1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E Ford

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door montagne, 28 apr 2020.

  1. Patman vindt dit leuk.
  2. Waar gaan we naar toe in deze wereld.
    Ik mag graag naar dragraces kijken maar dan wel met verbrandingsmotoren. Dikke vlammen en knallen in de 2-step.
    De meeste dragauto's leggen het zelfs af tegen een Tesla maar de beleving is veel intenser. Geluid en geur.
    Desondanks natuurlijk een geweldige prestatie wat je uit een batterij kunt halen. Vermogen zat.....nu nog een goede actieradius.
     
  3. #3 Andre, 28 apr 2020
    Laatst bewerkt: 28 apr 2020
  4. Ik geloof niet in sprookjes. Er komt zo af en toe een partij voorbij die een super accu claimt. Maar voorlopig is er nog niks. Dat gaat echt nog jaren duren.q

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
     
  5. Dat is ineens wel heel snel!? Maar als er een patent aan is gevraagd duurt het nog wel even voor het systeem ook daadwerkelijk op de markt is. Er word wel volop research gedaan naar accu’s. Maar overal hoor ik dat er telkens maar kleine stapjes gemaakt worden.
    Zou wel goud zijn, sneller laden, kleiner, langere actie radius. Dan word elektrisch rijden ineens wel een heel stuk interessanter!
     
  6. Ik rij nu zakelijk met een Renault ZOE. Met een 52kWh accu kan ik het hele land doorcrossen met af en toe een kort stopje om te laden. Een grotere accu levert relatief minder km actieradius op.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
     
  7. ben met ben eens, dragracen hoort geluid,geweld en geur bij. heerlijk.
    goeie burnout kan ik wel waarderen, heerlijk de motor in toeren jagen en geur van rubber. ondanks dat andere het associaal vinden om het op de openbare weg doen.
    ik zou het niet doen maar toch heerlijk.

    geweldig om te lezen 1400pk en 1500nm koppel.
    het al vaak gebleken dat electormotor niet direct aan pk te koppelen is, op een dynorun bedoel ik dan.
    normaal werkt dynorun door motortoerental te pakken en die in formule te gooien samen met gemeten koppel. hieruit komt dat vermogen uit.
    1500nm is niet veel, tesla haalt met straatauto al 931nm (p100d ludicrous) 631pk volgens sommige.
    631pk is ook niet echt op rollerbank gemeten gok ik. want tesla heeft een energy meter op display.
    hoe dan ook mogelijk torque limiter erop om max koppel te reduceren en zo assen te besparen.
    tevens hoorde ik dat hij schakelde in het filmpje wat tesla niet doet.
    als de electromotor het bovenstaande levert dan is het op 1 motor en niet op 2 zoals bij tesla
    dat samen met versnellingsbak kan je bij start nog meer koppel hebben dan die 1400nm , althans zal anders liggen.
    teveel vragen en geen antwoorden erop

    @Andre
    dat bericht kan aansluiten bij alle andere berichten die we afgelopen jaren hebben gehoort.
    gsm batterij zou ook dermate beter worden dat we weer aantal dagen met de batterij kunnen doen. helaas moet die gsm na 2jaar nog steeds op de markt komen
    mogelijk dat bericht idd waar is dat ze verbetering hebben, alleen de rest van de kinderziektes noemen ze niet.

    meest mooie vond ik topgear, nissan leaf en peugeot ion (of citroen variant ervan)
    dat ze met lege accu 16uur moesten laden. beste moment was wel toen ze de oplossing omschreven.
    waterstof is te gevaarlijk, te hoge druk. laten we andere stof nemen, fossiel brandstof en laten we een ander motor pakken die fosssiel brandstof verbrand.
    mis het wel jermmy met zijn simpele gedachtens

    @Cabriocruisertje
    zoe is ook echt een auto wat je normaal gebruikt. 100kw motor is sterk zat voor dagelijks verkeer. tesla heeft 3 to 5x zoveel vermogen.

    alleen denk dat de laatste zin anders moet lezen.
    52kwh is voor dagelijks verkeer in nl goed te doen.
    grotere accu heeft hogere actieradius maar is niet zo dat je met 104kwh ook 2x zover komt als met jouw auto.
    of bedoel je dat zo niet.
     
  8. Ik zal er vast wel naast zitten maar elektrisch rijden is heel goed voor het milieu, laat dat voorop staan. Maar naar mijn idee minder goed voor de schatkist. Ze missen dan wel miljoenen aan accijns. Maar goed, daar verzinnen ze vast wel weer wat op.
     
