1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaring motorblok 1.0 ecoboost 125pk

Discussie in 'Performance' gestart door Steppa87, 25 feb 2019.

  1. Heb recent 2 thermostaten vervangen bij 1.0 fiesta's (2014 en 2015 bouwjaar), beide gingen al iets open bij zo'n 50 graden.
    Resultaat was dat de normale bedrijfstemperatuur niet bereikt werd onder een buitentemperatuur van ongeveer 10 graden.

    Compleet thermostaathuis inclusief drukklep, thermostaat en temperatuursensor was slechts 12 euro duurder dan en losse thermostaat.

    Verder komt het heel soms voor dat er een haarscheurtje in het plastic kleppendeksel zit.
    Resultaat is dat er op onverklaarbare plekken bovenop de motor natte plekken te vinden zijn.
    Vervanging moet je rekenen op 200 euro voor het deksel+pakking alleen.

    Bovenstaand samen met het koelvloeistof-o-ring verhaal is niet heel erg grappig (het helpt niet zeg maar)
    Dat O-ring verhaal is pas opgelost in productie vanaf begin 2015 (even uit mijn hoofd).

    Verder redelijk betrouwbare motoren, maar de juiste olie is ernstig van belang! De distributieriem loopt in de olie!
     
  2. Behalve bij de MK4, daar is het een ketting.
     
  3. Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Weet iemand of een Focus MK3.2 2017 een betere slang heeft?
     
  4. Zover ik weet zijn ze vernieuwd
     
  5. Dat zal mooi zijn, dan hoef ik mij geen zorgen te maken :mrgreen:
     
  6. Nee idd.
     
    Thiemo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina