1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dutchguy's Mondeo RS

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door dutchguy, 21 nov 2013.

  1. Hey Lars , kwam je oude focus tegen op marktplaats , bij corsten in mariahout , komt je mondeo er ook vandaan ? Heb mn vectra hier ook vandaan , vriendelijke mensen daar
     
  2. Dutchguy's Mondeo XR5 ---> Serieus Gas geven (p8)

    Mijn mondeo komt inderdaad bij auto corsten vandaan. Het zijn vriendelijke mensen, niets op aan te merken.

    De gastank is 90 liter en ik blijf hiermee binnen dezelfde belasting-klasse.
    De installatie is ingebouwd door PPO systems in Wezep.
     
  3. Dude ik mis je wegwijzer. ;)
     
  4. Alles op zijn tijd
     
  5. Bij de vorige auto van mijn ouder is bij een lpi systeem van prince 3x de verdamper kapot gegaan in 6 jaar en 80.000km (auto ging dan soms spontaan inhouden). Er is een gevaar dat er dan koelvloeistof naar de injectoren wordt gepompt, wat de injectoren weer kan beschadigen. Geen idee of dit ook bij dit systeem voorkomt, maar misschien een aandachtspunt;).
     
  6. Een beste tank! Het knopje op het dashboard is ook mooi weggewerkt.
    Dat de motor mooier loopt, komt dat door het hogere octaangetal van LPG (103-110)?
     
  7. #87 dutchguy, 10 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2013
    Heb je nagedacht over wat je geschreven hebt? Een lpi systeem van Prins?
    LPi is een product van Vialle :witte vlag: Tevens wordt LPi vloeibaar ingespoten en heeft dus ook geen verdamper.

    Maar afgezien van deze 'spraakverwarring' is het nog steeds een appels en peren vergelijking :lol:
    Een BRC installatie wordt niet door Prins gemaakt en is derhalve ook een volledig ander product. ;)

    Dat die Prins verdamper 3x stuk is gegaan kan misschien wel een andere oorzaak hebben dan de verdamper zelf. Er zitten immers meer componenten in de hele auto die invloed hebben op elkaar.
    En op verjaardagen zijn dit altijd de mooie verhalen die de ronde doen :biertje: ;)

    Maar om even op de strekking van jouw verhaal terug te komen;
    Lijkt me goed dat ik de hele auto als aandachtspunt ga houden ;):thumbs:
     
  8. De betovergrootvader van mijn buurman z'n zus d'r achterneef heeft ooit een renault gehad waarvan de versnellingsbak 4 keer vervangen is in 60.000 km tijd. Doordat de bak kapot gaat lopen de aandrijfassen ook stuk. Nou weet ik niet of dat bij jou auto ook voorkomt, maar het kan een aandachtspuntje zijn. :blijvenlachen:
     
  9. #89 kolere, 10 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2013
    Tja ik vind mijn ouders best een directe lijn, zeker gezien ik pas 25 ben het betreffende systeem kwam uit 2008 oid... Verder was het echt een lpi achtig systeem met directe inspuiting in de cilinder. Ook weet ik vrij zeker dat het van Prince was. De betreffende garage noemde het een verdamper, maar het was een soort membraan dat gekoeld werd door koelvloeistof. Bedoelde het niet negatief, meer als advies niet doorrijden als die niet helemaal goed loopt. Kans op grotere schade is aanwezig van het lpgsysteem...

    Ik ben absoluut geen anti-lpg persoon dus jullie hoeven echt niet zo snel op je tenen getrapt te voelen.

    Edit: het heet VSI-Di bij prince
     

  10. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is het conventionele LPG systeem, met een losse verdamper tussen de koelleidingen. Hier zat idd een membraam in.
    In mijn Escort MK7 had ik ook zo`n systeem zitten, op een gegeven moment was het membraam van de verdamper ook lek en nam de motor af en toe een slok koelvloeistof, reed ie niet beter op zeg maar. :mrgreen:
    Nwe verdamper en weer klaar. Maar 1 ding weet ik zeker dat was zeker weten geen LPI. Als ik het wel heb werd het gas in het inlaatspruitstuk geneveld.
     
