1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1 turbokits

Discussie in 'Sponsoring' gestart door fordron, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben benieuwd of dit 1.6 verhaal ook voor een focus mk2 opgaat
     
  2. Het is zeker te doen en ik laat je iets weten volgende week.

    grtn, Ron
     
  3. sorry over de kosten van de 2.5 dan.

    De mogelijkheden voor 1.6 nieuw en 1.6 nog nieuwer worden bekeken.
     
  4. Is prima hoor het wel :thumbs:
     
  5. Ik ben wel benieuwd of zo'n kit ook te bouwen is voor een Focus MK2 uit 2007 met 1.8 Duratec Flexifuel motor. Ik kan dus ook met E85 rijden.
     
  6. De fiesta ST Turbo kit zal er sterk op lijken.
    Wel interessant eigenlijk dat E85 kan je mooi de boost verhogen.

    Dus een kit "ja zeker" alleen even de software nog controleren.
    Ook deze auto heeft "drive by wire" throttle control dus net als de fiesta duizende safety's.
    Maar bij de Fiesta ST is me dat ook gelukt.:mrgreen:
     
  7. Wat doet een standaard turbokitje op een fiesta st eigenlijk , en wat kost zoiets.? Voor als ik ooit de loterij win haha
     
  8. Stage 1 is 210 pk en stage 2 240pk

    stage1 is 4050,- met all the right goodies maar ik ga hier ook maar een kit voor maken met merkloze onderdeeltjes.

    Ik hoop ook onder de 3000,- uit te komen.
     
  9. Als ik een beetje ga rekenen dan zou ik met Stage 1 en E85 zo rond de 185pk uitkomen. Dit is een toename van ca 45%.
     
  10. Ja hoor,dat kan wel kloppen.

    En als je er een intercooler bij zet (stage 2) dan kun je de boost 0,3 bar hoger zetten op benzine 98 octaan.

    Op E85 zou het nog hoger kunnen maar ik durf hier geen nummers te roepen want ik heb dit nog nooit getest.
     
  11. Hoi fordron, neem op fordpower.org.uk eens contact op met dave, die heeft een adres in china voor turbo's, kopie van garett, en vsr gebalanceerd, wel gt series vergelijkbaar, hij gebruikt t op zijn turbo technics minker ( sierra 2.9 twin turbo), en is er erg tevreden over.

    Ik had voor mijn 2.8 v6 overigens een puur goedkopere turbokit, inclusief zuigers e.d....
     
  12. Ga ik zeker doen.
    Soms is het echter als mensen china horen vinden ze het gelijk niets.
    Xr4 turbo ,erg mooi spul.
    Zelf gemonteerd?
     
  13. Zelf gemonteerd, ook zelf samengesteld, turbo is een t3 super 60 turbo, spoelt t snelst en heeft de beste einddruk.
    Spruitstuk en downpipe en crosspipe komen van de turbo technics kit voor een capri. Standaard heeft ie mfi, en daar is de kit voor ontworpen, en een extra module op de ontsteking, beetje achterhaald zeg maar. Ik heb een inlaat van een 2.8 efi (uit een scorpio 2.8), en de ecu en gaskleppen van een 2,9. Hierbij een extra module om de ontsteking (eeciv) te verlaten, en met twee extra injectors. Blok is 2.8, koppen en kruk ook, drijfstangen van een 2,9, net als de fabrieksnieuwe zuigers, om de compressie omlaag te halen. Custom bouten voor de krukas, komt een flinke plaat om de krukkappen op zijn plek te houden, das een zwak punt, zwaardere stoters (enkel nokkenasje, ik ben nog bezig voor beugels om de koppen in vorm te houden), en vrijwel alles in house assembled. Machinewerk aan het blok laat ik doen door een revisie bedrijf in de kop van nh, custom onderdelen komen van de verschillende fora in de uk, kop bewerkingen doe ik zelf.

    Remmen en onderstel van een vleugelcos, ik denk nog over abs, schijven achter ipv trommels, platensperr achter, pu bussen rondom, drie duims rvs uitlaat van voor naar achter...

