1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Flinke Tik in motorblok na wegvallen oliedruk.

Discussie in 'Exterieur' gestart door Robbert Kers, 27 dec 2021.

  1. Goedemiddag allemaal,

    Mijn focus staat al een paar weken bij de dealer (drukte en zieken) na dat er het olielampje gecombineerd met motor management lampje je ging branden op dashboard onderweg na werk. auto heeft er een kleine 250 meter me gereden om naar pech haven te komen en is gestart door sleepdienst om hem op oprij wagen te zetten en door de anwb om te horen wat er was en waarschijnlijk weer bij dealer om weer te horen wat er aan de hand was.

    Nu leek het allemaal mee te vallen. Aanzuig buis was alleen verstopt maar nog helemaal intact en dealer adviseerde om een distributieriem te ver vervangen met alles wat daar bij komt om herhaling te voorkomen.
    Afgelopen vrijdag was hij (klaar) weer in elkaar maar nu zit er een een flinke tik in het blok en word er geadviseerd om de hele motor te vervangen.

    Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft??
    En is motor vervangen wel echt nodig???


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Motor heeft zonder olie gedraaid dus zal er waarschijnlijk een drijfstanglager uit liggen en nog wel andere lagers.
     
  3. drijfstang lager stuk. Wat een prutsers, distributieriem vervangen omdat er een tik inzit. Dan ben je als garagebedrijf ongeschikt.
     
  4. Wel een goede garage olieaanzuigbuis verstopt maar wel intact :worship:
     
  5. Dealer vermelde dat het vaker gebeurd en dat het zonder gevolgen vaak na het reinigen van de pomp hij het gewoon weer zou doen en gezien ze het wel eens erger hebben gezien en het bij mij wel mee viel adviseerde ze enkel de riem te vervangen om herhaling te verkomen.

    Ik kan me idd voorstellen dat er lagers stuk draaien zonder de olie. Maar gezien het advies heb ik de riem laten vervangen. En dus al veel kosten gemaakt.
    Nu denken ze 3 dagen werk te hebben om een2 hands motor te plaatsen en de nieuwe riem en alle componenten te monteren. Ze wisten nog niet wat een motor zou kosten gezien ze er niet 1 konden vinden.

    Ik heb de auto net een jaar.
    de airco doet het ook niet meer ondanks 2 keer vullen (Kwikfit)
    En Er bladert lak van het rechter achterspatscherm af tot aan het metaal.

    Ik vraag me af of het nog wel de moeite is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Airco laten vullen is leuk maar ze moeten wel kijken naar wat het probleem is.
    Kwik-Flut is nou niet het juiste adres daarvoor.
    Het kan al zoiets simpels zijn als lekke ventielen bij de aansluitpunten voor het airco apparaat van de garage. Veel garages vervangen de inserts van de ventielen niet eens (verkeerde zuinigheid).
     
  7. Van onder af de drijfstanglagers vervangen misschien heb je geluk dat dat het enige is.
     
  8. 2A
    Rhenoy heeft motoren op voorraad. Pas nog een gereviseerde gekocht.
     
  9. We gaan dit proberen bedankt voor je reactie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Bertus 7 vindt dit leuk.
  10. #10 Robbert Kers, 7 feb 2022
    Laatst bewerkt: 7 feb 2022
    De Dealer waar hij stond had geen expertise meer in huis sinds het dealerschap per januari was verhuist naar een andere. De nieuwe dealer was niet zo happig op het vervangen van de drijfstang lagers gezien hij waarschijnlijk meer schade heeft opgelopen dan alleen dat.
    Heb een auto ambulance geregeld en hem thuis in de garage gezet. Ga het zelf maar eens proberen.
    Thuis de kap open getrokken en ff de boel goed bekeken. [​IMG]
    [​IMG]


    Er zit nog van alles los, steker dynamo gesloopt en er is een uitlaatbout afgebroken in de turbo [emoji2959].


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk in
     
  11. en? ga je dit zelf fixen?
     
  12. Als ik de onderdelen kan vinden en alle aanhaal momenten. Dan wel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Wat een manier om een auto terug te geven zeg.. Maargoed, succes met je klus.
     
  14. Ff een update.
    Wegens tijd gebrek nog steeds druk bezig met mijn focus. Hier de foto’s van de drijfstang lagerschalen in volgorde voorop 1e cilinder.[​IMG]

    Helaas is de krukas ook ingesleten en is de krukas en drijfstang bij cilinder 2 zwart uitgeslagen, goed warm geworden dus.
    [​IMG]

    [​IMG]



    toch nieuwe lagers + een lager met een overmaat van 0,025 geplaatst gezien ik deze al in huis had gehaald. Het getik was na de dat er olie druk was verdwenen bij stationair toerental helaas bij een verhoogt toerental kwamen er weer andere onplaatsbare geluiden.
    en heb besloten er maar mee te stoppen.
    En opzoek te gaan naar een andere auto

    Na diverse bezichtiging van andere auto’s en er steeds op uitkomend dat ik €1000 voor mijn focus kreeg en ik er kort geleden €1200 in heb gestopt voor een distributieriem bij dealer en ik hem nog maar een jaar heb.(inmiddels 1,5) heb ik besloten om er maar een nieuwe motor in te bouwen. Deze is gister bezorgd [​IMG]
    Nu nog de Aanhaalmoment om alles weer vast te zetten is hier iemand die deze Misschien heeft??


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Bertus 7 en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina