1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1.5 ecoboost motorschade..

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door krabappel2548, 21 sep 2020.

  1. Tuurlijk. Geloof je het zelf?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    M.Blaak, Fred en McGyver vinden dit leuk.
  2. Ik denk dat er ter dele een waarheid aan kan zitten (overheid/milieu)

    grote auto+kleine motor= veel vermogen
    En op papier een lage uitstoot tov een grote auto met grotere motor voor hetzelfde vermogen
     
  3. Als je puur naar het mengsel kijkt geldt nog steeds "warm" =arm. Als een verbrandingsmotor wat rijker afgesteld staat doet dat goed aan de levensduur. Het moet allemaal zo zuinig mogelijk en dat komt niet altijd de levensduur ten goede.
     
  4. Hmmm ik denk dat ik toch maar E98 E100 ga tanken, en alleen E95 ga tanken als het echt niet anders kan.
     
  5. De downsize motoren draaien in de praktijk vaak erg rijk om de temperatuur in de verbrandingskamers te verlagen.
    Dat wordt hier ook mooi uitgelegd:
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  6. Ik heb net telefoon gehad van de garage. Dus het probleem is exact hetzelfde als de 1ste keer:
    Ik heb gevraagd om de stukken te zien, en ik ga foto's krijgen toegestuurd.

    Het probleem wordt onder garantie opgelost (we hadden extra garantie genomen, 7j of 100.000km), maar er zijn geen stukken op voorraad, geen losse stukken, maar ook geen onderblokken, cilinderkoppen of whatever... Dit toont volgens mij nog maar eens aan dat dit toch wel een groter probleem is dan Ford wil toegeven, aangezien ze zelfs geen enkele voorraad meer aan de desbetreffende stukken hebben.
     
  7. dat zet je wel aan het denken :think:
     
  8. @Kees37 , ik denk dat het niet zo gek is wat trucker daar aangaf.
    Denk dat Ford niet uit eigen beweging is gekomen met het downsizen.
    Evenals alle andere merken overigens.
     
  9. het is wel makkelijk om maar gelijk met het vingertje te gaan wijzen.
    natuurlijk worden autofabrikanten gedwongen om de uitstoot te verminderen maar ze kunnen met z'n allen ook een vuist maken en zeggen dat gedegen onderzoek en testen langer op zich laat wachten.
    en er zijn ook gewoon nog 5, 6 en 8 cilinder auto's te koop hoor maar daar willen we niet teveel geld aan uitgeven......
    overheden leggen de regels op, autofabrikanten voelen zich gedwongen omdat ze anders niks verkopen en de consument wil het liefst zo min mogelijk betalen.
    dus uiteindelijk roepen we dit over onszelf af of je moet je portemonnee trekken ;)
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  10. Of het niet op voorraad zijn van onderdelen direct aangeeft dat er een groot probleem is hoeft niet direct zo te zijn natuurlijk.

    Op het Russische forum dat gelinkt werd staat wel genoeg maar je hoort niet extreem veel over problemen met de 1.5 Ecoboost in Nederland.

    Het is in ieder geval wel iets om heel goed in de gaten te houden.

    Wij hebben nog 1 jaar garantie dus maar eens zien wat we daarna gaan doen.
     
  11. Nou ik denk niet dat we dit over ons zelf afroepen.
    Zoals je zelf al aangaf leggen de overheden die regels op.
    Uiteraard kun je nog steeds een V8 aanschaffen maar dan word je wel stevig gen##id, uiteraard door diezelfde overheid.
     
  12. Ga er in ieder geval maar van uit als er structureel wat fout zit, Ford dit bij uitzondering zal toegeven.
    Laatst een stuk gelezen over de powershift bakken, wordt je niet vrolijk van.

    Ik denk eerder dat het nieuwe rijden in erg lage toeren de oorzaak is , TS heeft een automaat, die draait zo laag mogelijk in toeren.
    Evenals rijden op de schakelindicator, die wil naar 6 bij 50 km uur... 1700 tpm, en dan gewoon doortrekken max koppel bij 1800 tpm lekkerrrrr
    Moet je op de fiets eens proberen, in de hoogste versnelling weg bij stoplicht, dan gaan je knieën ook kapot, je blok ook.

