Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dubbel DIN Radio inbouwen

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door SpeedyBoZ, 6 mrt 2010.

  1. :|Hmm, Je hebt gelijk Mike.
    Ook mijn vraag wordt dan : waar is een Metra kit 95-5806 te bestellen?
     
  2. Metra 95-5806 Double DIN Installation Dash Kit

    Thnx Anton
     
  3. Even een gekke vraag dan toch.
    Past een nieuwere Sony radio met MP3 uit de Focus 2 dan ook op één of andere manier?
     
  4. De Focus 2 radio's kunnen technisch gezien gewoon functioneren in een focus 1. De basis functies van de radio zullen dan gewoon werken. De Focus 2 radio's krijgen echter een aantal signalen via het CAN-bus systeem. Gezien de focus 1 geen CAN-bus systeem heeft zullen een aantal functies niet werken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de klok (deze reset als de radio wordt uitgeschakeld) en de snelheidsafhankelijke volumeregeling (AVC).


    Wat inbouwmaten betreft is de achterzijde van een Focus 2 radio vrijwel gelijk aan een dubbelDIN radio. Het achterste deel van de radio zou dus in theorie met wat aanpassingenmoeten passen. Het front is echter veel groter als een dubbelDIN wat inbouwen in een focus 1 erg lastig maakt. het bestaande radiopaneel aanpassen is dan onvermijdelijk.
     
  5. ok, bedankt.
    dus een 2din radio van een merk als pioneer of zo is makkelijker?
     
  6. Ik ben nou bezig met de voorbereidingen voor het inbouwen van een Parrot Asteroid Smart.
    Maar loop nu vast bij het volgende punt:

    De handremkabel aansluiten.
    Zoek de signaalkabel van de handrem van uw voertuig. Deze kabel verbindt de handrem met het controlelampje van de handrem op het dashboard.

    Ik heb gekeken of ik in de middenconsole makkelijk een draad kon vinden, dit kon ik echter niet vinden. Al heb ik niet de hele console eraf gehaald.

    Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen met het lokaliseren van deze signaalkabel.
     
  7. Bij mij was niet alleen het frontje wat ik moest dremelen, ook de onderkant van de gevarenlichtknop en iets dieper rechtsboven in het gat moest er wat weg gehaald worden.
     
  8. #70 Sir Focus, 15 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2014
    Als ik eenmaal de Focus heb aangepast voor dubbel din en wil deze er weer uit hebben... past de originele radio er weer terug in?
     
  9. Deze past er volgens mij wel weer in, het zij met iets speling aangezien er een aantal plastic randjes weg gehaald moeten worden voor dubbel din.
     
  10. Gebruik je de slede ook bij een dubbel din inbouw in Focus 1?
    Of vervalt die met de Metra kit?
     
  11. Ik heb hem niet gemonteerd op mijn nieuwe radio, dat paste niet.
     
  12. met gebruik van een Metra kit, is de radio er dan weer gemakkelijk uit te halen?
     
  13. Bij mijn metra kit niet, maar is dan ook weer minder diefstal gevoelig. Helaas kan ik nu niet makkelijk meer mijn front van de knoppen/asbak/radio etc afhalen.
     
  14. Valt wel mee toch. Paneel trek je er met radio en aircoknoppen en al zo uit, en dan kun je zo bij de radio van achteren.
     
  15. Ik dacht dat hij met 4 schroefjes vast zat, die je alleen los krijgt als je radio er uit is. Maar als het ook los kan zonder die schroefjes, dan moet ik daar toch eens naar gaan kijken.
     
  16. bij face een moet radio er uit om paneel er af te halen
    ik heb een pioneer er in met metrakit
    ik heb de lipjes er af geschuurd met dremel
     
  17. Heeft iemand ook een idee hoe dit moet bij en c max ghia uit 2005?
     
  18. De C-max is technisch gelijk aan de Focus 2. Deze heeft een grotere radio als 2-DIN. De hoogte van de opening is vrijwel gelijk maar de breedte van de opening is een stuk groter als 2-DIN.

    Om een 2-DIN radio in een Focus 2 of C-max 1 te kunnen plaatsen heb je dus een inbouwframe (adapter) nodig om de loze ruimte naast de radio op te vullen. Het aanbod hierin is enorm en zo ook het verschil in prijs en kwaliteit.

    Bij de betere inbouwframes zit ook een metalen frame waar de 2-DIN radio in kan worden gemonteerd. Bij de eenvoudigere inbouwframes zit dit vaak niet en moet het inbouwframe dat bij de radio wordt geleverd worden gebruikt. Dit past echter lang niet altijd. Het kan dus voorkomen dat je alsnog dingen aan moet passen om alles netjes passend te krijgen.

    Daarnaast houd ook niet elke fabrikant zich 100% aan de DIN norm. De afmetingen tussen de diverse fabrikanten kunnen onderling dus minimaal afwijken. Hierdoor kan het voorkomen dat het ene merk/type radio beter past als het andere merk/type radio.
     

Deel Deze Pagina