Hallo! Ik rijd een 2006 ST met RS motor. De standaard ST turbodrukmeter geeft strak 1,2 bar boost aan en houdt dit netjes vast, maar ik mis toch wat vermogen. Hij gooit er druk uit en/of doet er niks mee. Zelf heb ik het idee dat ik ergens een lekje heb en dan vermoedelijk op de las van het hard plastic gedeelte dat naar de symposer loopt. De symposer is er al af en is vervangen door een dumpvalve icm een blanking plate. Voordat ik deze beide heb geplaatst had ik het probleem ook al. De vragen: Welke manieren zijn er om een lek op te sporen? Visueel / zeepsop erop? De electronische turbodrukmeter van een ST kan max 1,2 bar aangeven, maar kan hij zeg maar de teller ook uitlopen? Andere ideeën?
beste en makkelijkste manier is bij de luchtmassameter/luchtfilterhuis dop erop zetten en systeem op druk zetten. dit kun je doen met rook en zonder. zonder dan zal je met zeepsof de lek moeten vinden/zoeken
Ik heb het buizenwerk nagelopen. Het bleek dat de aansluiting bij het gasklephuis "te bloot" lag. Hier kon je al een aantal ringen tellen. Ik heb deze pijp bij het gasklephuis en aan de intercooler even ontspannen dmv de slangklemmen los te halen en heb daarna deze buis opnieuw gepositioneerd. Eerst vastgezet bij het gasklephuis en vervolgens aan de intercooler. Bij deze laatste heb je immers de meeste speling op de buis. Problem solved. Resteert alleen nog mijn vorige vraag: De electronische turbodrukmeter van een ST kan max 1,2 bar aangeven, maar kan hij zeg maar de teller ook uitlopen? (Dat hij bijv. ook 1,4 bar aan kan geven?)