  11. #91 kolere, 10 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2013
    Ìk denk dat wat mijn ouders hadden een soort systeem tussen conventioneel en lpi in zat. Namelijk wel een verdamper (zoals oude systemen), maar het systeem maakte wel gebruik van de ecu van de auto en de lpg werd onder druk ingespoten direct in de cilinder. Die injectoren waren zeer kostbaar (300 euro per stuk oid) en die konden door de koelvloeistof kapot gaan.

    Doordat lpi en vsi direct in de cilinder inspuit, dacht ik dat de systemen erg op elkaar leken. Maar blijkbaar niet;).

    Verder ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring op de lange termijn, op het Volvo forum staan veel positieve ervaringen (alleen de pomp gaat wel is kapot), zelf overweeg ik namelijk ook al een tijdje over te gaan op een 2.5t op lpg als mijn tdci te oud wordt.
     
  12. Nu noem je ook een merk........:badgrin:
     
  13. Juist, dank. Waarom kies je (@Dutchguy) voor dit systeem en niet voor een direct ingespoten systeem? Is dat vanwege toekomstige vermogenswensen?
     
  14. #94 accobra, 10 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2013
    :cussing::cussing: :mrgreen:

    Maar :ontopic: mooie auto Lars, word vast net zo compleet als je :focus:!
     

  15. Dit systeem is geschikt tot zo`n goeie 330pk... denk dat het vermogen nog wel wat omhoog gaat zeg maar. :thumbs:
     
  16. Waarom ik voor dit systeem gekozen heb?
    BRC is een grote internationale organisatie die veel expertise heeft in lpg en cng installaties.
    De modellen die Ford af-fabriek levert met gasinstallaties is veelal BRC, dus compatibiliteit is gegarandeerd.
    Verder heb ik nu geen last van de bekende Vialle Lpi 'problemen', zoals het bijna bevriezen van het inlaatspruitstuk (en dus die zijde van de kop) en niet het regelmatige onderhoud van de lpi pomp in de gastank.
    Verder ga ik af op advies van mensen die al jaren lpg rijden en ervaring hebben met beide systemen.
     
  17. #97 dutchguy, 12 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2013
    Winterwielen

    Afgelopen weekend heb ik ook een paar LM wielen mogen passen op de mondeo.
    Dit zou de winterwielen set gaan worden.

    [​IMG]
    [​IMG]


    17" of 18" :mrgreen:
    [​IMG]

    Lijkt me een erg mooi setje voor in de winter! :woohoo:
    De banden op het test-wiel zijn te plat, je moet hier dus een hogere wang in gedachten nemen.

    Ik heb inmiddels de banden ook besteld. Dit is een setje Nokian WR A3 in de maat 215/50/17.

    Ook heb ik een set bandenspanningssensoren besteld op ebay.
    Deze zijn afkomstig van een Jaguar en volgens de berichten compatibel met die van mijn mondeo. Een kleine gok, maar gezien het prijsverschil..... 4 voor de prijs van 1 bij de dealer :wow:
    Bij de dealer zou ik op zijn best voor rond de 250 euro klaar zijn voor een set...... :nocheer:
     
  18. Das best een mooie auto ! :rock:

    (jammer dat er een mondeo half voor staat) :schater:
     
  19. Pff die schadebak zeker.... :mrgreen:
    Al die vage elektrische storingen; daar krijg je nog een beste klus aan ;)
     
  20. Ja, dat wordt nog wat... :D

    Leuke velgen trouwens ! Makkelijk schoon te houden met de winterdag en de zout en pekelzooi die daarbij hoort.
     

Deel Deze Pagina