1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fase 2 angel eye's monteren op een fase 1

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door aokalter, 25 feb 2008.

  1. Hierbij een duidelijke howto om fase 2 angel eye's te monteren op een focus fase 1 doormiddel van deze howto te monteren.
    Ik maak gebruik van een methode waarbij het mogelijk is om de orginele stekker eventueel makkelijk terug te monteren d.m.v. platte auto stekkers.

    BENODIGDHEDEN:

    * Koplamp stekkers voor fase 2 :
    2 x 1J0 973 735 (VW Dealer in de buurt) a € 5,90 euro p/st.

    * Kabels voor de stekkers :
    10 x 000 979 133 (VW Dealer in buurt ) a € 1,80 p/st.

    * Platte auto stekkers :
    1 x 804983 (Conrad.nl) a 5,25 p/doosje.

    * Krimpkousen met binnenlaag van smeltlijm voor vloeistofdichte isolatie.
    1 x 532525 (Conrad.nl) a 3,07 p/meter
    1 x 532533 (Conrad.nl) a 4,09 p/meter

    * lange (niet te grote) platbek tang
    * striptang en een kniptang
    * Soldeerbout en wat soldeertin
    * Aansluit schema voor de aansluiting

    OPMERKINGEN :
    Ik heb de knipperlichten nog niet aangesloten, dit doe ik op een later tijdstip (pin3).

    [AANSLUITSCHEMA]
    [​IMG]

    [STEKKER / KABELS]
    [​IMG]

    - Begin eerst met het rustig bekijken van de aansluitschema.
    - Kijk hoeveel kabel je nodig hebt om bij de bekabeling van de auto te komen,
    -- ik had genoeg met de helft van 1 kabel die ik bij de VW Dealer heb gekocht.
    -- dus je kunt wanneer je 5 kabels haalt, er 10 aansluiting van maken.

    [FOTO1]
    [​IMG]

    - De mannetjes variant van de platte auto stekkers heb ik gemonteerd aan de verloopbekabeling (zie foto 1).

    - Schuif een stukje krimpkous van artikel (532525 a krimpkous 3/1) over de kabel (belangrijk!!)
    - Strip eerst een klein stukje af van de gele kabel zodat het koper de stekker goed raakt.(zie foto 1)
    - Knijp vervolgens de stekker aan de kabel, doe dit met enige kracht maar ook met beleid.(zie foto 1)
    - Daarna heb ik met een soldeerbout en een beetje tin de verbinding nog eens extra versterkt.(zie foto 1)

    OPMERKING : Ik heb de 2 massa verbindingen op 1 mannetjes stekker gemonteerd (pin 6/7).

    - Controleer de verbinding even met een multimeter (ohm meter met signaal) of je het goed hebt gedaan.

    [FOTO2]
    [​IMG]

    - Schuif vervolgens de krimpkous over het verbindingsgedeelte van stekker.(zie foto 2)
    - Verwarm de krimpkous even boven het gasfornuis of een aansteker iets dat vuur produceert.
    - Hiermee is de verbinding goed geisoleert tegen invloeden doordat er een smeltlijm erbij inzit.(zie foto 2)

    [EIND RESULTAAT]
    [​IMG]

    - Verwijder de oude orginele koplamp van de Focus fase 1, door de 3 moer los te draaien (2x boven, 1 onder bij de bumper).
    - Knip de bedrading door, maar zorg wel voor dat je wat kabellengte overhoud dat je aan de orginele stekker laat zitten.
    -- Hieraan kun je straks weer een stekker monteren dat je vervolgens kun aansluiten op de orginele kabelboom.

    [FOTO3]
    [​IMG]

    - De vrouwtjes variant van de platte auto stekkers heb ik gemonteerd aan de kabelboom van de auto (zie foto 3).
    - Schuif een stukje krimpkous van artikel (532525 a krimpkous 3/1) over de kabel (belangrijk!!)
    - Strip een klein stukje af van de kabels zodat het koper de stekker goed raakt.(zie foto 3)
    - Knijp vervolgens de stekker aan de kabel, doe dit met enige kracht maar ook met beleid.(zie foto 3)
    - Daarna heb ik met een soldeerbout en een beetje tin de verbinding nog eens extra versterkt.(zie foto 3)

    [FOTO4]
    [​IMG]

