1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1 turbokits

Discussie in 'Sponsoring' gestart door fordron, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Focus liefhebbers,

    Ik heb 2 turbokits te koop voor de Focus 1 2.0
    Ze zijn beide met intercooler en kunnen tot 11 psi

    verwacht een vermogenstoename van 50 tot 90% afhankelijk van de boost
    Kosten van de kit is 3200,- euro.

    voor inlichtingen ron@marron-performance.nl
     
  2. waar bestaat de kit uit? Misschien dat je het voor de compleetheid hier wil vermelden?
     
  3. de onderdelen

    Misschien wel een goed idee ja.

    Ik ga kijken of ik er wat foto's van kan maken voor de duidelijkheid.

    De kit heeft alles van A tot Z om van een standaard zetec focus een turbocharged focus te maken.

    Denk aan de turbo,pijpwerk,BOV,olie en water aan en afvoer,software flash,
    downpijp ect.
     
  4. dat is echt iets voor jou auto Niels (st130) :thumbs:

    gewoon op 0.5 bar laten draaien die turbo, dat kan de 2.0 zetec met gemak aan:D

    met 0.5 bar turbodruk icm. goede intercooler kom je zeker aan de 180 pk en een bak koppel waar je U tegen zegt!!
     
  5. :kwijl: dat is wel een erg gave update :kwijl:

    Hebben jullie geen proefkonijn nodig om te promoten? ;)
     
  6. Het is misschien wel een beetje OFF-Topic maar wil het toch even kwijt.

    Met deze kit is het niet af qua kosten, denk ook aan: versnellingsbak die dit koppel en vermogen aankan, aangepaste remmen, montage, evt. andere benzinepomp e.d.

    Een overweging om een :rs:1 aan te schaffen zal zeker gemaakt moeten worden. Dit is bewezen en betrouwbaar.

    Voor een Kitcar bv is dit wel weer leuk.:lol:
     
  7. de versnellingsbak van de 2.0 is een mtx75 en die wordt ook toegepast in de rs1
     
  8. En waarom aangepaste remmen? Als jij gewoon enigszins aan de maximale snelheid houdt.

    Of je nu met 180pk vanaf 140 in de ankers moet of met 130 pk, blijft ongeveer dezelfde massa die je moet afremmen.
     
  9. ik rij met 180pk geen 140 maar meer richting het maximale, waarom zou ik anders 180 pk willen :weetikniet:
     
  10. ben meer benieuwd welke turbo en ic er geleverd worden. Remmen zullen inderdaad aangepast moeten worden maar volgens mij ben je klaar met een ST170 conversie. De geschatte waarde van Michael zou een mooie vermogenswinst zijn, maar dan moet de auto ook aangeboden voor een herkeuring bij de RDW.

    De MTX75 is een dieselbak, dus die zou het koppel aan moeten kunnen. Eventueel herzien met een quaiffe sperdif voor extra controle?
     
  11. Het zou wel harstikke gaaf zijn natuurlijk!. Persoonlijk zou ik eerder een RS1 overwegen, stukje wegligging komt ook wel kijken bij 180 pk denk ik. Net duur zat voor een geintje.
     
  12. O ja de turbo is een GT28R van garret.
    Gekogel lagert dus snelle spoolup.

    En iemand nodig voor promotie?
    Zal er eens over denken hoe dat in zijn werk móet gaan.
    Je bedoelt korting misschien? En dan?
     
  13. ...reclame voor het bedrijf op de auto?:dance:
     
  14. wie o wie?

    wie o wie toont de ballen om 3200 euri uit te geven voor serieuze vermogenswinst?:dance:

    en RS1 overwegen is te makkelijk..... veel leuker om een standaard 2.0 om te bouwen:D
     
  15. haha is wat voor jou Michael! van TDCI naar 2.0 benzine swap!:mrgreen:

    het blijft niet bij 3200; het spulletje moet er ook nog in + remmerij...
     
  16. nja, ik ben al bezig met een complete engine swap naar 2.0 tdci;)

    komt ook een hoop bij kijken;) laten we zeggen dat ik nu al ruim dit setje had kunnen kopen met een 2.0i blok erbij als ik kijk naar wat ik voor de 2.0tdci heb uitgegeven.

    en dan komt er voor mijn project nog wel een mille bij;)

    dussss, wie o wie?:mrgreen:
     
  17. Ron, is de set hetzelfde als die je aanbied voor de Fiesta ST150?
     
  18. Niet echt het enige wat hetzelfde is is de turbo die ik gebruik voor stage 1 en 2 voor de fiesta ST.

    de intercooler is groter en de Focus 1 gaat uit van een mafsensor in plaats van een map sensor zoals de fiesta.

    hierdoor is de BOV ook anders.

    enzovoort.

    Ik geloof trouwens dat ik weer een nieuwe set moet bouwen,deze 2 gaan naar duitsland misschien.
     
  19. Jammer dat dit niet leverbaar is voor de 1.6 zetec versies...:nocheer:
     
  20. Damn als ik het geld had zou ik dit wel eens willen proberen. Heb nu eerst andere dingen waar het geld naar toe moet:dance:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina