1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Firezone stopt met 102 competition benzine

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rykers, 28 aug 2019.

  1. Via Facebook laat Firezone weten dat "wegens aangepaste wetgeving" de verkoop van 102 competition gaat stoppen per 1 oktober.
    Ik ben benieuwd welke wetgeving dat is.
     
  2. enigste wetgeving die ik ken is de B0 en B5 en b10
    ehh dat is diesel stomme nep geleerde die het niet logisch doen. overal is b benzine en d diesel
    bedoel dus E0 E5 E10.
    102 wordt volgens mij al snel E0 en euro98 is E5 vaak. Hierdoor is euro95 vaak E10.

    mogelijk dat nieuwe wetgeving alleen E5 en E10 toestaan. hierdoor moet er dus ethenol erbij. Mogelijk dat dan geen 102 meer kan zijn maar te dicht tegen euro98 aankomt. Waardoor logistiek gezien en voor de klant gezien er geen echte profijt meer uit gehaald kan worden.

    edit:
    https://competition102.com/ op eigen site zeggen ze zelf dat wettelijk elk E10 moet aanbieden.
     
  3. Elk tankstation moet op de helft van de tappunten E10 aanbieden.
    Wat de meeste tankstations dan zullen gaan doen is de 98 als E5 aan gaan bieden en dan de bestaande 95 pompen om gaan zetten naar E10.
     
  4. Mooi ••• dan, mijn auto rijdt er zo lekker op.
     
  5. Is dat al niet volledig doorgevoerd? Hoeft trouwens niks aan te worden omgezet, de brandstof blijft hetzelfde....alleen de naam wijzigd. Hier in de regio staat overal gewoon beide vermeld, de oude naam en het nieuwe E5 / E10
     
  6. Ik zie nog genoeg stations zonder E10. Langs de snelweg heb ik bij Shell bijvoorbeeld nog weinig E10 gezien.
     
  7. of je nou 102 of 98 tankt maakt eigenlijk zo weinig uit... aldus de BR performance mensen :)

    Gewoon BP ultimate tanken :) scheelt weer in money...
     
  8. Elke tankstation heeft al voor hakv jaar e5 of e10 sticker bij de bestaande naam die ze al hanteren.
    Het moet op de tabkpistool op staan.

    Sommige tankstations bieden euro98 euro95 en E10 aan. Vroeger was E10 echt een apart iets. Maar euro95 is eigenlijk E5. Echter door meer procent ethenol kun je het E10 noemen.

    Het is wel krom. De autofabrikant maakt een motor om aan de nieuwste eisen te voldoen. En de overheid verplicht verkoop van slechte brandstof.
    Althans E10 keer gereden maar de motor vindt jet niet fijn. Rijdt het fijnst met euro98
     

Deel Deze Pagina