1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 Focus 1.6 start slecht

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Kentekenplaat, 11 jul 2018.

  1. Mijn Focus 1.6 uit 2002 start slecht. Het is net of hij te veel brandstof krijgt, je ruikt het namelijk ook. Na het aanslaan loopt hij dan heel even te langzaam (voor een koude motor), daarna gaat het goed. Hij loopt verder normaal, hij trekt ook prima en hij verbruikt ook niet extreem veel.


    Is hij heel even uit geweest of daalt de buitentemperatuur onder het vriespunt, dan start hij in een keer.

    Ik heb de carterventilatie al vervangen en hij heeft ook al een grote beurt gehad. Ik tank premium benzine en het olieverbruik is ong. 1 op 6500km. De auto heeft ruim 191000 km gereden.

    Heeft iemand hier een idee?
     
  2. als ik het zo lees heb je alleen last van met starten en stationaair draaien.
    heb je stationaair gasklep regelaar al schoon gemaakt. dan direct ook gasklep zelf ff schoonmaken. door vervuiling kan dit dan wel eens helpen. als toerental daarna 1500rpm stationaair is geen probleem deze past zichzelf aan en zal na 100km beter zijn.
     
  3. Stationair heb ik alleen last als hij net is aangeslagen en koud is. Hij gaat niet uit zichzelf met verhoogd toerental draaien, pas als ik het gaspedaal aantik doet hij dat wel.
     
  4. dan zou ik beginnen met stationaair regelklep ff te reinigen


    dan zal toerental wel hoger liggen stationaair maar ter zijde tijd zal deze beter en beter terug komen, naar juiste niveau
     
  5. Ik ga zondag even met de auto aan de gang. Is het los maken van de gaskabel een beetje te doen? Want dat zie ik niet in de filmpjes terug.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  6. dat is zeer makkelijk. meestal zit aan de kabel een hamer. je moet dan de klep handmatig open douwen en dan kan je de hamer draaien, dan kun je eenvoudig deze eruit halen.
    als je remkabel van een fiets los hebt gemaakt vroeger dan weet je ook hoe de gasklep werkt, is namelijk hetzelfde.
     
    Kentekenplaat vindt dit leuk.
  7. Ik ben bezig geweest, hij is wat schoner en ik heb en passant de gaskleppositiesensor gesloopt. Nu vind ik op internet heel vewl verschillende merken. Maakt het nog uit welke ik koop?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  8. Nee zolang type goed is, dan zal het goed zijn.
    Tuurlijk ene merk heeft beter kwaliteit, maar dat is met alles
     
  9. Nou, alles gefixt, maar hij start nog steeds slecht. Ik zit zelf te denken aan een nadruppende injector, anders zou ik het niet weten.
     
  10. Het stationair toerental gaat nu wel omhoog trouwens dus er zit iets van progressie in.
     
  11. Toerental zou in loop der tijd rustig terug zakken en dan na starten op 700-800rpm terrecht komen

    Zit er geen temperatuursensor of zo in die de inlaatlucht meet te vervellen.
    Dit omdat onder vriespunt de motor rijker zal lopen dan bij warm weer.
    Het even slecht lopen en dan beter kan komen omdat hij zich nog aanpast.

    Als je hem afzet en direct start gebruikt hij veel van zijn waardes die opgeslagen zijn net bij het afzetten van motor.

    Je zal je sensoren moeten uitlezen om het juist te weten. Zien waar de fout zit
     
  12. Doet je buitentemperatuurmeter het wel goed?
     
  13. Ja

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina