1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 Ecoboost, motorsteunen / remblokken vervangen (P36)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Fred, 21 jun 2011.

  1. Moet ik ook eens een keer doen, ziet er netjes uit zo. Ik gebruik nu een schuimspul waar het tijdje van schoon blijft. Dit reinigt veel dieper natuurlijk. Mijn stoelen en banken slaan wat wittig uit.
     
  2. Inderdaad, terwijl ik toch zeer regelmatig de stoelen met stofzuiger reinig. Maar dit was eerste keer met extractor in bijna 7 jaar.
     
  3. Ik kan hem meenemen naar clubdag, heb je wel grote kans dat je met vochtige stoelen weg gaat (handdoek meenemen).
     
  4. Lekker opgeknapt Fred :thumbup:
    Nog een fabric guard gebruikt naderhand?

    We kunnen er samen ook een keer 1 huren Patrick, gaan we een zaterdag of zondag samen een keer aan de gang.
     
  5. Nee, nog geen fabric guard gebruikt, ben er nog niet uit welke het gaat worden.
     
  6. Bedankt voor het aanbod Fred, maar ik denk dat de optie van Gerard makkelijker en handiger is. Ik kan de Clubdag namelijk niet de gehele dag aanwezig zijn, omdat ik op vakantie ben. Weet dus ook nog niet hoe laat ik er zal zijn. De natte stoelen komen dan ook niet handig niet uit.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. #667 Fred, 29 okt 2018
    Laatst bewerkt: 29 okt 2018
    Zo, weer eens een update, al een tijdje niks gemeld omdat er niks te melden viel, de auto en ik maken nog steeds met veel plezier de kilometers.

    Er staat nu 145.700 op de teller. De laatste maanden had ik het gevoel dat met name de voorwielen op korte richels niet helemaal strak meer op de grond gehouden werden, schokbrekers waarschijnlijk hun beste tijd gehad. Anton heeft voor en achter de schokbrekers voor me vervangen. Bij de eerste poging 2 weken geleden bleken tot onze verbazing beide voorveren gebroken. Waren geen verse breuken te zien aan het breukoppervlak. Toen dus alleen achter de schokbrekers gewisseld. Vanavond in poging 2 de voorkant gewisseld.

    Ik heb gekozen voor de standaard Ford veren en schokbrekers, met name ivm comfort. Verlaging hoeft voor mij niet, ik wil ook geen risico op schade lopen als ik op wintersport een keer kettingen moet gebruiken.

    Ik had al een tijdje bij heel lage snelheid op een klinkerweg wat gerammel voor, dat is nu ook grotendeels weg, misschien de afgebroken stukken veer geweest?

    Dus voorlopig weer lekker strakke wegligging, was op terugweg al goed te merken.

    Dank Anton! @antig01
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Slijtage van schokdempers gaat zo geleidelijk dat je pas het verschil merkt als je nieuwe er op hebt. Moet je nu ook de boel nog opnieuw laten uitlijnen?
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  9. Hoewel het formeel wel voorgeschreven schijnt te zijn is het niet nodig volgens Anton. De stuurstangen zijn wel los geweest maar aan de instelling is niks gewijzigd.
     
  10. Het is haast onmogelijk om alles exact hetzelfde terug te monteren. Echter het enige dat afgesteld kan worden is de sporing. Maar verschil in caster en camber is dus niet afstelbaar maar wel aanwezig. Dan praat Ik over een enkele minuut.
    Sporing kan idd mogelijk wel goed blijven.

    Ondanks dat ook na een goeie tijdkan toch sproning een afstelling nodig hebben. Vooral met de stuurhuis van de focus die pull/drift correctie toepast is het wel handig om alles dan ook goed te hebben staan.

    Zelf denk ik aan andere dempers achter te monteren. Deint teveel na. Heb je daar bij jouw ook een groot verschil gezien ivm je eerst alleeb achter is gedaan.
     
  11. Nee, was niet of nauwelijks merkbaar, met de vervangen dempers voor des te meer.
     
  12. #672 Fred, 21 dec 2018
    Laatst bewerkt: 21 dec 2018
    Vandaag alweer de achtste onderhoudsbeurt (plus APK) laten uitvoeren. Geen bijzonderheden, we sturen weer lekker verder :thumbs:

    Oh ja, koppeling terugroepactie is ook uitgevoerd.
     
    Gert jan en gerardTDCI vinden dit leuk.
  13. Ik vind dat wel heel snel om met een krappe 148k je schokdempers te vervangen en al helemaal dat je veren gebroken waren.
     
  14. Omdat de zomerbanden mogelijk door de mindere schokbrekers behoorlijk gecupt waren (2 stuks zaten ook rond 3.2mm profiel) vandaag nieuwe banden laten monteren. Ik ben voor de Michelin Pilot Sport 4 gegaan. Komen zeer goed uit tests, slijtvastheid is erg goed dus moeten lang mee kunnen.

    De auto zou ook meteen uitgelijnd worden, da's niet gelukt want een moer op de linker spoorstang was niet los te krijgen (moet even langs de garage daarvoor) maar de afwijking was minimaal.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Nieuwe schokbrekers, veren en banden. Dat zal weer lekker sturen.
     
  16. Hij rijdt weer als nieuw, en dat bij bijna 152.000 km [emoji847]

    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
     
    Gert jan en Kees37 vinden dit leuk.
  17. Zo, maar weer eens een berichtje posten.

    Vandaag heeft de auto bij 162.000km de 180.000km beurt gehad, incl APK.

    Ik heb de afgelopen tijd een paar keer een stuurbekrachtingingsfout gehad, na auto uit/aan weer weg. De laatste weken geen problemen meer. Nav wat ik op het forum heb gelezen gevraagd eerst uit te lezen (diverse meldingen gelogd en gewist) de BCS s/w laten updaten. Maar eens aanzien of dat voldoende is.

    Verder had ik de laatste tijd een beetje gierende airco pomp, zo min mogelijk gebruikt. Vandaag gebleken dat de condensor waarschijnlijk lek is (er zat nog wel koelmiddel in systeem), binnenkort maar laten vervangen. Dan is het de vraag of de pomp schade heeft opgelopen, maar die gok wil ik wel nemen, de pomp is vrij prijzig om op voorhand te laten vervangen.
     
  18. Maar hopen dan dat het bij alleen de condensor blijft.
     
  19. Vandaag zijn condensor en droger vervangen en systeem weer gevuld, alles werkt weer naar behoren, pomp giert niet meer. Dus goed gegokt dit keer.
    Dit was de eerste echte reparatie na 8,5 jaar / 162.000 km, niet slecht wat mij betreft.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  20. Mooi dat het zo is opgelost. Laat de zomer maar komen.:cool:
    Was er nog te zien waardoor de condensor lekte? Steentje of zo?
     

Deel Deze Pagina