  9. Ik ben zoals ik hier zie van dezelfde mening als anderen. Sport auto’s gaan om de beleving. Klappen knallen en brullen. De geur van rubber olie en brandstof.
    Voor “gewone” auto’s bij normaal gebruik zie ik nog wel de voordelen van alternatieve brandstoffen/energie.
    Al ben ik meer voor waterstof dan dat ik overtuigd ben van elektrisch rijden wat betreft voordelen voor het milieu. Uit een Duits onderzoek van een tijdje geleden was de conclusie dat het bij 20k km per jaar geloof ik. Pin me niet vast op het aantal. 8 jaar duurt voordat een elektrische auto beter is voor het milieu dan een vergelijkbare op benzine. Volgens het onderzoek werd hier ook rekening gehouden met de milieu schade tijdens productie en het feit dat ze nu nog door kolen centrales opgeladen worden enzovoort. Dit was ik in de meeste onderzoeken nog niet tegen gekomen. Was onderzoek van de Duitste versie van de anwb geloof ik.
    Tevens weet ik niet zeker hoe lang accu’s tegenwoordig mee gaan maar las ergens wel eens rond de 10 jaar. Dit zorgt ook weer voor een enorme impact op het milieu.
    Zolang we de zonne en wind energie nog niet effectief op kunnen slaan is het voordeel zeer twijfelachtig in mijn idee.
    Wat betreft waterstof is daar het probleem dat het inefficiënt is om te maken. Al is het wel sneller te tanken. Geen rijtje Tesla’s bij de pomp onderweg naar zuid Spanje.
    En om alles elektrisch te laten gaan moet het huidige netwerk geheel op de schop. Die kan de belasting dan niet meer aan. En voor waterstof moet er ook een nieuw netwerk komen. Naar mijn idee zijn we er nog lang niet uit wat het beste gaat zijn.
    Het feit is dat er uit elektrische motoren veel makkelijker veel vermogen komt en al gelijk vanaf 0 toeren. Maar is dat ook voor iedereen verantwoord met alle niveaus van rij kwaliteiten?

    @jason101 die accijns komt er wel weer. Kijk maar naar die hybrides. Die waren eerst ook goedkoper in belasting. Tevens zijn veel elektrische auto’s zwaarder dan een brandstof verzie dus meer schade aan het wegdek. Tis alleen een aansporing regeling. Effect is dat alle leaserijders nu in een belasting paradijs leven. Enige reden van velen om zo een bak te rijden
     
  10. Jawel. 52kWh extra betekent een 300kg extra en een flink meerverbruik. Nog daargelaten waar je fysiek die accu's gaat laten.

    Overigens is de beleving ook wel meer dan prima hoor. Geluidloos in iets meer dan 8 seconden zonder schakelen naar de 100km/u is best leuk hoor.
     
  11. Dat hebben ze al verzonnen. Kilometerheffing.
     
  12. Het gaat dus nog goedkomen met de schatkist.......
    Alhoewel er nog niet echt grote aantallen elektrische auto's verkocht worden zal ook dat nog wel even duren. De meeste merken zetten voorlopig nog even in op plug in hybride.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
     
  13. @Lucas17
    electromotor levert geen veel vermogen bij 0rpm
    alleen veel koppel bij 0rpm. vermogen heb je pas als je toeren maakt.

    @Cabriocruisertje
    idd het is meer gewicht, alleen echt flink meer verbruik dat zal best meevallen.
    door meer cellen blijft de cel spanning van elk cel langer hoog. wat dus ook weer zijn voordeel heeft
    het is appels met peren vergelijken. zolang het niet daadwerkelijk een auto is.kun je moeilijk iets voer zeggen.
    alleen tesla heeft tot hede diverse accu's eronder gehad, alleen gebruikte een grotere accu en die was dan begrenst.
    75kwh die max 60kwh was bijvoorbeeld.
     
  14. Wat ik begreep is dat de Duitse autobranche eigenlijk naar waterstof wil. Maar nu elektrische auto’s maken door het te kleine waterstof netwerk.

    @Cabriocruisertje de beleving blijft toch altijd persoonlijk. Voor jou is dat mooi stil naar de 100 en bij mij met een bak herrie in 4,5s in een handbak. Ieder zijn ding.

    al vind ik wel dat ze die elektrische auto’s aan de buitenkant iets meer geluid moeten laten maken. Als je nu over straat loopt of in een parkeer garage heb je niet eens door dat je aangereden gaan worden.
     
  15. @trucker0werner ja klopt. Dat bedoelde ik eigenlijk. Ben net wakker :frusty:
     
  16. Waterstof heeft een rendement van 40%. Zal het voorlopig voor auto's nog niet worden. Voor vrachtvervoer denk ik misschien eerder.

    Uiteraard vind ik een dikke V8 ook geweldig. Maar de toekomst gaat anders zijn vrees ik. En veel elektrische auto's maken al geluid voor de voetgangers. De ZOE in ieder geval tot 30 km/u. En dat ga je echt niet missen in een parkeergarage.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
     
  17. Dat is mooi dagje die al hoort. Weet weldra die eerste serie ampera’s geen geluid hadden. En geen chauffeurs die daar rekening mee hielden. In ieder geval niet hier in de omgeving
     
  18. Iets wat we vergeten, hoe goed een accu ook wordt, of hoe goedkoop. Probleem blijft het electrische netwerk.
    Deze kan echt niet zoveel electrische voertuigen aan.
    Met half miljoen voertuigen halen ze het nog. Alleen als het 10x zoveel worden, meeste plekke in binnenstad zullen dan overbelast kunnen worden.
     
  19. hier ben ik het wel mee eens.
    niets zal "het beste" worden, het zal een mix worden en blijven van allerlei aandrijftechnieken.
    zo was LPG ook véél beter voor het milieu maar ondanks dat LPG nog een klein marktaandeel heeft, bestaat het nog wel.
    geloof ook niet dat diesel en/of benzine op de korte termijn gaat verdwijnen, ook dat zal blijven berstaan al dan niet in een klein marktaandeel.

    je ziet bv dat oudere auto's die alleen op gelode benzine konden rijden nu nog wel eens omgebouwd worden om loodvrije benzine te kunnen tanken. (vooral oldtimers)
    dus dat een diesel of benzine auto op termijn omgebouwd 'kan' worden naar deels elektrisch zal mij niet verbazen.
    maar dat gebeurt nu ook al met hybride auto's die vaak al 2 systemen aan boord hebben.
     

Deel Deze Pagina