1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focus 2 Fase 2] Travelpilot FX weigert soms..

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Ome Robert, 11 sep 2012.

  1. De afgelopen weken heb ik al twee keer gehad dat mijn TP FX niet aan ging bij het starten van de auto. Deze reageerde nergens op en het scherm bleef op zwart.

    Mijn vaste garage gaf als tip dat dit type radio het wel vaker heeft. Dan moet de accu even los en dan is alles weer klaar. Zo gezegd, zo gedaan. En ja hoor, de radio speelt weer prima en alle zenders waren nog aanwezig in het geheugen. Maar na een week had ik het weer.. De auto is zojuist uitgelezen bij de garage en zij stellen als diagnose dat de radio kapot is. Een nieuwe kost zo`n 800-900 euro. tja..

    Heeft iemand toevallig een soortgelijke ervaring of wellicht een idee waar het aan zou kunnen liggen? Verneem het graag.


    Robert
     
  2. Dit komt helaas wel vaker voor. Ik ken zowieso al 2 personen die precies hetzelfde hebben meegemaakt als jij nu hebt. Beiden hadden gelukkig nog garantie. Als je op Ebay gaat kijken worden er ook regelmatig defecte Travelpilot FX radio's aangeboden die dit probleem hebben.

    Naast een nieuwe heb je nog 2 andere opties. Je kan een gebruikte kopen. Deze zijn op Ebay meestal wel te vinden en met wat geluk zijn ze ook op de sloop te vinden. Tevens bestaat de mogelijkheid om de huidige te laten repareren. er zijn echter niet veel bedrijven meer die dit nog doen. Over het algemeen wordt er als nel een nieuwe radio gemonteerd.
     
  3. De Travelpilot FX kost via het ford-ruilprogramma 470,- ex, dus eerst even een andere dealer opzoeken voor je overgaat tot vervanging..
     
  4. Dank allen voor de reacties. Ik wist niet dat er een ruilactie was bij de dealer..

    Tot op heden werkt de radio prima en laat ik het even zo. Als het echt lastig wordt, dan ga ik even informeren.
     
  5. Die van mij deed precies hetzelfde. Ook geregeld storingen tijdens het navigeren en dan de melding krijgen "leesfout" Ondanks een nieuwe originele Ford SD kaart bleef het probleem, ligt dus aan het apparaat. Ik heb toevallig afgelopen weekend een hele nieuwe gekocht, incl. achteruitrijdcamera:

    http://www.caraudioexpert.nl/a-173872/ford-focus-s-max-mondeo-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen-zilver-caxf2s/

    Moet hem nog binnenkrijgen en monteren, ben heel erg benieuwd. Maar slechter en onhandiger dan het originele Ford systeem lijkt me bijna onmogelijk ;-)
     
  6. Die van mij deed precies hetzelfde. Ook geregeld storingen tijdens het navigeren en dan de melding krijgen "leesfout" Ondanks een nieuwe originele Ford SD kaart bleef het probleem, ligt dus aan het apparaat. Ik heb toevallig afgelopen weekend een hele nieuwe gekocht, incl. achteruitrijdcamera:

    http://www.caraudioexpert.nl/a-173872/ford-focus-s-max-mondeo-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen-zilver-caxf2s/

    Moet hem nog binnenkrijgen en monteren, ben heel erg benieuwd. Maar slechter en onhandiger dan het originele Ford systeem lijkt me bijna onmogelijk ;-)
     
  7. da's een mooi systeem Frans, mocht die het van mij gaan begeven (hoop het niet natuurlijk) dan weet ik wel wat ik zou willen hebben :thumbup:
     
  8. #8 RHRH, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2012
    Een reeds gestelde vraag wederom gesteld, en ondertussen het antwoord gevonden.
     
  9. Even een update...

    Ik durf nu wel voorzichtig te zeggen dat het uitvallen van de radio te maken had met een defect onderdeel. In mijn geval was het een sensor van de DPF die kapot was. Na het vervangen van de sensor heb ik geen last meer van een weigerende radio.

    Wellicht nuttige info!?

    Robert
     
  10. Ik denk niet dat dat met elkaar te maken heeft. Deze onderdelen doen namelijk niets samen....
     
  11. Wat is de DPF?
     
  12. DPF = roetfilter
     
  13. Hmm dat lijkt me inderdaad weinig met elkaar van doen hebben. Zeker op een benzine auto.
     
  14. • BOSCH levert via het directe reparatieprogramma gratis een nieuwe unit, maar ALLEEN wanneer het symptoom en productiedatum met deze Technische Service Brief overeenkomen.


    • BOSCH aanvaardt geen aansprakelijkheid voor units die zichtbaar zijn geopend.


    • BOSCH levert alleen gratis units voor reparaties tot 31 december 2015

    De betroffen units zijn gebouwd tussen juni 2008 en mei 2009 en hebben de volgende onderdeelnummers:


    • 8S7T-18K931-AC/AD


    • 8M5T-18K931-GB/GC/GD/HB/HD/HC


    • 8C1T-18K931-AA/AB/AC


    • 8V4T-18K931-AD/AE/AF


    • 8M5T-18K931-NA


    • 8V4T-18K931-BA

    Deze Technische Service Brief informeert de dealers over de bestelwijze van een vervangingsunit via het directe reparatieprogramma.

    Informatie over garantie:


    • U kunt geen materiaalkosten claimen, omdat Bosch gratis een vervangingsunit levert


    • De standaard administratiekosten worden vergoed en u moet deze op de claim vermelden


    • De arbeidsuren worden vergoed volgens de beschrijving in deze TSB conform de onderstaande reparatietijdenschema´s van de genoemde modellen.

    N.B.:

    De eenmalige reparatietijd voor het verwijderen en aanbrengen in deze TSB bevat:


    • IDS - Aansluiten op/Communiceren met voertuig


    • Tijd voor eerste keer opzoeken van serienummer / onderdeelnr.


    • Oude unit verwijderen en nieuwe unit aanbrengen


    • Unit opnieuw configureren (zo nodig bij betreffend model)


    • U dient één enkele claim in voor het eerste bezoek van de klant en de daaropvolgende reparatie


    • Alle units met deze storing vallen buiten enige Ford garantie en daarom moet u de claims volgens onderstaande beschrijving coderen – zie Reparatie / Claim coderen.


    • Alleen claims voor reparaties tot 31 december 2015 zullen worden aanvaard.

    Raadpleeg Garantie Bulletin 1/2012 voor nadere informatie over het directe reparatieprogramma.

    De in deze TSB gepubliceerde reparatietijden zijn beschikbaar vanaf 29.04.2013. Werk het hoofdbestand voor reparatietijden bij met de nieuwe data in uw Dealer Management Systeem. Neem contact op met uw interne systeembeheerder.
     
  15. defecte radio

    hoe moet ik dit nu verder afhandelen?
    Ik heb er een uit de lijst die continu uitvalt
     
  16. Dit is wel interessante info. Mocht die van mij regelmatig gaan uitvallen kan ik dus gewoon een nieuwe claimen bij mijn dealer. Dat is prettig!
    Of begrijp ik het niet goed?
     
  17. Nee, dit geld alleen als de auto nog in de ford fabrieksgarantie zit.
     
  18. Garantie is toch van Bosch en niet van Ford?
     
  19. het lijkt mij dat het niet van belang is of dat de auto nog in de garantie zit. Ik denk niet dat er auto's rondrijden uit 2012/2013 met een autoradio uit 2008/2009.
    Ga er dus vanuit dat het gewoon een probleem is uit de categorie "terughaalactie"
     
  20. #20 nickysmeding, 9 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2014
    De klant heeft de auto toch niet gekocht bij Bosch? dus heeft de klant daar ook geen garantie...

    Een terughaalactie is heel iets anders, deze word alleen uitgegeven als het een gevaar op de weg kan veroorzaken. Zoals uitvallen van remmen, motor problemen en dat soort zaken.

    Ik zal deze tsb eens opzoeken en kijken wat het nou precies inhoud.
     

Deel Deze Pagina