    Durf ik wel mee naast een focus rs te staan, t wordt dan wel niet meer als 275 a 300 pk, maar hij zit net even wat knapper in het koppel, en, nu weet ik niet wat een focus rs weegt, maar als ie net zo veel weegt als mn 1.6 issie net even zwaarder als mn xr4i van 1985.

    Als de mensen erbij horen dat de vsr machines gewoon uit de uk komen en dus gewoon echt goed zijn, misschien helpt dat? Mij helpt de prijs vooral, nieuwe t3 is wel aan te komen voor een euro of 800, maar een vergelijkbare gt20, of zelfs een betere gt25 koop je in china nieuw en gebalanceerd voor minder dan 500 euro's, nogal een verschil!

    Timo
     
  14. Kijk hier gaat het nou allemaal om,teminste in mijn ogen.
    Ik vind zulke projecten prachtig.
    Motor zorgvuldig en met waarschijnlijk veel research en eigen inzicht opgebouwt.
    En al dit werk word beloond met een goede pk stijging en waarschijnlijk een brok koppel al heel vroeg in de toeren.
    Dit doet me denken aan een XR4 zelf bouw turbo een jaar of 15 geleden die menig cossie het nakijken gaf in de sprint.
    Ik geloof dat het een Ron(niet ik hoor) of Ton was die het ook allemaal zelf had gedaan.
    En ik weet het wel zeker dat deze auto een RS1 het nakijken geeft ook wetende dat die het allemaal met de voorwielen moet doen.
    Laat nou veel gewicht bij een sprint naar de achterbrug gaan en daar ligt een groot probleem.
    Nu kan er veel gedaan worden om dit probleem op te lossen maar achterwiel aandrijving is wat dat betreft moeilijk te kloppen.
    En Ja ook het gewicht he,mijn fiesta ST met toen nog 150pk weegt evenveel als een 92 escort RS 2000 en die had ook 150 pk.
    Zelfs de 0 tot 100 cijfers komen aardig bij elkaar in de buurt.
    Wat dat betreft worden de auto's alleen maar zwaarder en schuift het allemaal op.

    Ik ga eens zo'n turbo proberen bij mijn project escort cosworth (T34).
    Heb ik gelijk iets om te laten zien.
     
  15. Dat zal ron uit limburg zijn, maar, dat kan ook een xr4x4 geweest zijn. Motor wordt opgebouwd met speciale, niet regulier verkrijgbare engelse onderdelen, welke specifiek zijn ontworpen voor een 2,9 twin turbo, maa, aangezien het blok vrijwel hetzelfde is, gebruik ik ze voor mijn 2.8. Ik hoop dat het een snelle hufter wordt, maar je weet het maar niet! Misschien draait het na 1000 kilometer wel helemaalin elkaar!
     
  16. Is er al nieuws over het mk2 1.6 verhaal. ben erg benieuwd
     
  17. helaas nog geen defenitief nieuws maar er word aan gewerkt.
     
  18. Ron,

    Is er ook een optie voor een turbo op de ST170?
    of kom je dan gelijk in RS1 land, dat je beter zo'n turbo kunt plaatsen?
    motoren zijn geloof ik beiden duratec?

    Ik hoor het wel of je hier iets voor weet?
     
  19. Hoi Dennis,

    Daar is zeker iets voor.
    Ik heb daar zelfs basis mapping voor die ik kan gebruiken om verdere tuning op uit te bouwen.
    De motoren zijn allebei eigelijk zetec met kleine veranderingen.
    Ford noemt ze duratec om marketing redenen destijds ,zelfde als de zetec eerder zeta genoemt werd.
    De ST170 heeft waisted valve's(dunnere klepsteel) variabele kleptiming en stalen drijfstangen ten opzichte van de standaard 2 liter.
    Een turbo opbouwen is net als bij een standaard 2 liter prima te doen met als voordeel dat je al begint met een sterke basis(lees bij de zelfde boost meer pk/koppel)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina