ramen van de auto open en een lekker windje er doorheen droogde het snel, na een uurtje of 6 was alles weer kurkdroog. Het ruikt ook weer lekker fris.

    Binnenkort de vloerbedekking op de bovenverdieping thuis maar eens doen.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  17. Nice!!! Kom mijne ook eens even doen Fred :mrgreen:
     
  18. Uhhh, kom maar langs, mag je het zelf doen [emoji12]
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  19. Handig apparaat. Heb er jaren geleden eentje gekocht op marktplaats en al meerdere keren gebruikt. APC+ werkt inderdaad super. Ook een keertje met gewone APC gebruikt, maar dat was geen aanrader. Veel te veel schuim.
     
  20. Toch wonderbaarlijk hoeveel vuil zich verzameld in de bekleding
     

Deel Deze Pagina