1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dynodagmeeting 2014 bij Verhoeven

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door gerardTDCI, 15 nov 2014.

  1. Focus ST 2.5 (2007)
    Pumaspeed custom map, Hybrid turbo upgrade, Pumaspeed inletplenun, Pumaspeed Ultimate cold air intake, MR375 recirculation valve, slangen upgrade, complete Miltek uitlaatlijn, catback, downpipe, RS intercooler, RS radiator, RS koppeling, Quaife LSD.
    In UK een maandje eerder 334bph, 512nm.
    320 aan de wielen (bhp).

    John
     
  2. #42 Johoo_NL, 18 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2014
    Wie is trouwens 7-TJK-45, die grafiek lijkt me niet helemaal zoals het zijn moet. Een rare piek en dat meteen terug zakken.

    En voor mijn gevoel zijn er verschillende die hoger moeten zitten.
     
  3. Dat ben ik :(
     
  4. Deze grafiek is van de RS2 van Dimlot (Dimitri)

    [​IMG]

    Hij heeft hem nog niet zo lang en had een vermoede dat hij getuned was, echter de software versie die erop draaide was nog een hele oude, en er stonden meerdere oude foutmeldingen in.
    Hij heeft nu de originele software er weer op staan (laatste versie)

    Er zit idd een vreemde piek in, heb geen idee waarom, zelf zou ik het zoeken in de acturator, selenoid of de recirc valve
     
  5. Ik had al een idee dat het een RS mk2 was. Is de auto verder helemaal standaard? 330 pk voor een standaard RS is zelfs met de laatste software uitzonderlijk.
     
  6. Werd door meerdere verteld... Ik ga eerst de boost solenoid vervangen. Schijnt makkelijk en relatief niet zo duur. Maar ik ga niet voor de originele kunststoffen, gelijk maar een verbeterde..

    Wat vinden jullie van deze?
     
  7. Zie mijn PB [MENTION=423]Dimelot[/MENTION]
     
  8. Er is niets mis met de Elevate Boost Solenoid. Ik acht de kans niet zo groot dat die stuk is bij jou. De eerste symptonen van een foute BCS is dat deze de druk niet haalt. Gezien jou waarde van 330pk lijkt mij dat de druk wel gehaald wordt. Is het niet mogelijk dat je met iemand effe ruilt en kijkt of dat verschil uitmaakt? In engeland en duitsland rijden er niet zo heel veel met een andere BCS. Dat lijkt me niet zonder reden.

    Heb je nadat de laatste CL map erop is gezet nog een keer de fout codes uit laten lezen?

    En is verder alles standaard aan jou auto?
     
  9. BCS kan ook voor kleine dipjes zorgen... Niet alleen turbodruk problemen.
     
  10. Indien je met die elevate boost solenoid de **turbodruk magneetklep** bedoelt...

    Hier is een topic over op fordclub.be

    Blijkbaar durven deze het al eens begeven?
    Al heb ik dat enkel op fordclub gelezen.

    1 s-Max (hollander) heeft deze vervangen
    3 ST rijders (mij inbegrepen)

    Indien je twijfelt: vervangen ! ;)
    Kost 110 eur plaatsing inbegrepen.

    Kenmerken:

    Turbo haalt soms wel, soms niet.
    Haalt hij ze wel... Dan zal hij deze minder lang aanhouden!

    Je hebt ook een forge turbodruk magneetklep.
    Ik heb 1 van Ford laten plaatsen (wou snelle reparatie)

    Een kapotte turbodruk magneetklep hoor je niet!!

    Een defecte recirculation valve wél.
    Dan heb je een soort geblaas.
    (Zoals bij scheur in turboleiding).

    Bij mij was de turbodruk magneetklep toevallig (??) op hetzelfde moment defect als de recirculation valve.

    Anyway: na vervangen van de turbodruk magneetklep reed de ST weer als een kanon !!!

    283pk en 445nm :)
     
  11. Ik vervang binnenkort beide... Neem ze mee naar de meeting zaterdag om te showen aan Dimitri
    Nu weer ontopic? Of is dit ontopic? ;)
     
  12. Mocht dit niet ontopic zijn dan moet een moderator het maar even verplaatsen naar het topic van Dimitri.

    Sietze, je hebt gelijk wat betreft de BCS, er kunnen ook dipjes of spikes zijn. Maar dat geeft de grafiek niet aan. In eerste instantie dacht ik dat er een map van Dreamscience op stond omdat het nogal een piekkarakter had. Maar is niet aan de orde. Ik zeg ook niet dat het niet de BCS kan zijn. Ik geef alleen aan dat in England en Duitsland, waar talloze Rssen rondrijden maar sporadisch een probleem met de BCS melden en daardoor dus ook weinig rondrijden met een geupgrade versie van dat ding. In tegenstelling tot de recirc, waar zelfs Fords huistuner met een aangepaste versie komt.

    Zonder nu een "can of worms" te openen (zoals ze dat zo leuk in england zeggen), op het Belgisch forum is er volgens Viper wel een topic over de BCS. Ik heb het niet gelezen, maar ik begin ook steeds meer de indruk te krijgen dat de auto's in Belgie van mindere kwaliteit zijn, want daar hebben ze alles moeten upgraden of gaat alles stuk. ;)

    Weer effe serieus, het is inderdaad een vrij simpele klus, daarom stelde ik ook voor om gewoon eens te ruilen en kijken of het verschil uitmaakt. Ik vind het zonde geld om iets te vervangen wat slechts sporadisch stuk gaat, en misschien niet eens stuk is.
     
  13. Er is ook een Hollandse s-Max bij.
    Dus niet België.
     
  14. Wel apart dat het daar vaker voor komt inderdaad.
     
  15. Weet er iemand in welke versnelling(en) de meting(en gebeurd zijn?

    3de?
    4de?
    5de?

    Just 2 know
     
  16. 4e versnelling.
     

Deel Deze Pagina