    - Knip een stukje van de krimpkous af en schuif deze alvorens je stekkers met elkaar gaat verbinden over elke kabel van de verloop kabels, artikel (532533 a krimpkous 6/2).(zie foto 4)
    - Schuif de connectoren aan elkaar totdat je een kleine "klik" hoort.(zie foto 4)
    - Schuif vervolgens het stukje krimpkous over de connector (zie foto 4)

    [CONTROLEER AANSLUITINGEN]
    [​IMG]

    - Monteer de lamp even zodat je de aansluitingen kunt testen, wanneer het niet klopt (wat ik me niet kan voorstellen) kun je de stekkers nog anders aansluiten.
    - Wanneer alles klopt verwarm de krimpkous even d.m.v een aansteker of iets dat vuur produceert.
    - Hiermee is de verbinding goed geisoleert tegen invloeden doordat er een smeltlijm erbij inzit.(zie foto 4)
    - Pak de kabels in totaliteit ook nog even in met isolatietape en klaar!.

    - Nu kun je de ander lamp in de dezelfde volgorde monteren.
    - Wanneer je alles klaar hebt, ga niet zelf klooien met het afstellen, maar rijd even naar een garage in de buurt, die hebben daar aparatuur voor!
     
  2. Duidelijk uitleg man, complimenten !!!!
     
  3. ik zou zelf alleen de contrastekkers gebruike van de oude koplampen of van de sloop, hoef je ook niet te knippen in de kabbelboom van de auto.

    vind ik namelijk beetje link, vooral als je weer eens een oude lamp terug wilt plaatsen :wink:
     
  4. nou dat hoeft niet want je kunt op de zelfde manier ook de orginele stekkers deze weer aan de orginele kabelboom klikken zoals op de foto 'eind resultaat',
    maar als ik het eerder had geweten dat men ook ergens contrastekkers kan krijgen had het wel gescheelt 8) .

    Ik begrijp dat het niet de beste optie is maar ik probeer hier uitleggen wat een optie kan zijn en als er betere zijn GRAAG!!! :lol:
     
  5. Maar bij jouw auto fase 1 zit dus de knipperlicht in de bumper, maar nu bij de angel eyes die je in je wagen heb gezet zitten ze ook in de koplamp (fase 2) heb je die nou ook aangesloten ?

    Want ik ga dit ook doen maar ga dus ook me knipperlicht doorverbinden vanaf me bumper naar me angel eyes.
     
  6. ik heb ook angel eyes in mijn focus 1 '99, met normaal en grootlicht gescheiden..... ik kan hieruit opmaken dat ik ook gewoon fase 2 lampen in mijn auto kan monteren?

    (ben namelijk niet tevreden met het lichtbeeld, en ik vind fase 2 lampen toch wat chiquer staan)
     
  7. Nee... dat kan je niet Bas...
    Ligt aan de stekker welke stekkeraansluiting er momenteel aan je kabelboom zit...
    Vierkant = fase 1 stekker
    Ovaal = Fase 2 stekker

    Overigens wel natuurlijk te veranderen! :idea:
     
  8. Edit Hunter :censored: :lol: <-- edit bas, sorry :lol: :lol:

    nee geintje... dus in principe moet ik het redden door de vierkante stekker te vervangen door een ovale??
     
  9. Waar zijn die contrastekkers te koop dan?
    Of moet je die zelf maken?

    Ik hoor het graag van jullie.

    Mvg,
    Bregt
     
  10. lees 1e bericht :wink: vw dealer

    ik had het geluk dat iemand bij de ford dealer ook zoiets wilde proberen en al stekkers had liggen thuis, die heb ik van m overgenomen.

    voor de stekker zelf hoef je niet naar de ford dealer te bellen is mijn ervaring, ze vinden de stekkers niet in het systeem :wink: (5 dealers gebeld)
     
  11. als het goed is kan ik deze week een keer mn angel eyes ophalen, ook fase 2.. heb zelf fase 1, dus ik ga zelf eerst ff kijken of het lukt, anders ga ik met mach 3 naar de garage en dan fixen hun het maar..

