1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focus 2 fase 1] sensor deurvergrendeling last van de kou?

Discussie in 'Electronica' gestart door JME, 9 dec 2012.

  1. Gisteravond stapten we in de auto, sloten de deuren en toen bleef de binnenverlichting branden. Display gaf aan "PAS. PORT. OPEN". Maar die was dus gewoon dicht. Centrale vergrendeling deed het ook niet.
    Omdat we uit eten gingen zijn we toch maar gaan rijden. Geparkeerd in een overdekte parkeergarage, kon ie mooi wat opwarmen. Helaas bleek de centrale vergrendeling nog steeds niet te werken, dus handmatig alle portieren afgesloten.
    Na het eten bleek de auto ontdooid en de centrale portiervergrendeling weer te werken.
    Twee vragen: beetje sensor moet toch tegen -10 kunnen? En hoe moet je eigenlijk de achterklep (Wagon) met de hand op slot doen? Heeft nu niet op slot gezeten...
     
  2. Staat dat slot niet een beetje droog (qua smering) dat dat de oorzaak is?
     
  3. Nope, klikt soepel op slot als je er met de hand iets in steekt.
     
  4. Ik vermoed trouwens dat er op de een of andere manier vocht in is gekomen en dat dat problemen levert met de (vries)kou.
     
  5. #5 JW, 9 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2012
    Ik heb dit 2 jaar geleden ook gehad. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er vocht/condens in het slot zit wat bevriest. Dit is zo weinig dat het slot gewoon nog functioneerd maar de microschakelaar in het slot blijft hangen waardoor de GEM module denkt dat de deur niet (goed) gesloten is. Vervolgens krijg je de melding dat er een portier open is en werkt hierdoor de CV niet.

    Bij mij ging het om het slot van het bestuurdersportier. Ik heb vervolgens veel kruipolie/WD40 door de slotcilinder en in het mechanisme gespoten. Hierna heb ik er totaal geen last meer van gehad.
     
  6. Hoe zit dat eigenlijk met de olie die er "te veel" word ingespoten? Lekt dat het slot weer uit de deur in of is dat slot vloeistof dicht aan de onderkant?
    Ik kan me voorstellen dat die olie vlekken maakt in de bekleding.
     
  7. Ik vermoed dat de teveel ingespoten kruipolie gewoon onder in de deur terecht komt. Al moet ik er wel bij zeggen dat het oplosmiddel van wd40 vrij snel verdampt en er relatief weinig smeermiddel achterblijft.

    Als je kruipolie/wd40 van buitenaf in de slotcilinder en het slotmechanisme spuit zal dit nooit bij de bekleding van je deurpaneel terecht komen. Tussen de deur en het deurpaneel zit nog een stalen plaat. Je hoeft dus niet bang te zijn voor vlekken.
     
  8. Ik had er ook last van zaterdag. Bij mij ging naar enige overtuiging de bijrijders deur open, maar niet meer dicht. Hij viel ook niet meer in het slot. Daardoor bleef mijn deur openstaan.....
    Heb de fohn van mijn meisie gepakt en op de deur gezet, en toen deed alles het weer.
    Dus nu maar alles goed in de WD40 gezet!
     
  9. Dank voor alle reacties! Straks maar met de WD40 aan de gang.
    En als we dan toch de deuren winterklaar maken: waarmee smeren jullie de deurrubbers in, zodat ze niet vastvriezen maar ook weer niet je jas onder de vette troep komt bij het instappen?
     
  10. Mijn vader raadde me van de week siliconenspray aan.
     
  11. Bekend problem, ook mijn focus III had er last van. Moest deze met afstandbediening vergrendelen en ontgrendelen omdat de keyless functie niet werkte
     
  12. Is een goede aanrader......Werkt perfect.
     
  13. ik zorg ervoor dat mijn deurrubbers altijd droog zijn, als je s'ochtends vertrekt dan smelt er altijd wel sneuuw of ijs van de auto en dit gaat vaak tussen de deuren zitten.
    als ik dan weer thuis ben dan haal ik een Microvezeldoekje langs alle rubbers van de deuren (je ziet dat ze nat zijn geworden van het smeltwater) en zo gaan mijn deuren dus niet vastvriezen.
     
  14. ppffff dat is waarschijnlijk wel de beste methode, maar ook gelijk het meeste werk! :)
    Als ik thuis kom uit m'n werk en het sneeuwt, ga ik niet met een doekje nog aan de gang.
    Ik heb de rubber ingespoten met WD40 (is ook overal goed voor) en dat gaat al jaren goed, ook op wintersport in Zwitserland.
    Nogmaals, met een doekje droog maken is de beste methode, maar inspuiten is het makkelijkst! :D
     
  15. Droogmaken is niet altijd voldoende heb ik gemerkt. Vorige week heeft het 's nachts geregend voor het ging vriezen en de druppels die op de rand van het rubber met de lak zaten waren bevroren waardoor de deur niet meer open wilde. Ook had ik last van water tussen de deurgreep en ook die wilde niet meer open, ff met de kont ertegenaan en dan issie zo ontdooit (de deurgreep).
     
  16. Ik heb dit probleem ook. Wasstraatje bezocht enige dagen terug en nu de vorst. Heb het al vaker gehad maar moet het nu eens oplossen. Waar spuit je het best de greep in?
     

Deel Deze Pagina