    En dan zijn er tuners die het max aan koppel rond de 2000 loslaten, rijd wel lekker, maar die knieën
    .
    Het nieuwe rijden maakt veel kapot. ben je op 10k km 100 euro minder kwijt aan brandstof( vaak ook nog de goedkoopste zooi erin), maar wel je blok van <3000 euro na de kloten, net wat je wil.
    De dealer is er goed mee.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  13. Bij ons schakelt de automaat niet extreem vroeg maar we letten er wel op.
    Met de caravan er achter altijd in 'S' rijden anders wil hij bij 80 naar 6 en draait de motor net 1500tpm. In S blijft hij dan netjes in 5 hangen.
    Bij een helling schakelen we altijd even handmatig een tandje terug.

    Bij accelereren zit hij altijd tussen de 2000 en 3000 tpm bij ons, we hebben de bak al een beetje 'geleerd' niet te snel te schakelen.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  14. Helaas maar waar: er is wel degelijk druk op de autofabrikant. EU geeft gewoon een dikke boete als er te veel "vervuilende" auto's worden verkocht. Laatst kwam ook voorbij dat VW er alles aan doet om nog zoveel mogelijk van de nieuwe ID.3 te leveren dit jaar zodat ze aan de cijfers voldoen. Stukje van de NOS:

    "De gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's die in Europa worden verkocht, is volgens nieuwe Europese regels nog te hoog. Als er niets verandert, moeten autofabrikanten aan het eind van het jaar miljardenboetes betalen. Ook in Nederland is de gemiddelde uitstoot nog te hoog."

    https://nos.nl/artikel/2318563-nog-niet-genoeg-schone-auto-s-verkocht-forse-boetes-dreigen-voor-automakers.html

    Greetz Emiel
     
  15. in Brussel roepen, dit moet, dat moet en zo niet betalen....maar met die boetes is het milieu ook niet geholpen.
     
    TWA vindt dit leuk.
  16. Volgens mij dwalen we een beetje af :ontopic:
     
  17. Ja, het kan natuurlijk ook een andere reden zijn waarom er geen onderdelen op voorraad zijn, maar het zet je idd wel aan het denken :)

    Wij hebben ook de powershift, maar ben ook daar eigenlijk niet zo tevreden van, schakelt idd vroeg, schakelt traag en koppeling lijkt wel altijd als een gek te slippen als je naar die toerenteller kijkt.

    We hebben ford family korting, dat was de reden waarom we deze focus hadden gekocht. Maar ik twijfel nu eerlijk gezegd om niet gewoon een 2dehands A4, of 3 reeks ofzo te gaan kopen. Maarja uiteindelijk moet je altijd geluk hebben met eender welke auto denk ik. Ik vind het nieuwe model ook wel mooi, maar ben alleen wat ouderwets op dat gebied (maar 28j oud nochtans) en niet zo'n fan van dat downsizen met 3-cilinders :D
     
  18. Ja, maar vind je er zelf van dan? Makkelijk om bepaalde comments 'leuk' te vinden en andere comments op een dergelijke manier af te doen.:roll:
     
  19. Aan de 1.5 Ecoboost zit geen powershift. Hij is voorzien van de 6F35 automaat met koppelomvormer.
    Het is misschien niet de meest verfijnde automaat maar hij schakelt comfortabel en ook met caravan er achter geeft hij geen krimp.
    Je moet alleen bij de 6F35 ongeveer elke 50.000km de olie laten vervangen en vooral niet laten flushen. Als olie alleen de Motorcraft Mercon LV gebruiken, op andere olie ook al voldoet deze aan de specificaties doet deze bak het niet zo best.
     
  20. #40 mario75, 23 sep 2020
    Laatst bewerkt: 23 sep 2020
    denk dat zoiets isoleerde gevallen zijn. Hoe komt dat sommige 1.5l 4 pitter motoren deze probleem vertonen, wie weet. Bouw serie niet goed? Rijstijl ? Slecht material / afgewerkte ventielen? Hoe dan ook, dit is de eerste keer dat ik zoiets tegen kom in grote ford forums. Heb van alles gelezen, koeling problemen, geschuurde of kromme blokken, kapotte koppakking, opgeloste distributie riemen door achterstallig / verkeerde olie maar dit is weer nieuw. Hopelijk wordt dit geen euvel voor deze motor
     

Deel Deze Pagina