    maar thx voor de uitleg
     
  12. ik heb met hulp van deze handleiding fase 2 origineel in mijn fase 1 gemonteerd

    koplampverstelling uit mijn fase 1 lampen doet het ook prima, de 2 massa's in elk stekkerblok zitten bij mij gewoon bij elkaar, hoeft niet apart daarvoor

    de knipperlichten heb ik in de lampen werkend gekregen door simpelweg de plusdraad uit de bumperknipperlichten te halen en in stekkerpositie 3 te doen

    massadraad uit de bumperknipperlichten halen en overzetten is niet per se nodig, maar kan ook

    ik weet niet of het toevoegende info is, maar ik zet het er maar bij :wink:
     
    bgjbrok vindt dit leuk.
  13. Ik heb ze eindelijk binnen gekregen gister na anderhalf maand wachten.
    Probeerde mn angel eyes gister aan te sluiten, maar stuitte op een aantal probleempjes.

    Nu is het zo dat op mn nieuwe lampen zo`n vierkante stekker aanzit en ik deze meteen aan mn auto kan aanklikken. Dit heb ik geprobeerd en het werkte meteen, dimlicht, grootlicht alles.

    Dat was dus goed. Nu zitten er aan de lamp nog een plus en een min kabel, deze zijn voor de knipperlicht. Ik begrijp dus dat ik deze gewoon vanaf mn knipperlichten in de bumper door kan lussen en dat ze dan werken.

    Nu zitten er nog 6 (3min en 3plus) draden aan de lamp. Deze zijn voor de lichtgevende ringen. Iemand enig idee waar ik deze moet aansluiten??? Volgens mij moeten ze gaan branden als je dimlicht aan hebt staan of heb ik het nou verkeerd??

    Nu nog wat vaags, ik krijg mn oude lampen er niet uit, heb de 3 boutjes los gedraaid (2 bovenop, en 1 onder waar je eerst jezelf 3 keer moet voor dubbelvouwen).Alleen nu wil ik de lamp eruit trekken alleen hij blokkeerd overal, bij de zijkant van de auto zegmaar, en bij de grill. Moet ik nu de grill eruit halen of is er ook een ander manier.

    Ik heb een focus mk1 fase1
     
  14. de grill moet je er idd uithalen. Dan kun je de koplampen er eigenlijk zo uit halen. Je hebt wel de goede boutjes van de lamp losgedraaid? Met name aan de onderkant, kun je je nog wel eens vergissen.

    Succes.
     
  15. ja ik heb de goeie boutjes losgedraaid, het is dus alleen de grill die ervoor zit. Ik ga even aankloten en dan lukt het vast wel. Nu alleen nog die kabeltjes van de ringen, daar weet ik niet van hoe ik ze moet aansluiten
     
  16. Hoorde gister van een collega van me dat ik die draden van de ringen aan moet sluiten op het stadslicht. Klopt dat?? Het zijn wel 3+ en 3- draden dus 6 stuks wat ik dan in dat stekkertje zou moeten vrotten. Gaat niet helemaal werken denk ik
     
  17. Is er nu echt zo veel verschil tussen fase 1 en fase 2?
    Ikzelf heb fase 1,nu staan veel angel eyes te koop,wil graag zwarte,de een staat van bouwjaar 98-01 en daarna weer andere vanaf bouwjaar 01.Nu is mijn auto uit 2001 rara welke moet ik nu nemen.Op cargoods.nl staan bij beiden dezelfde foto? :? :?
     
  18. welkom op het forum! je kan onderandere aan je knipperlichten zien of je een fase1 of fase 2 hebt. Bij een fase 1 zitten de knipperlichten in de bumper, bij een fase 2 zitten die in de koplampen verwerkt (is al regelmatig vermeld op het forum, ff zoeken ;-) )
    Er zijn nog wat verschillen meer, maar dit is de makkelijkst herkenbare.
    We zouden het ook wel leuk vinden als je jezelf ff voorsteld in onze voorsteltopic :D
     
  19. Aansluiting (stekker) van de verlichting is inderdaad anders.
    Dit heeft te maken met het feit dat de fase 1 focus een H4 fitting heeft en de facelift een H7.
     
  20. Hebben jullie de gewone koplampen(stekkers) aangesloten of een xenon ombouwkit er in.Ik wil nl geen xenon ombouwkit gaan gebruiken maar vanuit de standaard koplamp ombouwen naar angel eyes fase 2.
    :?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina