1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Ebuzz de Ford Focus 1.5 ecoboost

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Ebuzz, 25 mrt 2019.

  1. 182pk software zit erop
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  2. Nou..
    Was totaal niet de bedoeling geweest om dit aan te schaffen maar ik heb me zelf toch verwent met een K&N intake

    @Leon Focus vertelde me dat de K&N filter kit leuk effect had op de 1.5 ecoboost. Gelijk heeft hij ook want de auto reageert nu veel directer op het gaspedaal. Dit allemaal is mijn first impression.

    Hoog in de toeren nog niet geklommen maar onderin duidelijk meer koppel, hoe het kan?

    Geluid valt mee. Aanwezig maar niet luid. Zal er een video van maken binnenkort.
    Misschien met het kapje open meer geluid maar dat probeer ik later wel een x.

    En nu de fotos

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  3. Wat een mooie focus en die velgen staan hem erg mooi zeker in die kleur.
     

  4. Onwijs bedankt voor je complimenten :)
     
  5. Net even goed gas geven op de snelweg en tussenwegen, OMG wat een verschil zoveel verschil voelde ik tijdens de overstap van de 150pk naar 182pk niet.

    Zeker een aanrader voor iedereen die de 1.5 ecoboost heeft
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  6. Ja echt een merkbaar verschil he, zeker vloeiender oppakken en beter gasrespons na t schakelen.
    Dit verschil was zeker niet met de pipercross te merken.
    Mooie update zeg:cheer:
     
  7. Met t kapje open , heb je idd nog mooier voller geluid, maar dan krijg je volgens vele warme lucht van je motor bij je inlaat erbij, maar dat kan echt geen kwaad hoor, en vermogen ga je er niet meer verliezen, want er komt genoeg rij wind koeling bij je filter dus.
     

  8. Misschien dat ik m ooit net als je jouwe modificeer.

    Kheb t gevoel dat het geluid die het interieur binnenkomt door dat membraan ofzo? Veel voller is.

    Al met al dik tevreden :)
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  9. Gisteren met een medeforum lid met mijn auto gereden. Dit omdat we de verschil van de 150pk en 182pk wilden vergelijken van de 1.5 ecoboost mk3.2 en hij vond idd ook dat de auto niet veel feller aanvoelde.

    Omdat ik ook niet tevreden was met de 182software had ik ondertussen al een afspraak gepland bij unlimited tuning. Aankomende donderdag komt er stage 1 erop. Ben benieuwd.

    De middendemper gaat er ook af maar daar moet ik nog even een afspraak voor maken. De auto is zo stil :)

    To be continued
     
  10. Leon, nou ben je zo verstandig geweest, nu sla je de plank wel wat mis. Zoals het filter nu ligt met de kap eroverheen, heeft het filter al een afscherming. Trek je die bovenste kap eraf, krijg je wel degelijk last van heatsoak, wat de prestaties echt niet ten goede komt. Afhankelijk van de hoeveelheid (wat weer afhankelijk is van de configuratie) kan dit behoorlijke performancedips geven.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.

  11. Is de 340nm koppel niet een beetje veel van 't goede?? Ik zit ook rond te kijken voor een tuning maar persoonlijk zou ik de koppel niet boven de 300nm uit laten komen. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Ik zal je post in de gaten houden
     
  12. 340 nm moet de auto wel gewoon kunnen hebben. En aangezien ik geen trackday ofzo ga doen moet het wel meevallen haha.

    Ik heb verder ook veel researches gedaan en dan zie je dat heel veel tuners ook tussen de 320 en 340 uitkomen, het is net hoe goed je auto presteert. Dus of ik morgen in de buurt kom van 340 is nog een vraagteken.

    Als je morgen rond 11 in de buurt bent kun je even een proefje nemen van de tuning
     
  13. Ben helaas niet in de buurt morgen,anders was ik wel langs gekomen.
    Succes morgen met de tuning
     
  14. Okido,

    Thnx en zal hier wel posten van wat er morgen gaat gebeuren :)
     
  15. Denk niet dat je het verschil snapt tussen de 150 en 182pk. De 150pk voelt boven de 4500rpm geknepen, waarbij dit bij de 182pk niet het geval is. Waardoor de auto makkelijker doorloopt. Koppel krijg je er niet bij de 182pk.

    Overigens je gaat ‘m stage 1 tunen: en wat zijn de verwachte waardes? Ik denk zo rond de 200pk (met goeie brandstof). Het grappige is, dat wanneer je Euro 98 of 102 tankt je de 182 pk versie ook al die regionen in duwt. Bottom fact, verwacht geen wonderen van de tuning. (Al kan ik je reactie straks wel voorspellen).
     
    Jackie D vindt dit leuk.
  16. Het blijkt dat de 1.6 motor beter reageert op de 182pk software dan de 1.5.

    En geloof me boven de 4000toeren voel je niet veel verschil tussen de 150 en 182 echt waar. 150pk trok ook lekker door tot 6500.

    Ik tank altijd 98 dus morgen zien we wel wat de 182pk software op de rollerbank doet. Als de auto zoals u beweerd al bijna 195pk en 300nm zou presteren dat zou ik idd weinig verschil moeten voelen. De praktijk zal het leren morgen.

    Ik verheug me zometeen wel meer op de koppel die er bijkomt dan de pk's. Boven in is het alsnog niet langzaam :)
     
  17. Ik heb dan de 1.6 met de 182 pk software erop met 98 en ik had waarden van rond de 200 pk en 300nm koppel. Het zou alleen kunnen dat de custom tune zorgt dat je de koppel eerder hebt en/of het mooier loopt dan origineel. (mooiere curve).
     
    Ebuzz vindt dit leuk.
  18. Dat met de 182 pk software de verandering bij de 1.6 groter is dan de 1.5 heb ik idd vaker gehoord. Voor wat betreft de tuning die je zou willen, met name de vermogensopbouw zal verschillen met misschien meer koppel en andere koppelkromme. Vraag wel of ze meer willen meten (bijv CO) dan alleen het vermogen. Dat zegt namelijk meer over de afstelling van de motor. Het zou jammer zijn als de motor gaat hemelen omdat deze te schraal is afgesteld.
     
  19. Met de tuning heb je zometeen veel sneller de vermogen. Ma goed.

    Wat houdt CO in?

    Unlimited tuning heeft alleen al bij de focus 1.5 mk3.5 ecoboost zo rond de 25 autos getuned dus ik vertrouw de tuning wel. Dat alles sneller slijt blijft natuurlijk wel een feit
     
  20. De reden waarom het verschil bij de 1.6 beter merkbaar is dan bij de 1.5 is omdat Ford bij de 1.5 wat meer aandacht heeft besteed aan het schrijven van de software om de motor te 'knijpen' naar de 150pk.

    De 1.6 software van de 150pk is wat meer 'quick & dirty' geschreven destijds.
    (Dit heb ik van een kenner overigens:cool:)
     

Deel Deze Pagina